Relter Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Hei, folkens. Har en venninne her som nylig har fått interesse for gaming, og skal nå kjøpe seg en stasjonær datamaskin som skal kunne brukes til gaming. Som nevnt er vedkommende relativt ny til gaming og har ikke helt kontroll på dataspesifikasjoner enda. Derfor ønsker hun gjerne datamaskinen ferdig bygd, og gjerne en pakke som inneholder alt hun trenger for å starte (har kun latptop fra før). For øyeblikket er denne gamer-pakken veldig aktuell: Komplett Gamer a20, Monthly edition - Februar Før hun kjøper dette ønsket hun gjerne å høre med dere om det er noe hun burde endre på eller oppgradere ved denne pakken? Hun nevnte at en kollega trodde at Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9 Kit w/2x ValueRAM 4GB DDR3 skulle være bedre enn denne: Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB KIT CL9, 2 x 2GB, 1,5, 240 pin, Single Rank og lurte på hvilken som er best. Med det første skal maskinen brukes til å spille Star Wars: The Old Republic, og muligens andre krevende spill. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 For det første så taper man mye penger på de gaming-pakkene. I tillegg er Komplett.no dyrt. Lag et oppsett på Dustinhome.no, og hjelp henne med å bygge PC'en. Sparer _mye_ penger. Lenke til kommentar
Relter Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 For det første så taper man mye penger på de gaming-pakkene. I tillegg er Komplett.no dyrt. Lag et oppsett på Dustinhome.no, og hjelp henne med å bygge PC'en. Sparer _mye_ penger. Skulle gjerne gjort det, men hun bor dessverre i Kristiansand, mens jeg studerer i Bergen. Det er litt derfor en fullstendig pakke er aktuelt (tror det var hun selv som plukket ut pakken). Takk for svar! Lenke til kommentar
Relter Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 Datamaskinen skal bestilles i kveld ser det ut som, så setter stor pris på om noen har forslag om endringer eller lignende. Lenke til kommentar
Bidalaka Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Datamaskinen skal bestilles i kveld ser det ut som, så setter stor pris på om noen har forslag om endringer eller lignende. Skal det spilles SWTOR så må dere for all del kjøpe mer minne enn 4GB ja. Det er en veldig billig oppgradering. Vi kjøpte en liknende boks til kona nylig, og tok med 8GB. Min egen maskin med 4 hakker ganske irriterende i SWTOR. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 For folk som ikke er interessert i å sette seg inn i så mye teknisk er det nok bedre å kjøpe en ferdig PC. Da har man reklamasjonsrett på hele greia, i motsetning til komponentene hver for seg. 2 Lenke til kommentar
Relter Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 Datamaskinen skal bestilles i kveld ser det ut som, så setter stor pris på om noen har forslag om endringer eller lignende. Skal det spilles SWTOR så må dere for all del kjøpe mer minne enn 4GB ja. Det er en veldig billig oppgradering. Vi kjøpte en liknende boks til kona nylig, og tok med 8GB. Min egen maskin med 4 hakker ganske irriterende i SWTOR. Ja, helt enig. Har du noen forslag om hvilken ram hun burde bestille med datamaskinen? Vis du ser på lista når du trykker på "Konfigurer selv og velg tilbehør". Takk for helpa. Lenke til kommentar
Relter Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 Ser ut som det blir 8gb versjonen, og bestiller nok hvert øyeblikk. Takk for all hjelpen! Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Ram: Nest nederste (Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 8GB, CL9 Kit w/2x ValueRAM 4GB DDR3) Lenke til kommentar
Jaffacake Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) For folk som ikke er interessert i å sette seg inn i så mye teknisk er det nok bedre å kjøpe en ferdig PC. Da har man reklamasjonsrett på hele greia, i motsetning til komponentene hver for seg. Men hvorfor gå for en PC som gir SÅ lite for pengene? Er det ikke bedre å spørre om hjelp og få 6 mnd-1 år mer ut av PC-en i form av ytelse? Satt sammen en PC på netshop som mopper gulvet med den komplett PC-en til samme pris på ca 10 min, bare synd Pc-en fra komplett allerede er bestilt Endret 16. februar 2012 av Jaffacake Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Utsagnet mitt var generelt, ikke om den spesielle PC-en. Lenke til kommentar
Jaffacake Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Utsagnet mitt var generelt, ikke om den spesielle PC-en. Gotcha Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Eh .. nei, det gjorde du slett ikke. er det nok bedre å kjøpe en ferdig PC. Min utheving. Hadde jeg sagt "den PC-en der", hadde du "tatt meg". /teskje Lenke til kommentar
Jaffacake Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Eh .. nei, det gjorde du slett ikke. er det nok bedre å kjøpe en ferdig PC. Min utheving. Hadde jeg sagt "den PC-en der", hadde du "tatt meg". /teskje Siktet til den andre betydning av uttrykket "gotcha", at jeg forsto hva du sa. På tide å ta frem ordboka? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå