Skroll Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Min iPhone 4 kan bruke Mellom 20-60mb på tidspunkt jeg ikke bruker tlf. Ifølge oversikten fra operatør. Ofte rundt 8 om morgenen, og da bruker jeg ikke tlf engang. Har slått av automatisk oppdatering av apps og lukker de etter bruk. Noen forslag? Blir dyrt dette.... Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 slå av 3g funksjonen på telefonen når du ikke bruker den, sparer batteritid gjør det også Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Det er en smarttelefon. De genererer datatrafikk hele tiden. Bytt telefon eller skaff deg en prisplan med data inkludert. Lenke til kommentar
Skroll Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Det tviler jeg på. Har Hart iPhone 4 i flere og, men bare vært plaget av dette i det siste, og jeg har datatrafikk inkludert, men det hjelper ikke når den bruker dette opp mens jeg sover. Å si en smart tlf bruker Internett av seg selv er å si en bil bruker bensin mens den står i garasjen.... Lenke til kommentar
liquidsquid Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Hmm, kanskje det er iCloud som synkroniserer over mobilnettet? Dette går an å slå av i settings. Du kan kanskje i tillegg prøve å justere på push-notifications, men tviler sterkt på at vi snakker 40-60 MB pga det. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Slå av 3G, da kan den ikke gjøre noe på nettet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Slå av 3G, da kan den ikke gjøre noe på nettet. Det er mulig at det er slik på iPhone, men eiere av andre telefoner må være klar over at hvis du stenger for 3G, så fortsetter datatrafikken på 2G, om enn med en lavere hastighet. Det er datatrafikk man må stenge av, ikke tilgangen til nett. Lenke til kommentar
liquidsquid Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Det skal ikke være nødvendig å måtte ty til å slå av mobildata, pga at iPhone-apper ikke skal kunne bruke over 20 MB over edge/3G uansett. Det må være noe galt en annen plass, kanskje lukke alle programmene og restarte telefonen funker? Tror uansett at iCloud har en finger med i spillet. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Slå av 3G, da kan den ikke gjøre noe på nettet. Helt feil. Tror uansett at iCloud har en finger med i spillet. Tvilsomt, da iCloud kun sikkerhetskopierer når telefonen er koblet til Wi-Fi. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Slå av 3G, da kan den ikke gjøre noe på nettet. Det er mulig at det er slik på iPhone, men eiere av andre telefoner må være klar over at hvis du stenger for 3G, så fortsetter datatrafikken på 2G, om enn med en lavere hastighet. Det er datatrafikk man må stenge av, ikke tilgangen til nett. Ser Runar sa jeg hadde feil også. Beklager for feilinformasjon. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Kan diagnostikk og bruk tilfeldigvis generere denne datamengden mon tro? Det ligger under stedstjenester og systemtjenester i såfall. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Diagnostikk bruker i min erfaring svært lite data. Høres helt vanvittig ut at det skal gå så mye hver dag – jeg ville i utgangspunktet tippet at det er en applikasjon som ligger i bakgrunnen og lurer, men det er litt merkelig om dette skjer på et tidspunkt du ikke har brukt telefonen på en del timer. (Fraser Speirs hadde forresten en ålreit gjennomgang av multitasking i iOS for en kort stund siden: http://speirs.org/blog/2012/1/2/misconceptions-about-ios-multitasking.html) Lenke til kommentar
liquidsquid Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Tror uansett at iCloud har en finger med i spillet. Tvilsomt, da iCloud kun sikkerhetskopierer når telefonen er koblet til Wi-Fi. Ah, ja, du har selvfølgelig rett. Er ganske sikker på at jeg har sett funksjonen før da. Kanskje det var i betaen til iOS 5? Jaja, kan det være at mobildata-funksjonen til automatiske nedlastinger er slått på? (Innstillinger -> Butikk -> Bruk mobildata) Men den skal vel uansett ikke kunne bruke over 20 MB? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Slå av mobildata så er vel problemet løst? Kjekt med androit å ha en knapp på homescreen så man bare kan slå det av\på som man vil. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Det kan man i iOS også, og ja, det er kjekt om man har behovet Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Kjekk vane isåfall. Har alltid data og wifi av, med mindre jeg trenger det. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Jeg har det alltid på, og pleide å ha blåtann på også, men nå har iPhone 4 tatt over musikkspillingen i bilen. Disse snarveiene havnet fort i en mappe på hjemskjermen, da jeg sjelden brukte de Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Det må da vel dra en del strøm? Har det på notification menyen på min tlf, slik at det er lett tilgjengelig sammens med andre ting, men slår det av da jeg ikke vil få mas fra facebook og mail, samt spare strøm. Når man har minst mulig arbeid for telefonen, og sammtidig tillater den å underclocke når det ikke er behov, er batteritiden fabelaktig Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Slå av mobildata så er vel problemet løst? Det løser ikke problemet, det bare skjuler det. Trådstarter vil fortsatt ikke vite hva som står bak databruken, eller hvordan han kan forhindre det uten å skru av en nyttig funksjon. Men absolutt, jeg forstår poenget. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Det må da vel dra en del strøm? Har det på notification menyen på min tlf, slik at det er lett tilgjengelig sammens med andre ting, men slår det av da jeg ikke vil få mas fra facebook og mail, samt spare strøm. Når man har minst mulig arbeid for telefonen, og sammtidig tillater den å underclocke når det ikke er behov, er batteritiden fabelaktig Joda, det går nok endel mer strøm, men ikke så fryktelig mye heller. Jeg surfer rimelig mye på jobben via 3G, og fra halv seks i morges til nå er den nede i akkurat 50%. Men tilbake til databruken av seg selv. Jeg husker det var snakk om at AT&T belastet kundene for datatrafikken de mottok fra telefonen i løpet av natten, og div. oppdateringer. Vet desverre ikke om de kom til noen løsning, eller om det gjalt kun AT&T. Kanskje operatøren din har noe lignende? Edit: Jeg fant noe interessant: http://forums.att.com/t5/Apple-iPhone/iphone-2am-unauthorized-data-usage/m-p/2699049#M166490 Endret 18. februar 2012 av PL610 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå