Tomzor Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Hei! Jeg har hatt problemer med internettet igjen og begynner å gå tom for idèer. Når man starter modemet på nytt, så har man bra svartid på alt, men med tida som går, så blir den ustabil. Hvis man restarter den igjen, så skjer det akkurat det samme. Linja blir dårligere (tregere svartid) fortere hvis man har to pc'er tilkoblet modemet. Ja, pc'ene bruker kabel fram til multimodemet og de får/har to forskjellige ip-addresser. Det som jeg lurer på til syvende og sist er om modemet IGJEN er feilen bak alt dette. Har måttet levere tilbake flere modemer fordi de skal ha blitt "feilprodusert"... Multimodemet er av typen Zyxel P2812. Er det noen andre som har opplevd det samme som oss? Hva som har blitt gjort hittil: * Relacom har sjekket linja inn til huset + byttet deler i sentralen i gata og den er bra signaler. * Telenor har overvåket og sjekket linja, og den er i orden. * Vi har oppdatert og nedgradert software på multimodemet. (Med hjelp fra telenor-experten.) * Vi har også sjekket huset for feilstrømmer, noe vi ikke har. (En fra telenor-experten mente at adapteren til multimodemet fikk "urent" strøm, så det foresaket ustabilt nett.) * Tilkoblet multimodemet i huset's første telefonuttak, uten forbedringer. Begynner å bli rimelig lei å bruke flerfoldige kroner på kundesupport som kan ingenting om produktet sitt og som har et elendig kundeservice, er like før man skifter til et annet leverandør for å se om det hjelper. Takk for svar på forhånd! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Du har ikke tenkt over at multimodemet sliter med å håndtere alle pakkene og vurdert å kjøpe egen router for å håndtere alt sammen? Eller kanskje det rett og slett er for mye støy på linja? Lenke til kommentar
Tomzor Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Jo, det var det jeg tenkte og, men Telenor mente at modemet våres skal kunne håndtere det, noe jeg for guds skyld håper. Hva er poenget med et kombinert modem/router, når man må kjøpe en ekstra router utenom, bare fordi produktet dems feiler? Isåfall burde Telenor legge ut for den routeren, noe som aldri kommer til å skje. Endret 16. februar 2012 av Tomzor Lenke til kommentar
Tomzor Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Har nå bridga modemet, for så å bruke en ekstern router. Dette ga ikke noe bedre resultater. Lenke til kommentar
grOnN* Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Er det samme problem om du bruker bare den ene eller den andre pcn ? La det gå trafikk på bare den ene pcn og deretter den andre, om det da oppfører seg likt ? Lenke til kommentar
Tomzor Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Er det samme problem om du bruker bare den ene eller den andre pcn ? La det gå trafikk på bare den ene pcn og deretter den andre, om det da oppfører seg likt ? Hei, takk for et svar Problemet er den samme når bare en eller begge pcene står på samtidig, uten å bruke nettet. Eneste forskjellen er at det tar lengre tid før man får lengre svar tid på pingen med en pc. Men når jeg pinger www.vg.no på begge pcene samtidig, så får jeg samme resultatet. Begge pcene bruker også Windows 7. Lenke til kommentar
Tomzor Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Microsoft Windows [Versjon 6.1.7601] Copyright © 2009 Microsoft Corporation. Med enerett. C:\Users\Tom André Skaret>ping www.vg.no Pinger www.vg.no [195.88.55.16] med 32 byte data: Svar fra 195.88.55.16: byte=32 tid=516ms TTL=247 Svar fra 195.88.55.16: byte=32 tid=229ms TTL=247 Svar fra 195.88.55.16: byte=32 tid=332ms TTL=249 Svar fra 195.88.55.16: byte=32 tid=402ms TTL=247 Ping-statistikker for 195.88.55.16: Pakker: sendt = 4, mottatt = 4, tapt = 0 (0% tap), Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder: minimum = 229ms, maksimum = 516ms, gjennomsnittlig = 369m C:\Users\Tom André Skaret>ping -t www.vg.no Pinger www.vg.no [195.88.55.16] med 32 byte data: Svar fra 195.88.55.16: byte=32 tid=541ms TTL=249 Svar fra 195.88.55.16: byte=32 tid=399ms TTL=249 Svar fra 195.88.55.16: byte=32 tid=466ms TTL=249 Svar fra 195.88.55.16: byte=32 tid=392ms TTL=249 Svar fra 195.88.55.16: byte=32 tid=581ms TTL=247 Dette er et lite utdrag av det man får når man pinger. Men plutselig så blir ms'en bra igjen til et mer stabilt 24-ish ms :S Lenke til kommentar
grOnN* Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Hmm jeg hadde en lignende feil en gang, det var trådløst, men der oppdaterte jeg nettverksdriverne. Der ødela den ene pcn alt og ping tidene ble veldig ustabile. Det er verdt et forsøk hvis du ikke har prøvd allerede. Hvis dette heller ikke hjelper, ville jeg nok kanskje mast meg til et portbytte i sentralen. Prøv den første, med oppdatering av drivere først. Lenke til kommentar
Nicromann Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Hadde samme problem selv, slo til slutt av all trafikk logging. Etter det er problemet borte, 8mndr nå med stabilt modem. Lenke til kommentar
Tomzor Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 Takk for innleggene deres! Pcen min har 2 ethernet innganger på hovedkortet.. Intel'en var grei å oppdatere, fordi den gjorde alt av seg selv. Men, Realtek'en fikk jeg oppdatert via windows, men finner en nyere fra hjemmesiden dems. Prøver å kopiere filene jeg har fått lastet ned til mappa de ligger i, men jeg har ikke tilgang :S Kan jo bare prøve å se hvordan det går fremover med det jeg fikk fra windows... Har igjen å oppdatere drivern på pcen til bruttern når jeg får sjansen Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Det er jo helt klart at noe er feil ved pingen der. Har du kunnskaper nok til å se inne på router innstillingene? Lenke til kommentar
Tomzor Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 Det er jo helt klart at noe er feil ved pingen der. Har du kunnskaper nok til å se inne på router innstillingene? Har nå oppdatert drivere på alle pcene nå, men det fremdeles virker som at det ligger noe der enda. Kjører med multimodemet at the moment, kameraten min trengte routern igjen. Hva vil du at jeg skal sjekke? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 (endret) Ikke noe konkret, men her burde absolutt Telenor / Realcom gjør noe, da det virker som problemet ikke er hos deg i grunn. Vet du om dine naboer har samme problem? Endret 18. februar 2012 av Gjest Lenke til kommentar
Tomzor Skrevet 18. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2012 Bor ikke i et så tettbygd strøk at det gjør noe, men de fleste av naboene mine er godt voksne som ikke gamer og som antageligvis ikke vet hva svartid (ms) er for noe Ei venninne oppi gata her pleier å miste nettet helt et par ganger, men det er det eneste jeg vet om i nabolaget. Lenke til kommentar
tjabolabo Skrevet 27. februar 2016 Del Skrevet 27. februar 2016 (endret) Hadde samme problem selv, slo til slutt av all trafikk logging. Etter det er problemet borte, 8mndr nå med stabilt modem. Kunne du vær så snill ha førklart mæ kordan æ skrur av trafikk logging? har problemer med at dette multimodemet sitt trådløse nettverk er helt elendig. takk på forhånd Endret 27. februar 2016 av tjabolabo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå