Zadomann Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 jeg har tenkt og overklokke kortet mitt, det er på 200mhz core clock og 400mhz memory clock.. Hva tror dere jeg kan presse ut av kortet med vannkjøling(GPU) og thermaltake ramsinks(MINNE)? Hvordan programm er best å bruke? Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 det spørmålet er en gjennganger på dette forumet.. det finnes ingen måte man kan forutsi hvor mye man kan overklokke akkurat DITT skjermkort... men, hvis du vil vite hva sim er reelt..kommer du vell på ca 235-260 på core og 450-520 på memory, alte ettersom hvor raskt minne du har Lenke til kommentar
ParanoidCat Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Quote: On 2002-02-08 19:12, Dimm skrev:det spørmålet er en gjennganger på dette forumet..det finnes ingen måte man kan forutsi hvor mye man kan overklokke akkurat DITT skjermkort...men, hvis du vil vite hva sim er reelt..kommer du vell på ca 235-260 på core og 450-520 på memory, alte ettersom hvor raskt minne du har Jeg har Abit GF2 mx/mx 400(Default CORE 200/RAM DAC 365). SGRAM 64 mb Har overklokket det fint til 225(Core) uten ekstra kjøling. Men når jeg hadde tenkt å overklokke minne støtte jeg på problemer. Startet lett, kun på 370MHz/205MHz. Det kom det blåskjerm etter at jeg startet 3dmark2001 Benchmark.... Skal det komme blåskjerm med overklokking bare med 2%? Hvorfor?? Bruker NVmax på NVidia mx/mx 400 chip i xp. Har temp måler på rammen faktisk. Den målte ved blåskjerm kun 43,6 g/C. Det er et eksternt termometer med max/min og festet med artic silver rett på RAM Chip.... Tror GPU ligger rundt 60 g/C uten kjøling. Har på en 40mm kjøleribbe/m vifte. - Simon Iden Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Det og få blåskjerm har ikke noe med overklokkingen og gjøre, mere med programvaren på maskinen. har du klokket for mye får du ikke bluescreen, men feil i grafikken eller det fryser totalt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå