Abigor Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Noen kristne / monoteister mener alle religioner, guder og gudinner egentlig er samme religion og gud, den jødisk-kristne. Hvordan er den egyptiske religionen samme som den aztekiske? Jeg kan jo forstå at en romersk gudinne kan være den samme som en gresk gudinne. Disse religionene er jo direkte påvirket av hverandre. Men det er jo en enorm forskjell på dette og å påstå at alle religioner er påvirket av hverandre. Endret 16. februar 2012 av Griffar Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 De klassiske Gudene ligner hverandre. Samme hiarki og alle har en Gudekonge. Mens feks Aztek å slikt har guder som er mer unike og mer mulig oppspinn eller farlige. Ettersom de krevde menneskelig offer. Svært mange guder har fått menneskeoffer, enten det er den jødisk-kristne guden, Odin eller andre guder og gudinner. På hvilken måte er aztekernes guder mer oppspinn enn egyptiske guder? Kun fordi gudene krevde menneskelig offer? Isåfall, hvorfor er det et tegn på oppspinn? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) De Greske Gudene. De Egyptiske og de Norrøne Gudene har veldig mange fellestrekk. Så det på Ancient aliens. Endret 16. februar 2012 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) De greske Gudene. De Egyptiske og de Norrøne har veldig mange fellestrekk. Ok. Så religioner som ligger på samme side av jorda har fellestrekk. Hvilke fellestrekk tenker du på egentlig? Er det fellestrekk mellom egyptiske guder og kinesiske? Så det på Ancient aliens. Ok, men er alt du ser på tv fakta? Høres ut som du har latt deg lure av et underholdningsprogram. Skal jeg begynne å diskutere med deg også si at jeg så det i en episode av Tom og Jerry? Du kan ikke diskutere og argumentere, fortelle meg hvordan verdens religioner egentlig er fordi du har sett et tulleprogram på tv! Det du sier er ikke sant! Det du sier er ren fantasi! Så lang tid tar det å slå fast at det du sier er verdiløst i en fagdiskusjon om religion. Endret 16. februar 2012 av Griffar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) De argumentere veldig bra skal jeg si deg og brukte historiske beviser og om historiens anomaliteter. Som jeg har sagt er det snakk om mer enn ett himmelsk kongerike. Vi er som dem. De har også sine kriger. Endret 16. februar 2012 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) De argumentere veldig bra skal jeg si deg og brukte historiske beviser og om historiens anomaliteter. Som jeg har sagt er det snakk om mer enn ett himmelsk kongerike. Vi er som dem. De har også sine kriger. Likevel er det et underholdningsprogram på tv. Ingenting å ta seriøst med andre ord. Det ligger ikke noe sannhet i det, kun fantasi. Endret 16. februar 2012 av Griffar Lenke til kommentar
bonkytonk Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Hvis mennesket har én opprinnelse er det rimelig å anta at alle religioner til syvende og sist har sprunget ut fra det samme grunnlaget, med mindre det har vært perioder med ren ateisme i mellomtiden. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Hvis mennesket har én opprinnelse er det rimelig å anta at alle religioner til syvende og sist har sprunget ut fra det samme grunnlaget, med mindre det har vært perioder med ren ateisme i mellomtiden. Nei, det er ikke rimelig å anta... Som alt annet så evolverer også gudetro og siden verdens guder og opphav til disse gudene er så sprikende som de er så har de neppe samme opphav nei... Det eneste de har til felles er at de er funnet på for å dekke et behov, men der stopper de fleste sammenligninger... For verden er syk fordi guden spydde den opp er jo en forklaring av en afrikansk gud etter hva jeg hørte, og siden alle mennesker orginerer fra afrika skulle en tro at slike trekk gikk igjen, men nei.... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Hvis mennesket har én opprinnelse er det rimelig å anta at alle religioner til syvende og sist har sprunget ut fra det samme grunnlaget, med mindre det har vært perioder med ren ateisme i mellomtiden. Nei, det er ikke rimelig å anta... Som alt annet så evolverer også gudetro og siden verdens guder og opphav til disse gudene er så sprikende som de er så har de neppe samme opphav nei... Det eneste de har til felles er at de er funnet på for å dekke et behov, men der stopper de fleste sammenligninger... For verden er syk fordi guden spydde den opp er jo en forklaring av en afrikansk gud etter hva jeg hørte, og siden alle mennesker orginerer fra afrika skulle en tro at slike trekk gikk igjen, men nei.... Aliens har besøkt oss. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Aliens har besøkt oss. Det kan godt være, men legg merke til at jeg ikke hverken bekrefter eller eller avbekrefter dette, det jeg gjør er å forvente med et bevis på påstanden. Har du det? Vet du hvor slike bevis foreligger? Hvis ikke, hvorfor skrev du ikke #Aliens KAN ha besøkt oss", når du ikke vet dette for sikkert? Tenk litt over HVA du postitulerer FØR du går ut og bastant slår fast at ting er sant er du snill. Det er noen slikt som 10 000 000 000 000 000 000 000 000 planeter i universet som vi røffelig vet om og det ville vært idiotisk å tro at vi er den eneste livsformen i dette universet, men det er langt fra å tro dette til faktisk å vite det. Skal man vite det så må man ha bevis og det har vi altså, såvidt meg bekjent, ikke funnet enda. (Nei, jeg gidder ikke å spekulere i area 51 og lignende, det er og blir påstander det også om de ikke evner å legge frem bevis..) 3 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 De klassiske Gudene ligner hverandre. Samme hiarki og alle har en Gudekonge. Mens feks Aztek å slikt har guder som er mer unike og mer mulig oppspinn eller farlige. Ettersom de krevde menneskelig offer. Svært mange guder har fått menneskeoffer, enten det er den jødisk-kristne guden, Odin eller andre guder og gudinner. På hvilken måte er aztekernes guder mer oppspinn enn egyptiske guder? Kun fordi gudene krevde menneskelig offer? Isåfall, hvorfor er det et tegn på oppspinn? Egentlig skal et menneske offre seg selv (gi seg selv) til Gud. Og ikke som alle disse religionene trodde, at du skal offre andre mennesker til Gud. Du skal offre deg selv (gi deg selv) som Jesus Kristus gjorde. Da vil Gud gjennføde, gjennskape deg. Og du vil bli et nytt menneske. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 HVIS alle guder var en og samme så hadde den guden en god del forklaring å gjøre for hvorfor han har forledet folk til å tro på ting som ledet til uhyrligeter i hans navn... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 HVIS alle guder var en og samme så hadde den guden en god del forklaring å gjøre for hvorfor han har forledet folk til å tro på ting som ledet til uhyrligeter i hans navn... Du tar tak i dette, i feil ende RWS Det er ikke Gud som har gitt mennesket forskjellige bilder av seg selv. Det er mennesket selv som har dannet seg en rekke forskjellige feilaktige bilder av Gud. Hovedsaklig har dette vært bilder som ligner dem selv. Det korekte bilde av Gud, er det bildet Jesus Kristus formidlet. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 (endret) Det der drittet der kan du bare holde kjeft om. Jeg vil ikke ha skrulleriet ditt her takk. Du kan egentlig bare holde deg borte fra debatten, du er ikke velkommen. Det har vært veldig fint her på forumet når du ikke har vært her. Straks du er tilbake så ødelegger du med en gang. Endret 22. februar 2012 av Griffar Lenke til kommentar
Tobben70 Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 HVIS alle guder var en og samme så hadde den guden en god del forklaring å gjøre for hvorfor han har forledet folk til å tro på ting som ledet til uhyrligeter i hans navn... Du tar tak i dette, i feil ende RWS Det er ikke Gud som har gitt mennesket forskjellige bilder av seg selv. Det er mennesket selv som har dannet seg en rekke forskjellige feilaktige bilder av Gud. Hovedsaklig har dette vært bilder som ligner dem selv. Det korekte bilde av Gud, er det bildet Jesus Kristus formidlet. Men tenk om Jesus også bare var et menneske som hadde et feil bilde av Gud? Dessuten støttet han jo opp om det heller dårlige bildet av gud som kommer frem i GT... 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 HVIS alle guder var en og samme så hadde den guden en god del forklaring å gjøre for hvorfor han har forledet folk til å tro på ting som ledet til uhyrligeter i hans navn... Du tar tak i dette, i feil ende RWS Det er ikke Gud som har gitt mennesket forskjellige bilder av seg selv. Det er mennesket selv som har dannet seg en rekke forskjellige feilaktige bilder av Gud. Hovedsaklig har dette vært bilder som ligner dem selv. Det korekte bilde av Gud, er det bildet Jesus Kristus formidlet. Men tenk om Jesus også bare var et menneske som hadde et feil bilde av Gud? Dessuten støttet han jo opp om det heller dårlige bildet av gud som kommer frem i GT... Han gjorde ikke det. Han bare tok utgangspunkt i det bilde folk hadde på den tiden. Når Han presenterte det nye og riktige bildet av Gud. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 Han gjorde ikke det. Han bare tok utgangspunkt i det bilde folk hadde på den tiden. Når Han presenterte det nye og riktige bildet av Gud. Du er ikke velkommen til å spre de skrullete ideene dine her. Kan ikke du diskutere i en annen tråd? Denne tråden handler ikke om dine syke ideer. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Du virker hysterisk Griffar. Hva er du redd for ? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2012 Hei du er ikke velkommen til å spre dine skrullete tanker her. Lenke til kommentar
bonkytonk Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Hei du er ikke velkommen til å spre dine skrullete tanker her. Du får søke om å bli moderator så du kan være med på å endre forumreglene. I mellomtiden bør du ikke snakke som om du snakker for alle (eller engang mange). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå