4Violet2Blue Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Kveld/Natt Fullt signal og full hastighet! Morgen/Dag ikkje signal i det hele! (HTC hotspot redder dagen IGJEN) D-Link (fantastiske produkter) 2 Routere koblet sammen med kabel og siste i rekken sender trådløst (m/ekstern antenne) 100 meter til laptop (som om kvelden har FULLT signal) ikkje finn den routeren og ikkje finn den nett. Ingen apperater i huset som står på om dagen som ikkje er på om kvelden. Om det er sol er pissregn eller tjukk snøkave om dag/kveld/natt utgjør ingenting (sola skinner ikkje om natten da) men fra kl 0800-1900 finnes ikkje noe nett, foreldrekontroll eller bruker begrensninger finnes ikkje eller er ikke satt opp i routeren. problemene startet etter Dagmar da den nærliggende mobilmasten knakk i 2!!! (nå skal ikkje eg bruke den mobilmasten og ikkje bruker eg signaler derfra på hjemmenettverket mitt) noen som har en fantastisk løsning så sier eg ja takk! Lenke til kommentar
MiRaCL Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Prøvd å bytte trådløs kanal på routeren? Hvis noe slår inn på kanalen routeren bruker, så kan dette føre til at ting virker dårlig. Standard kanal er vel 6 og de aller fleste routere som ikke bruker auto kanal valg bruker denne. Kan jo være den mobil masta som plutselig slår inn på trådløst kanalen du bruker i et visst tidsrom. Selv om det høres merkelig ut. Lenke til kommentar
4Violet2Blue Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 prøvd hele kanal specteret Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Du bør nesten prøve med en annen PC. Da vil du kunne utelukke en feilkilde. Deretter kan du teste med laptopen ved routeren og se om du får noe signal der på dagtid. Lenke til kommentar
4Violet2Blue Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Har 3 pc'er uten nettverk! den 4 plukker opp nettet til DSL ruteren (for langt unna og 10% signal), men den som skal sende trådløst den er DØ! Fungerer ikkje om den står 30cm unna! kabel funker fint (nå fungere alt som d skal her, men det forandrer seg om noen timer) :!: Endret 16. februar 2012 av 4Violet2Blue Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Vet ikke om dere hadde noen overspenning/lyn med Dagmar. I såfall kan jo det ha gjort noe med minnet i trådløsrouteren. Hvis det er slik at den slår seg av 08-19, så ville jeg mistenke innstillinger i den. En reset av routeren og oppsett på nytt er sikkert en ide. Hva slags trådløsroutere og firmware er det? Er du sikker på at det ikke er noen timer tilkoblet spenningen til den? Lenke til kommentar
4Violet2Blue Skrevet 17. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2012 Product Page: DIR-655 Firmware Version: 1.21EU Router reset og satt opp på nytt med kabel! Funker trådløst Lenke til kommentar
SLi Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) Liker dlinken min jeg! Den gir HELE 15 mbit 2 m + vegg fra min macbook og jeg har 70 Mbits.. yaay..-.- Den gir derimot opp til 40 Mbits når jeg sitter 1 m unna uten vegg. Endret 17. februar 2012 av SLi Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) Det høres ut som du har en schedule satt på wlan. Det er få andre logiske forklaringer på dette. Du kan evt oppgradere firmware og sette den opp på nytt. 1.21 er gammel. Endret 17. februar 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
SLi Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Vil ikke ta over denne tråden, men min 802.11 mode står på Mixed 802.11n g og b... er det dumt? Lenke til kommentar
DCG Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Vil ikke ta over denne tråden, men min 802.11 mode står på Mixed 802.11n g og b... er det dumt? Det kommer ann på hvilke protokoller klientene dine bruker. B er lite brukt i Norge, G er vanlig, N begynner å bli vanlig Lenke til kommentar
SLi Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) Mener du hvor mange laptoper og PCer med kabel det er? .. Er ikke så god på dette tema. Edit: mener du hva PCene støtter? Endret 17. februar 2012 av SLi Lenke til kommentar
4Violet2Blue Skrevet 25. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2012 Noen Byggherrer i Bygda med noen svære maskine, det vakke bare meg som mista nettverket, etter litt undersøkelse i ytre omstendigheter. Kom nettet tilbake når dem var ferdig og bygge! Vet ikkje helt hva apperat dem har som fjerner alt nettverk i 500kvm! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 Mener du hvor mange laptoper og PCer med kabel det er? De eldste nettverkskortene har kun 11b, de gamle 11g og de fleste nyere har 11n. Du kan trygt la routeren stå på mixed 11bgn. Da vil alle maskinene få kontakt og velge beste hastighet. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 25. februar 2012 Del Skrevet 25. februar 2012 (endret) Noen Byggherrer i Bygda med noen svære maskine, det vakke bare meg som mista nettverket, etter litt undersøkelse i ytre omstendigheter. Kom nettet tilbake når dem var ferdig og bygge! Vet ikkje helt hva apperat dem har som fjerner alt nettverk i 500kvm! Vel store ting av metall som er i bevegelse (tenk tørketrommel og større ting) kan generere kraftig mye støy hvis det er noe feil med det, eks hvis tørketrommelen går skjevt og dermed gnisser metall mot metall. En generator, aggregat, maskin eller no sånt som går på/av på den tiden vil jeg tippe. Endret 25. februar 2012 av xcomiii Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. februar 2012 Del Skrevet 26. februar 2012 Vil ikke ta over denne tråden, men min 802.11 mode står på Mixed 802.11n g og b... er det dumt? Merk at det finnes 2 typer N nett. Det du beskriver er ett Draft N nett som ikke utnytter N standardens fulle hastighet. Ett reint N nettverk er betydelig kjappere men da MÅ nettverkskortet i klienten støtte rein N. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå