pakini Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Hei! Fikk er tlf idag, der jeg skal inn på intervju neste uke! Saken er at jeg er ikke kvalifisert til jobben (Syns det var rart de ringte, men men ) Det er en butikksjef stilling i en større klesbutikk! Noen tips på hvordan jeg kan gjøre det bra på intervjue? Maaange år siden jeg har vært det Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Vær forberedt på "tre negative ting om deg selv"-spørsmålet. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Nei, du får egentlig skryte av din kompetanse og egenskaper, og helst overdrive en liten skvett. Vær forberedt på "tre negative ting om deg selv"-spørsmålet. Dette er den aller vanskeligste, etter mange intervjuer takler jeg denne dårlig. Endret 16. februar 2012 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
pakini Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 Ja, man skal vel selge seg selv vel. "3negative ting om deg selv", har jeg ikke opplevd.. Hehe, skal bli artig Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Ikke at jeg har noen særlig tips utover å ikke lyve for mye, men gikk det frem av søknaden din at du ikke er kvalifisert? Endret 16. februar 2012 av dwezirads Lenke til kommentar
pakini Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 Jada, det står i søknaden! Og jeg skrev jeg ikke har erfaring, men at jeg lærer fort og jeg mener jeg skal klare den utfordringen Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Da bør du vel sørge for at du har gode svar på hvorfor de skal ansette en uten erfaring. Det virker det jo som du har kontroll på. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 en dårlig egenskap som kan brukes: "Jeg er dårlig til å se mine negative sider" Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Hvis de som intervjuer deg har litt erfaring, så får du ikke spørsmål som det … De gangene jeg har vært i intervjui større firma (Statoil f.eks.), så har det mer vært litt sånn "bli kjent"-samtale med prating bare, og evt. case og gjerne noen spørsmål om du ser deg selv som en leder, evt. hvorfor. Lenke til kommentar
Sopps Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 kan få spørsmål som: hvorfor jobbe hos oss? beskrive seg selv som privatperson og person på jobb. hvordan ser kollegene dine på deg som person. da jeg fikk dette spørsmålet tappet jeg meg helt ut. jeg sa ting som "jeg kan ikke vite hva andre syns om meg". jeg tenkte ikke på hva jeg faktisk mener de vet om meg. da vet jeg en negativ ting som jeg ikke vil si og noen ting som jeg selv lurer på om er meint som sakastisk eller en positiv ting. etter jeg starta å rose kolleger da jeg merket at vi fikk veldig lite ros av sjefene, så er det flere som roser meg for en lite filleting. så roser jeg tilbake . jeg jobber i et stort skipsinstallasjons firma der vi har komplett elektroinstallasjon. da kan de fleste hverandre sin jobb. når jeg kan gjøre jobber som andre ikke kan så komer alltid ros. jeg må jo også kalle meg godt utrustet på flere måter. ene er verktøy og materiell. vi har en verktøykasse og ei veske. den veier ca 25kg. utsyr for det meste av jobber inkl. materiell. er det noe som mangler noe så vet de hvor de kan låne for jeg har alt. veldig godt å ha det man trenger da man har lite tid og er på reisejobb ombord i seilende skip. derfor blir jeg også ofte kalt inn til service jobber på skip. siste intervjuet jeg var på så var de to stk som jeg snakket med. første feilen var å møte opp på feil avdeling. så var de å faktisk lyge om sosial status på nett. likte ikke facebook og så spurte de om andre program jeg brukte. svarte da bare ja på at jeg brukte skype. har aldri brukt skype. hadde ikke tenkt på å lyge heller. så hadde jeg mange bortforklaringer på spørsmålene deres. trur ikke de fikk så godt inntrykk av meg som person. men dagen etter fikk jeg tilbud og jobb. en av 12 søkere. de ville ha meg på litt øde plass så det ville jeg ikke. jeg ville bare skifte jobb selv om jeg har det godt her jeg er no. spesielt da man får mange kosejobber på rad i flere veker. for å så hoppe ombord i MS Finnmarken for å skifte noen tusen lyspærer de har sprengt etter en blackout. de glemte vell å synkronisere frekvensen på generatoren ombord og den eksterne nede på kaia. ikke alle gjestene var glad da det kom arbeidere ut fra resturangen der de skulle spise skrei med eksklusiv vin. Lenke til kommentar
Rogern86 Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 ultimate svaret til "Hva er din(e) svakheter spørmålet. Svaret er kort og godt KRYPTONITE ( besvares med litt betenknings tid! ) 1 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Tre negative ting skjer ikke, arbeidsgivere er eksperter på å se negative ting på folk uten at de sier noe i det hele tatt. De har ansatt mange folk og har lært seg å gjenkjenne problemer tidlig. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 har fått det spørsmålet mange ganger, det skjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå