Lefse Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Nei, diabetes har ingen effekt på immunforsvaret ditt, er nesten aldri syk jeg faktisk. Gå til legen, best å være på den sikre siden. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) Greit skal til apoteket for og måle blodsukkeret klokka er 12:03 er ikke noe særlig tørst! men er sulten så da tar jeg mat og driker vann! jeg tror at jeg ikke har diabetes kanskje det bare tar litt tid og venne seg til vann for jeg har druket saft hele livet! Og vis jeg får svineinfluensa? mens jeg har diabetes? er det dødelig da? klokka er 12:12 har nå spist men ikke druket vann! skal gjøre det senere når jeg blir litt mere tørst Endret 17. februar 2012 av fsx v1.1 Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Var på appoteket og blodsukkeret er normalt! Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Diabetes innebærer mangel på insulin, ikke noe mer enn det, alle andre kroppsfunksjoner fungerer som normalt. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Du har da ikke diabetes men hvis du spiser mye salt mat så kan du føle deg mye tørstere Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 kan si hva blodsukker målinga var på! etter nesten 2 timer! var ferdig og spise klokka 12:12 så spiste jeg 2 boller klokka 13:20 tror jeg, klokka 14:xx så gikk jeg til apoteket og tok blodsukker måling og den lå på 6.4 så den har vel falt ganske fort? og det tyder på at man er frisk og ingen diabetes? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Jepp, er innenfor normalen det. Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 ikke rart du er tørst om du bælger saft hele dagen.. 4 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 En bloddropprøve for blodsukker er ikke en diabetesprøve. Du må til legen og ta blodprøver og en urinprøve. En dropprøve sjekker kun nivået du har der og da. For å sjekke om du har diabetes, så må du sjekke langtidsblodsukkeret ditt og hvor mye proteiner og lignende du har i urinen din. Vanlige symptomer på diabetes kan være tørsthet, hyppig og overdreven vannlating (tisse ofte og mye), prikking i hender og føtter, energinivåer i bølger. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 En bloddropprøve for blodsukker er ikke en diabetesprøve. Du må til legen og ta blodprøver og en urinprøve. En dropprøve sjekker kun nivået du har der og da. For å sjekke om du har diabetes, så må du sjekke langtidsblodsukkeret ditt og hvor mye proteiner og lignende du har i urinen din. Vanlige symptomer på diabetes kan være tørsthet, hyppig og overdreven vannlating (tisse ofte og mye), prikking i hender og føtter, energinivåer i bølger. Men når blodsukkeret går fort ned igjen etter nesten 2 timer så har jeg jo ikke diabetes?? Skal fortsett til sykehuset på tirsdag! så får se da! Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 ikke rart du er tørst om du bælger saft hele dagen.. Ja! Har druket saft hele tiden! hele livet! aldri vann! en flaske saft på 3-2 dager (sterk saft) Men nå drikker jeg vann! og jeg kjenner at det hjelper. Men siden jeg drikker vann hele tiden så kan det ta kanskje 3-4 dager og venne seg til vannet Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Ifra Helse-Nord! " Hos ikke-diabetikere ligger blodsukker mellom 3 og 7 " "Nivå for ikke-diabetikere er fra 4,5-6,1!" Hva tror dere? På skolen intar jeg 1.5 eller 1 L vann Endret 18. februar 2012 av fsx v1.1 Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Nå har jeg druket 2 liter tror jeg ifra jeg sto opp klokka 12:37 tok nå et til glass med vann for 13 minutter siden! 0.5 L hva tror dere? diabetes? Endret 18. februar 2012 av fsx v1.1 Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Ikke sikkert det er diabetes fordi om du har et forhøyet væskeinntak. Ta en full blodprøve hos doktoren, så er du sikker. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) gått 5 timer og 23 minutter! skal drikke vann nå og spise litt potetgull Hva tror dere? jeg drikker mye vann mellom 08:00/12:00 til 15:00/16:00 men senere så tar det et par timer! Ikke sikkert det er diabetes fordi om du har et forhøyet væskeinntak. Ta en full blodprøve hos doktoren, så er du sikker. Skal til sykehuset på tirsdag er det sånn at jeg skal ikke spise noe? på 6 timer? Endret 18. februar 2012 av fsx v1.1 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Fra midnatt til du tar prøve. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Okey. før jeg begynte og drikke vann så brukte jeg spenol flere ganger daglig! men nå trenger jeg ikke spenol lenger siden jeg drikker vann så det sier jo seg selv hvor mye saft jeg drakk før tror jeg har druket 3-4 liter vann idag! eller 2.9 er det mye? skal prøve og få målt alt imorgen Men merkelig at jeg tisser gult urin endå når jeg drikker mye vann Endret 19. februar 2012 av fsx v1.1 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Drikk mindre og oftere. Kroppen klare bare å ta opp en viss mengde vann over en viss tidsperiode, resten "glir rett gjennom" og du pisser det ut kort tid etter. Å helle innpå 2 liter vann på 10 minutter er noe helt annet enn å drikke 5 glass à 4 dl over 5 timer. Om du drikker mye men samtidig er ofte på dass og mye tørst, kan det rett og slett være drikkemønsteret ditt som er litt dårlig proporsjonert. Du slukker ikke tørsten over tid med å innta store mengder væske på en gang. Legg en flaske med vann i kjøleskapet og drikk av den. Da holder du styr på hvor mye du drikker, samtidig som du begrenser hvor mye du drikker av gangen. Endret 19. februar 2012 av srbz Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 19. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2012 (endret) Drikk mindre og oftere. Kroppen klare bare å ta opp en viss mengde vann over en viss tidsperiode, resten "glir rett gjennom" og du pisser det ut kort tid etter. Å helle innpå 2 liter vann på 10 minutter er noe helt annet enn å drikke 5 glass à 4 dl over 5 timer. Om du drikker mye men samtidig er ofte på dass og mye tørst, kan det rett og slett være drikkemønsteret ditt som er litt dårlig proporsjonert. Du slukker ikke tørsten over tid med å innta store mengder væske på en gang. Legg en flaske med vann i kjøleskapet og drikk av den. Da holder du styr på hvor mye du drikker, samtidig som du begrenser hvor mye du drikker av gangen. så jeg skal drikke når jeg er tørst? og drikke til jeg er ikke tørst lenger? skal jeg jeg bruke en stor brus flaske som kontroll da? (Er litt hypokonder, og enkelte tilfeller så kan jeg bli svimmel) skal jeg bare fylle opp den store brus flaska imorgen tidlig og drikka av den? skal jeg bare drikke den ene flaska da? på en hel dag? må si at jeg tror det er drikkemønsteret mitt fordi etter jeg drakk saft ganske lenge så drakk jeg også saft bare fordi det var godt så kanskje derfor jeg drikker så mye vann? da kan jeg egentlig bare endre det? huff føler meg litt svimel og tung i hodet etter og lest noe på nettet om vannforgifting Endret 19. februar 2012 av fsx v1.1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå