Centhrax Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Har i det siste hatt problemer med det trådløse hjemmenettverket. Den kobler av med jevne mellomrom hver kveld og er ute i ett minutt før det kobler til seg selv igjen. PCen viser at jeg er koblet til ruteren, men at den ikke har signal. Samboeren sier at han ikke har lagt noe merke til det, så problemet kan ligge lokalt, men så er han mindre på nett enn det jeg er. Noen datakyndige som kan hjelpe meg? 2 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Har det samme problemet her. Dataen kobler noen ganger fra internettet og søker etter trådløse nettverk, og kobler seg tilbake til nettet mitt, selv om ruteren har vært på hele tiden. Endret 16. februar 2012 av Skrillex Lenke til kommentar
ROFLOCOPT3R Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Har det samme problemet her. Dataen kobler noen ganger fra internettet og søker etter trådløse nettverk, og kobler seg tilbake til nettet mitt, selv om ruteren har vært på hele tiden. samme som skjer med meg. kan løsningen være å bytte til en ethernet kabel? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Alle 3: sjekk hvilket nettverkskort dere har. ("Start" --> høyreklikk på "Datamaskin" --> "Behandle" --> "Enhetsbehandling" --> "Nettverkskort" --> sjekk om dere har Atheros-kort. Hvis dere har det, sjekk "Egenskaper" og videre til "Driver". Hvilken driverdato har dere? Mvh Faller Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 24. februar 2012 Del Skrevet 24. februar 2012 Alle 3: sjekk hvilket nettverkskort dere har. ("Start" --> høyreklikk på "Datamaskin" --> "Behandle" --> "Enhetsbehandling" --> "Nettverkskort" --> sjekk om dere har Atheros-kort. Hvis dere har det, sjekk "Egenskaper" og videre til "Driver". Hvilken driverdato har dere? Mvh Faller Jeg har Mac Lenke til kommentar
Faller Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Når det kommer til Mac er jeg ikke så habil, så der vet jeg faktisk ikke. Mvh Faller Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Hadde det samme problemet med mitt trådløse nettverk. Det kunne være stabilt i timer av gangen, men hvis man satt lenge kunne man se at det koblet det seg av og på flere ganger om dagen. Ikke noe problem hvis man ikke er avhengig av en kontinuerlig forbindelse, men hvis man skal spille online så nytter det ikke, spesielt ikke i disse DRM-tider. Lang historie kort; byttet til kabel og ikke hatt problemer siden. Jeg hører flere som sier det samme så etter min mening er den trådløse teknologien rett og slett ikke moden ennå. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Etter min mening er den trådløse teknologien rett og slett ikke moden ennå. Det er ikke noe feil med teknologien. Det er nok heller snakk om dårlige routere, signalstyrke, drivere, software eller nettverkskort. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Har i det siste hatt problemer med det trådløse hjemmenettverket. Den kobler av med jevne mellomrom hver kveld og er ute i ett minutt før det kobler til seg selv igjen. PCen viser at jeg er koblet til ruteren, men at den ikke har signal. Det er ikke unormalt at man av å til å gjøre en total reset på den trådløse routeren og sette den opp på nytt. Man må vite orginalt brukernavn/passord samt nettverksadresse og sannsynligvis ha en nettverksledning mellom pc og routeren. Manual eller guide fra nettet er også kjekt å ha før man begynner. Dersom det er innebygget adsl modem i routeren så må man skaffe informasjon om instillinger den må ha (evt. om den henter instillinger selv over adsl linjen).Dessuten gjøres det kun dersom dette er modem fra nettleverandøren og i åpningstiden til kundeservice, alternativt av datakyndig og dersom man har et annet adsl modem tilgjengelig som allerede virker. Evt: -Test pc'en på et annet trådløst nettverk. -Legg inn programvaren i routeren på nytt. Hvilket merke/modell av router er dette? Dersom det er innebygget adsl modem, hvem er nettleverandør? Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Det er ikke noe feil med teknologien. Det er nok heller snakk om dårlige routere, signalstyrke, drivere, software eller nettverkskort. Men da blir det plutselig veldig mye for en gjennomsnittlig forbruker å forholde seg til, og hvis teknologien er så lite forbrukervennlig vil jeg kalle den umoden. En ethernet-kabel kobler man til og så har man stabilt internett så lenge signalene fra leverandøren er der. Selv hadde jeg en ny bærbar PC med en ny trådløs D-Link router som jeg hadde installert alt av software til, satt kun fem meter fra routeren og hadde maks signalstyrke, men allikevel hendte det tilkoblingen flakket ut i noen sekunder. Ingen sak hvis man kun bruker internett til Facebook, aviser, Youtube o.l., men spiller man noe online så er det kjipt å bli kastet ut flere ganger om dagen pga. noen sekunders signaltap. Lenke til kommentar
Faller Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Det er ikke alltid router sin feil. Selv byttet jeg nettverkskort i laptopen min fordi det var så utrolig ustabilt. Etter jeg byttet, så har jeg ikke hatt nedetid. (jeg byttet fra Atheros til Intel) Mvh Faller Lenke til kommentar
Del Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Jeg har hatt motsatt erfaring. Ustabilt Intel, stabilt Atheros. Har vært en del bugs med Intel sine kort for tråløs-n. Quick-fiks er rett og slett å disable n, og bare bruke g. Eventuelt bytte kort naturligvis. Ofte kan kombinasjon av router og nettverkskort være problemet, så feilsøking kan være skikkelig pes. Det eneste som er helt sikkert er at det kryr av råtten firmware på routere. Beste garantien for stabil router er å kjøpe en som er godt støttet av tredjeparts firmware. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Men da blir det plutselig veldig mye for en gjennomsnittlig forbruker å forholde seg til, og hvis teknologien er så lite forbrukervennlig vil jeg kalle den umoden. En ethernet-kabel kobler man til og så har man stabilt internett så lenge signalene fra leverandøren er der. Selv hadde jeg en ny bærbar PC med en ny trådløs D-Link router som jeg hadde installert alt av software til, satt kun fem meter fra routeren og hadde maks signalstyrke, men allikevel hendte det tilkoblingen flakket ut i noen sekunder. Ingen sak hvis man kun bruker internett til Facebook, aviser, Youtube o.l., men spiller man noe online så er det kjipt å bli kastet ut flere ganger om dagen pga. noen sekunders signaltap. Jeg nevner jo bare mulige feilkilder. Selv har jeg dønn stabilt trådløsnett. Dette skyldes i hovedsak at jeg investerte i en stabil trådløsrouter, som ikke dør bare noen ser stygt på den. For meg er det plug and play, uten et eneste problem med trådløsnett. Et problemfritt nettverk er verd mer enn en 500kr investering. Problemet er at de som tester disse routerne for de fleste nettsteder (inkl alle norske) ikke tester stabilitet. De aner ikke hvor mange forbindelser utstyret tåler, eller trådløs rekkevidde. Anbefaler å sjekke her: http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/bar/77-max-simul-conn Lenke til kommentar
Del Skrevet 27. februar 2012 Del Skrevet 27. februar 2012 Anbefaler å sjekke her: http://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/bar/77-max-simul-conn Takk for lenken. Litt skeptisk all den tid at det kun sjekkes mot et trådløskort (Intel 6300) på nyere tester, mens gamle tester bruker Intel 5300 som hadde buggy driver (skjønt han ser ut til å tro at det var antennene som lagde rare tall). Han tester også i et miljø uten støy, samt kjører testen kun en gang. Så her kan man oppleve andre tall hjemme hos seg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå