Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tørst hele tiden

fsx v1.1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

flere glass saft om dagen 2 store glass saft så kan det gå 1-2 timer så blir jeg tørst igjen! vis jeg drikker vann så kjenner jeg at jeg er tørst uansett hvor mye jeg drikker

Er det slik at du må drikke konstant for å ikke bli tørst, og må du urinere hele tiden også?

Lenke til kommentar

Hadde en slik periode jeg også det jeg drakk ekstremt mye, er ikke noe problem, vann er sunnt.

Dog tar ikke kroppen til seg mer en litt av vannet om man drikker mye på en gang.

Noen vannfacts:

En voksen person trenger fra 2–2,5 liter vann hver dag.

Vi får omtrent en liter fra maten vi spiser.

Vi bør derfor drikke 1–1,5 liter vann om dagen.

Vi kjenner at vi er tørste når vi mangler omtrent en liter.

Det er bare fint å drikke vann før vi blir tørste.

http://vannkunnskap.no/4_vann_og_helse.htm

Lenke til kommentar

0.5 liter vann! alså jeg drikker saft til alt! om jeg er tørst, drikker saft til mat også videre. Skal begynne og drikke vann fremover og se hvordan det blir! Jeg har spist hamburger idag men den pomes fritt mangla litt salt så tok de hele den lille posen og drøssa over pommes fritten og spiste det. sliter også litt med at jeg er trøtt på måran og sover senere etter skolen (sitter inne hele tiden og ingen mosjon! I helgene legger jeg meg 04:00 - 05:00 på natta! og våkner mellom 12:00 til 15:00 på dagen. ellers så er kostholden god) Skal på sykehuset snart for og få sjekka litt med sovinga og da blir en blodprøve tatt

Lenke til kommentar

prøv å drikk kun vann eller melk i noen dager. Saft er søtt, og det kan gjøre deg enda tørstere. Spiser du mat med mye salt i blir du også tørst.

Jeg tipper du har dårlig døgnrytme. Legg deg tidligere, selv om du ikke er trøtt. Prøv å kom inn i en bedre rytme.

Holder med deg i å gå på sykehuset. Jeg sier ting jeg tror, men vi sitter på internett, så kan hende jeg tar feil i alt jeg sier ;)

Lenke til kommentar

oppdatering! Føler meg bare små tørst men ikke noe tør i munnen som før! etter jeg drak vann så har jeg spyttveske! "I maby have found the cause by the dramatic water drop" Så skal begynne og drikke vann men da veit jeg at det er safta! er bare litt småtørst men ikke som jeg var tidligere

Lenke til kommentar

Diabetes er dessverre en 100% kronisk sykdom, men er relativt enkel å behandle. Har type 1 diabetes selv, jeg spiser stort sett akkurat likt som alle andre, trenger ikke spesiell diett eller noe, må bare tenke meg om før jeg inntar større mengder karbohydrater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...