MBarne Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Ifølge verkstedet "svetter" dysene på bilen, og disser koster 1000kr pr stk + 2000kr i arbeid. Bør dysene skiftes eller kan dette skade motoren? Gjelder en mercedes 190E '89 (w201) Endret 23. februar 2012 av Audiguy Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Er vel ikke umiddelbart noen stor fare, dersom alt er som normalt ellers... (diesel i oljen?) Er det diesel? Hvor langt er bilen gått? Særlig på diesel med mye km, vil nye eller overhalte dyser utgjøre betydelig forskjell. Penere gange, lavere forbruk og mer kraft. Enkelte oppgraderer til ettermarkedsdyser for ytterligere forbedring av egenskapene. se benzworld.org For bensin, så har vel i alle fall de tidlige motorene Bosch K-jetronic mekanisk innsprøytning (KE på slutten?). Her fungerer dysene på mye den samme måten som på en tradisjonell dieselmotor (IDI). Nye dyser vil også her ha en effekt ut over å utbedre "svettingen". Lenke til kommentar
daruu Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Du får jo dyser på ebay, finn en med gode tilbakemeldinger bare. Det er ganske lett å bytte selv Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 Er det diesel? Hvor langt er bilen gått? Det er bensin, gått 325.000. Du får jo dyser på ebay, finn en med gode tilbakemeldinger bare. Det er ganske lett å bytte selv Sant det, handler mye der. Men verksted liker ikke dyser fra eBay. Men takk for tipset, kanskje jeg skal prøve selv. Finner jo alltids en video på YouTube om hvordan det gjøres nå om dagen Lenke til kommentar
masterboy Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Du får jo dyser på ebay, finn en med gode tilbakemeldinger bare. Det er ganske lett å bytte selv Sant det, handler mye der. Men verksted liker ikke dyser fra eBay. Men takk for tipset, kanskje jeg skal prøve selv. Finner jo alltids en video på YouTube om hvordan det gjøres nå om dagen Hvis du har et sett med OK fastnøkler, og muligens et lite pipesett så klarer du å bytte dyser selv. ...forresten kjøp et par bokser 5-56 eller WD-40, det pleier å hjelpe Lenke til kommentar
Indian Skrevet 5. april 2012 Del Skrevet 5. april 2012 Hvis det er bensinbil, kan dysene være festet som i bilen min. Kun O-ring som holder dem på plass. Mulig du kan bytte O-ringene... Lenke til kommentar
MBarne Skrevet 6. april 2012 Forfatter Del Skrevet 6. april 2012 Hvis det er bensinbil, kan dysene være festet som i bilen min. Kun O-ring som holder dem på plass. Mulig du kan bytte O-ringene... Har nå bestilt dysene: http://www.ebay.com/itm/350487084372?ru=http%3A%2F%2Fwww.ebay.com%3A80%2Fsch%2Fi.html%3F_from%3DR40%26_trksid%3Dp5197.m570.l1313%26_nkw%3D350487084372%26_sacat%3DSee-All-Categories%26_fvi%3D1&_rdc=1#ht_1101wt_1144 Og håper denne guiden kan hjelpe meg(håper det er noenlunde likt, selv om jeg har en 2.0): http://190einjectors.homestead.com/index.html Lenke til kommentar
Indian Skrevet 6. april 2012 Del Skrevet 6. april 2012 Stor forskjell fra de som sitter i min VR6..... http://www.kineticmotorsport.com/images/products/preview/kninj36hb.jpg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå