Gå til innhold

GamingPC inkludert skjerm til 9,5k, forslag til forandringer?

Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe ny gamingPC inkludert skjerm. Kommer til å spille BF3, Skyrim, War in the North og andre slike spill. Hvordan vil dette oppsettet her fungere, hvor mange FPS vil jeg kunne få på maks settings? Og er det noe jeg eventuelt burde endre på for å få mer ytelse for pengene, jeg er villig til å strekke meg litt til om det vil gi en betydelig økning i ytelse.

Takk på forhånd for innspill :)

Her er handlelisten:

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1049815&su=28DB8216-E030-4028-A09B-20D20DA61EA1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mye bedre vil den yte og hvor mye bedre er den skjermen? Hvordan vil det oppsettet kjøre battlefield 3 på ultra settings, evt fps?

den vil kjøre BF3 med en minimums FPS på 40 på ultra, du ser egentlig ikke forskjell på ultra og high, så hvis du setter den på high vil den få en minimums FPS på 50

det er vel egentlig ikke i BF3 man merker forskjellen, det som yter annerledes med det jeg endret er prosessoren, skjermkorter yter omtrent likt, men BF3 bryr seg omtrnt bare om skjermkortet, skyrim bryr seg mest om prosessoren, som yter bedre, den prosessoren su hadde valgt klarer 41FPS i skyrim som et minimum, mens den jeg har valgt klarer 57 som et minimum (da er begge på maksimum detaljer)

skjermen er faktisk utrolig bra, det som er greia med en er at den har et IPS panel, som gir mye bedre bilde enn vanlige skjermer, eller for å si det på en annen måte; har du prøvd IPS, vil du aldri gå tilbake

Lenke til kommentar

Prosessoren yter knapt dårligere enn sine storebrødre, kan jo eventuelt droppe skjermkort med 10% ytelse for å få en i5 2500k, den prosessoren yter kanskje 5% bedre i spill, men den er overklokkbar og har fler kjerner, som betyr at hvis neste års spill kan bruke fler enn 2 kjerner, så virker den en god del bedre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...