Gå til innhold

Kredittkortet med beste fordeler

appelsinbrus

Anbefalte innlegg

Hadde vært snedig med nytt kredittkort, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gå for. Har et fra Sparebank 1, men det suger litt. Det koster penger å ha, renta er skyhøy, ingen ekstra fordeler.. Leste et sted at 365 Direkte var fine greier, man får rabatt på klær og bensin og forskjellig, men det ser jo så bra ut på papiret. Hvordan er det i grunnen in riil laif?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde vært snedig med nytt kredittkort, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gå for. Har et fra Sparebank 1, men det suger litt. Det koster penger å ha, renta er skyhøy, ingen ekstra fordeler.. Leste et sted at 365 Direkte var fine greier, man får rabatt på klær og bensin og forskjellig, men det ser jo så bra ut på papiret. Hvordan er det i grunnen in riil laif?

Ekstra fordeler betyr stort sett at kredittkortet er dårligere på andre ting. Skandiabanken sitt kredittkort får best i test mange steder og har kun årsavgift, men har ingen ekstra fordeler.

Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gå for 365Direkte. 80 øre bensinrabatt hos Esso (ingen bedre) og andre fordeler. Kan tilby full avtalegiro på hele utestående. Men det mangler BankAxept, slik at du ikke kan ta ut kontanter i butikk. (Trenger du det velger du yABank-kortet. Det fungerer på ALLE terminaler i Norge også de som ikke tar vanlige kredittkort) Og det er dyrt å ta ut i minibank med 365, og det mangler reiseforsikring. (Trenger du reiseforsikringen er yA, Norwegian og Trumf Visa gode alternativ)

Men hvis du bruker kreditten (ikke betaler ved forfall) bør du velge Skandiabanken-kredittkortet. De 50 kronene det koster sparer du fort inn på lavere renter. Men du får ikke rabatter med det kortet.

Ingen kort har ALLE fodeler, ditt valg avhenger av bruken. Uansett er det lurt å ha minst to kort. Velger du yA og 365 slipper du å ha et vanlig bankkort (debet-kort) som du må betale for. (Du kan få det gratis hos enkelte banker som har svært lav rente på kontoen) Du finner det du trenger å vite om de ulike kredittkort på www.kredittkortet.com

Selv har jeg valgt yA, 365Direkte og i tillegg Norwegian (til bestilling av flyreiser og gebyrfri bruk i utlandet) Mitt gamle Skandiabanken-debetkort er for lengst pensjonert.

Endret av nojac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...