fsx v1.1 Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Hallo jeg sliter med at jeg er tørst hele tiden! munnen er tør hele tiden og må drikke flere ganger daglig en normalt, hva kan dette være? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Hvor mye er det snakk om? Det kan være diabetes. 2 Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 flere glass saft om dagen 2 store glass saft så kan det gå 1-2 timer så blir jeg tørst igjen! vis jeg drikker vann så kjenner jeg at jeg er tørst uansett hvor mye jeg drikker Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 ikke drik saft ihvertfall, det blir du tørst av 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 flere glass saft om dagen 2 store glass saft så kan det gå 1-2 timer så blir jeg tørst igjen! vis jeg drikker vann så kjenner jeg at jeg er tørst uansett hvor mye jeg drikker Er det slik at du må drikke konstant for å ikke bli tørst, og må du urinere hele tiden også? Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Må du veldig ofte på do også? Lite matlyst? Gavekort er inne på noe, vanlig symptom på type 1 Diabetes. Ta deg en tur til legen for sikkerhets skyld. Endret 16. februar 2012 av Lefse Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 må ikke så veldig ofte på do da! Men kan drikke en hel flaske saft på to dager Lenke til kommentar
*F* Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Hadde en slik periode jeg også det jeg drakk ekstremt mye, er ikke noe problem, vann er sunnt. Dog tar ikke kroppen til seg mer en litt av vannet om man drikker mye på en gang. Noen vannfacts: En voksen person trenger fra 2–2,5 liter vann hver dag. Vi får omtrent en liter fra maten vi spiser. Vi bør derfor drikke 1–1,5 liter vann om dagen. Vi kjenner at vi er tørste når vi mangler omtrent en liter. Det er bare fint å drikke vann før vi blir tørste. http://vannkunnskap.no/4_vann_og_helse.htm Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Hvor mye drikker du om dagen ? Altså, hvor mange liter vann ? Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 0.5 liter vann! alså jeg drikker saft til alt! om jeg er tørst, drikker saft til mat også videre. Skal begynne og drikke vann fremover og se hvordan det blir! Jeg har spist hamburger idag men den pomes fritt mangla litt salt så tok de hele den lille posen og drøssa over pommes fritten og spiste det. sliter også litt med at jeg er trøtt på måran og sover senere etter skolen (sitter inne hele tiden og ingen mosjon! I helgene legger jeg meg 04:00 - 05:00 på natta! og våkner mellom 12:00 til 15:00 på dagen. ellers så er kostholden god) Skal på sykehuset snart for og få sjekka litt med sovinga og da blir en blodprøve tatt Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 begynte nå for litt siden og drikke vann og kjenner litt forskjell!! nå har jeg spyttveske i munnen! Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Det virker som om du har sukkersyke med det kan du få sjekket hos en lege. Lenke til kommentar
FlinkeFreddy Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 prøv å drikk kun vann eller melk i noen dager. Saft er søtt, og det kan gjøre deg enda tørstere. Spiser du mat med mye salt i blir du også tørst. Jeg tipper du har dårlig døgnrytme. Legg deg tidligere, selv om du ikke er trøtt. Prøv å kom inn i en bedre rytme. Holder med deg i å gå på sykehuset. Jeg sier ting jeg tror, men vi sitter på internett, så kan hende jeg tar feil i alt jeg sier Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 oppdatering! Føler meg bare små tørst men ikke noe tør i munnen som før! etter jeg drak vann så har jeg spyttveske! "I maby have found the cause by the dramatic water drop" Så skal begynne og drikke vann men da veit jeg at det er safta! er bare litt småtørst men ikke som jeg var tidligere Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Vell idag nå så sliter jeg og puste gjennom nesa vis jeg svelger spytt Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) må på dass hele tiden og drikke så tror jeg har diabetes hvis jeg har diabetes er det mulig og bli kvitt det permament? drakk sist vann klokka 09:50 og nå 10:25 føler jeg meg litt tørst Endret 17. februar 2012 av fsx v1.1 Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Ring legen asap. Du må få sjekket dette! Hvis det er diabetes, så er det viktig å starte behandlingen så fort som mulig. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Diabetes er dessverre en 100% kronisk sykdom, men er relativt enkel å behandle. Har type 1 diabetes selv, jeg spiser stort sett akkurat likt som alle andre, trenger ikke spesiell diett eller noe, må bare tenke meg om før jeg inntar større mengder karbohydrater. Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Og vis jeg har diabetes og får fks forkjølelse kan jeg dø av det da? Lenke til kommentar
fsx v1.1 Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 opptatering! 09:50 druket 0.5l vann 11:01 fortsatt lit tørst. har vært på do 3 ganger idag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå