Gå til innhold

Nå kommer de nye mobilnettene: UMTS-900 og LTE-800


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

For de aller mest nerdete: NetCom og Mobile Norway har fått de første UMTS-900 senderne på lufta, hhv. i Øksnes (!) og Østfold. Dessuten har NetCom fått noen LTE-800 stasjoner på plass på Nedre Romerike.

 

Edit: er det noen som kan si litt om de tekniske forskjellene mellom de to nettene?

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Bare synd at Network Norway bruker sendere som har en teoretisk toppfart på 7,2Mbps når både NetCom og Telenor allerede har 14,4 og 21,6Mbps på sine nye sendere, og selvfølgelig vesentlig høyere på LTE.

Mulig at ting har endret seg, men i artikkelen om Mobile Norway på wikipedia (som jeg påbegynte) har høyt oppsatte folk i Mobile/Network Norway systemet skrevet at teoretisk makshastighet er 21 Mbps. Imidlertid vet jeg at i de i hvert fall tidligere har begrenset nedlastningshastigheten til 1-2 Mbps per bruker.

Lenke til kommentar

Hvor finner du LTE-800 stasjonene til NC?

 

Jeg vet TnM har ett testnett med baade 2600 og 800 paa Lillestrom.

 

7.2paa 900 er nok maks med 5Mhz baandbredde. *Iflg. Amundsen i en artikkel jeg ikke finner i farten.

 

Her jeg sitter naa i Kissimmee, FL har jeg forovrig LTE700 fra AT&T paa min Samsung Galaxy SII Skyrocket. Max fart jeg har faatt er 30MBps. Det er to 700 LTE nett her (AT&T og Verizon( + 1 2500 (MetroPCS) og 1 2500 WiMax (Clearwire/Sprint)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...