madzen Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Hallo Prøver meg på ett nytt solnedgangs bilde. så lurer jeg på hva dere syns! Hadde vært koselig med konstruktiv tilbake meldinger! På forhånd takk! Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Kjempefint! Keep up the good work Lenke til kommentar
JEBauge Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Jeg synes solnedgangbilder er vanskelig, og jeg tar ikke så mye av det selv. Det jeg synes er interessant i bildet ditt er gjennskinnet i snøen under solen. Jeg ville kanskje forsøkt å croppe bildet på sidene, altså i portrett, slik at du får fokus på den midterste tredjedelen av bildet. Kanskje du også kan forsøke å gjøre denne delen av bildet bittelitt lysere. (ikke mye, bare så kontrasten i snøen kommer litt bedre frem... Bare noen tanker. Jeg liker fargene, og at du ikke har "blåst" høylyset. Lenke til kommentar
madzen Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 Jeg synes solnedgangbilder er vanskelig, og jeg tar ikke så mye av det selv. Det jeg synes er interessant i bildet ditt er gjennskinnet i snøen under solen. Jeg ville kanskje forsøkt å croppe bildet på sidene, altså i portrett, slik at du får fokus på den midterste tredjedelen av bildet. Kanskje du også kan forsøke å gjøre denne delen av bildet bittelitt lysere. (ikke mye, bare så kontrasten i snøen kommer litt bedre frem... Bare noen tanker. Jeg liker fargene, og at du ikke har "blåst" høylyset. Tusen takk for svare! Jeg har prøvd meg på det du sa og her er utkastet: Hadde vært hyggelig og høre hva du mener om dette? Lenke til kommentar
JEBauge Skrevet 21. februar 2012 Del Skrevet 21. februar 2012 Ja, det var noe slikt jeg så for meg. Når det gjelder komposisjon, er det faktisk ganske mye en kan lese seg til. Se feks. denne om Rule of thirds, som er greit å ha i bakhodet når man holder på: Wikipedia | Rule of thirds Det dersom en lærer seg noen slike prinsipper, tar bildekvaliteten raskt et laaangt skritt i riktig retning! Mvh Jan Erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå