OttomanskeRiket Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10554 jeg har tenkt å kjøpe denne, men skal bytte prossesoren med I5, sånn at det går raskere(eller gjør det ikke det?) En sa til meg at denne ikke kan kjøre spill som Skyrim, css, age of empire osv.. med bra grafikk og uten lagg. Stemmer dette? Noe annet jeg må bytte ut for å få en fin spill opplevelse? Vil ikke at prisen skal stige mer enn rundt 6, 7 k Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 Også er det at jeg er 14 år og trenger litt penger ganske fort, noen tips til hvordan jeg kan tjene et par hundre lapper i uka f.eks? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Ville tatt steget til HD6870 også. Mye ytelse for pengene. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Jeg har ikke tid til å sette opp noe nå, men å kalle det der for en gaming maskin synes jeg er litt... fælt. Dårlig prosessor, dårlig skjermkort, stygt kabinett osv. Kan du bygge selv? Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 Jeg har ikke tid til å sette opp noe nå, men å kalle det der for en gaming maskin synes jeg er litt... fælt. Dårlig prosessor, dårlig skjermkort, stygt kabinett osv. Kan du bygge selv? Kan sikkert, men er jo egentlig bare 14, og er ikke så flink, og ikke god i engelsk så jeg kan følge tuts på youtube osv.. Er ikke helt sikker, er det ikke litt vanskelig og bygge en pc selv? Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Å bygge en pc selv er veldig lett, men som med alle andre ting, vanskelig første gangen man gjør det. Har du noen venner/familie som kan hjelpe deg med å bygge? Da får du fort en bedre maskin til samme pris. Hva mener du med bra grafikk foresten? Å kjøre ting på max, eller medium? Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 Å bygge en pc selv er veldig lett, men som med alle andre ting, vanskelig første gangen man gjør det. Har du noen venner/familie som kan hjelpe deg med å bygge? Da får du fort en bedre maskin til samme pris. Hva mener du med bra grafikk foresten? Å kjøre ting på max, eller medium? C.a medium - high. Har en fetter, men tror ikke han er så flink, isåfall, han hjelper ikke meg uten videre : har et par onkler, men har ingen som er datamaskin mestere liksom, for hvis jeg nevner det at jeg skal bygge pc er jeg sikker på at de kommer til å bli sjokkert og spørre hvordan i all verden jeg skal bygge en pc! Men hvor langt tid tar det? Er det bare å kjøpe kabinett og delene, så sette alt sammen i kabinettet? Er litt rart å tenke på, for jeg tenker at pcen ikke kommer til å se ut som de vanlige pcene, ser for meg en sånn pc uten powerknapp osv.. hahah! føler meg jææævlig dum nå for å si det rett ut! Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 Trenger jeg no annet? Alstå hvis vi glemmer pc delene Trenger jeg sånn spessielle skruer eller annet verktøy? er de verktøyene isåfåll dyre? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Jeg har ikke tid til å sette opp noe nå, men å kalle det der for en gaming maskin synes jeg er litt... fælt. Dårlig prosessor, dårlig skjermkort, stygt kabinett osv. Kan du bygge selv? synes du burde revurdere det med å si at i3 er en dårlig prosessor til gaming, få spill bruker mer enn 2 kjerner i dag og i3 har 2 kjerner mens i5 har 4 kjerner hvis man for eksempel ser på forskjellene på en i3 2120 og en i5 2500, så ser man et det bare er noen få, i3 2120 har 3MB cache, mens i5 2500 har 6MB cache, dette påvirker ikke gaming ytelse i5 2500 har 4 kjerner mens i3 2120 har 2 kjerner, det påvirker ikke gaming ytelse noe særlig dette heller, det er jo noen spill som kan ta bruk av flere kjerner, som for eksempel BF3, man da kommer man til det at de spillene er lagd med nye og gode spillmotorer, mange av disse har heller satt skjermkortet i spissen av hva som skal gjøres, da kan man dra frem eksempelet med BF3 igjen, man kan faktisk makse BF3 på ultra med 60 FPS (1920x1080) men en i3, dette krever også et kjempekraftig skjermkort som HD7970 for å gjøre, noe som kan tenkes med er at hvis ryktene er sanne om at den neste Xboxen kommer med trinity APU fra AMD, da er det mulig det blir støtte for 4 kjerner nesten alle spill en i5 2500 kan jo også kjøpes i overklokkbar versjon, noe i3 2120 eller noen andre i3er kan, dette er vel etter min mening egentlig det eneste som kan tas som et skikkelig argument mot i3 prosessorene når det kommer til gaming her er det en link som viser at en i3 virker supert til BF3: Benchmark her er det en link som viser at i3 virker supert til skyrim: Benchmark (her ligger i3 2120 litt under, nå vet jeg ikke om dette er riktig grunn, men hos meg har jeg sett at skyrim kan bruke 5-10% av de andre kjernene til prosessoren...) så jeg må egentlig si at i3 er en veldig godt egnet gaming prosessor, spesielt til prisen som er 700kr mindre enn for i5en Trenger jeg no annet? Alstå hvis vi glemmer pc delene Trenger jeg sånn spessielle skruer eller annet verktøy? er de verktøyene isåfåll dyre? alt du trenger bortsett fra en skrutrekker følger med, en middels stor "stjerne-trekker" skal vel funke fint, ellers er er det meste gjort med "toolless-design" som gjør at du ikke trenger noe for å sette det inn, det som trenger å skrus er vel bare hovedkort, strømforsyning og skjermkort Endret 16. februar 2012 av olestokk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå