AnonymDiskusjon Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Hei. Er 24 år... og har alltid sett kjempe bra. Og alltid vært sjeleglad for det. Og alltid testa syntes mitt på alt mulig opp igjennom årene. Lese skilt så langt unna som mulig f. eks. Men jeg har i det siste merket at syntes har begynt å blir dårligere. Jeg må nærmere nå! En god del også. Og neon lys etc. blir blørrete! Ta KIWI sine skilt, kan ikke lese dem langt unna fordi lyse ødelegger alt. Alt nærme ser jeg like bra som før. Foreldrene mine har ved 40 årene blitt langsynt... men ser alt på avstand bra... Er jeg dømt til å bare å gå til legen? Hvor dårlig må syne være før jeg må til legen? Et helheltblikk over byen f. eks. da merker jeg det ikke noe særlig. Men skal jeg fokusere på noe langt unna merker det er blitt så dårlig. Jeg kan legge en vanlig bok ca (1 + 1/2) meter og lese den, men lenger så blir det veldig vanskelig. ... Postet av anonym: eae4f3e9297eced7916eb452d58506c0 Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Vel vært innom brilleland eller specsavers nylig å tatt en synstest da? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 Hva koster det? Postet av anonym: eae4f3e9297eced7916eb452d58506c0 Lenke til kommentar
Xprez Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 betalte 390 for synstesten min for et par måneder siden på brilleland, usikker på specsavers Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Er optiker du skal til ja, ikke legen. Du vil ikke finne ut noe mer før du har tatt en test. Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Så fort du selv merker en endring i synet ditt har du en god nok grunn til å få det sjekket. Dersom du går til fastlegen vil han henvise deg til en øyelege eller en optiker, avhengig av hva han/hun mener er årsaken til synsendringen din. Du kan også stikke innom en brilleforretning å ta en synsprøve (ikke synstest) der, det får du ofte gjort på timen og du får kartlagt om du har behov for korrigering. Å måtte bruke briller/linser er noe de aller fleste ikke ser på som et stort problem i hverdagen, så jeg ville ikke nølt med å fått synet sjekket om jeg var deg. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Dra til en optiker du Lykke til! Lenke til kommentar
Eslu Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Viss du blei akutt nærsynt(på dagen ell. liknande?) vil eg ambefale å gå til legen. Viss ikkje, bare gå til optikeren. Er ikkje så ille å vere nærsynt Selv blei eg nærsynt som 13-14 åring, og klarer å se ca. 1,5-2 meter uten briller 100% skarpt. Så eg gjetter på at du trenger ein synskorrigerne på -1.2 elns. Endret 18. februar 2012 av Eslu Lenke til kommentar
Oda1982 Skrevet 18. mai 2012 Del Skrevet 18. mai 2012 Min søster ble nærsynt etter at hun fylte 18 år, og da sa optikeren til henne at når hun sluttet å studere og leste mindre, ville nærsyntheten bli mindre. Og når man kommer opp i 50- og 60-årene, utjevner det seg mer siden man blir langsynt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå