Gå til innhold

prosjekt: hurtig Øl-/Colakjøler(Sau) Nesten ferdig.

Anbefalte innlegg

Artic; jepp, det var også det som var planen i utgangspunktet, men når jeg fikk låne en dreibenk til 1 kald mill. så gadd jeg ikke mase med noe mer arbeid i forbindelse med å sette opp et fjærsystem etc, mye ekstra arbeid, og jeg ville helst ha hatt den ferdig for to uker siden, i forbindelse med et LAN.... :(

Hondaen; takker & bukker, det varmer å høre dette fra deg, du er jo nærmest som en gud å regne innen elektro og termofysikk :)

Men nuvel, det har meldt seg flere problemer, blant annet blåste jeg den ene strømforsyningen til helvete idag, så nå må jeg ta til takke med en gammel chieftech jeg har liggende, i tillegg til at jeg sliter voldsomt med lekasjer, noen som har råd? Jeg trenger mer stivhet enn silikon, og noe tettere enn lim-pistollim..

Silikon blir for slapt i de krokete koblingene, mens limpistolen blir for stivt og brekker opp ganske lett under belastning. Jeg klarer ikke avlaste alt med ståltråd, litt vanskelig problem.

Limpistolens plastikklim er heller ikke så seigt, det setter seg dårlig fast på det meste...:/

Anyone with some piece of advice ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lekasjer hvor? Rundt slangene i hurtigkoblingene, eller rundt gjengene til koblingen?

Det første først. Antageligvis er slangene for myke, eller så har du ikke fått de helt i bunn av koblingen. Stiv av slangen innvendig med et tynt rør, eller bytt slanger/koblinger. Jalla løsninger finnes selvfølgelig :smile: og her kunne du evt surre selvvulkaniserende teip rundt koblingen og slangen. Da blir det garantert tett!

Er det lekasjer rundt gjengene til koblingen, bruk gjengeteip, eller "gjengetetting" på flaske. Locktite har godt utvalg her, men det koster flesk.

Lenke til kommentar

jau, det er slangene som er problemet, gjengene har jeg tettet med silikon.

Hvor finner jeg selvvulkaniserende teip? Standard hos rørleggere etc?

Har brukt limpistol, men det blir veldig stivt, og ryker ved liten belastning..

Resultatet fra første forsøk;

DSCF0015.JPG

Tok meg 10min fra 20 til 4 grader, lot deretter greia surre og gå i yttligere 10 min, og det dannet seg et dugelig lag med is på bunnen :)

Lenke til kommentar

men kunne ikke du gjort bildet litt mindre(den fyller min 19" skjerm :p )?

hihi, skal se om jeg får surret meg til det når jeg kommer hjem, sitter på laptop med 1400x1050, så jeg glemmer meg bort iblant, tar alltid bilder i litt stort format..

I kveld blir det nok en test, da kun med ett element, tror jeg har fått tettet de fleste lekkasjene nå, er kun småting igjen som jeg skal prøve å ta med noe teip..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...