araber711 Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Hei! Har hatt telenors 16/0.6 linje alt for lenge fant jeg ut av. 25/5 kostet bare 20 kr mer da man slipper linjeleie I dag fikk jeg Zyxel modem P-2812HNU-F3. Jeg tenkte å blåse i innstallasjonsveiledning da jeg tidligere har brukt egen d-link router og lagt inn bruker navn og passord (pppoe) Men det gikk ikke så greit fikk ikke logget meg inn med admin/admin eller noe som helst. Så jeg fulgte innstallveiledningen. En fil som ble innstallert (fra routeren) når jeg åpnet internett explorer. Etter litt så var jeg plutselig på nett (uten å ha tastet inn brukernavn og passord til adsl linjen) og trådlåst nett ble satt opp med forhåndsinnstilt ssid - nettverksnavn og wpa-psk2 nøkkel. Jeg prøvde å logge inn på routeren igjen, googlet meg frem til at man måtte bruke det forhåndsinstallerte wpa2-psk koden, med admin som brukernavn. Da kom jeg inn i routeren! Men da jeg skulle sjekke om brukernavn og passord til pppoe lå inne (Valg nr 2 adsl), stod det bare: WAN Servicetype: Ip over Ethernet På valg nr 3 vdsl: WAN Servicetype: PPP over ethernet PPPoE med brukernavn [email protected] også et kryptert passord. VDSL Hastigheten blir ikke aktivert før om ca 2 uker til. Men må jeg gjøre noen endringer da? Har jeg ikke brukt for brukernavn og passord lengre på PPPoE? Føler jeg mister litt kontrollen over nettverket mitt Kan noen forklare forskjellen fra det gamle og det nye her? Og hvorfor har jeg 3 forskjellige connections på Internet Setup bildet? Takker for svar! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Så vidt jeg vet så bruker Telenor IPoE på VDSL2. Tror ikke du skal bekymre deg så mye. Det kommer nok på plass når utstyret er tilkoblet. Du kan forøvrig lese denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1299683 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå