Gå til innhold

[Løst] Slette sanger fra macbooken

Anbefalte innlegg

Hei. Trenger mer plass på mac-en og tenkte å slette en del musikk. Og da lurer jeg på, dersom jeg sletter sanger fra mappa si, blir de borte i iTunes også da?

Prøvde med en sang jeg ikke vil ha mer. Hadde den i iTunes og slettet den fra der den ligger og tømte papirkurven, men den spiller like fint fortsatt og viser ingen error eller noe! Lagrer iTunes sangene i en egen mappe etter jeg har lagt dem til der?

Hadde vært kjekt å vite! :!:

Begynner å bli lite plass nå, bare 6.66 gb ledig. Skal kjøpe ekstern harddisk så snart jeg får penger.

Endret av Karina Hulesangerhule
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanligvis lagrer iTunes alle sangen som blir lagt til i biblioteket i en mappe som heter

Musikk/iTunes/"Artistnavn"/"Albumnavn" eller lignende. Kanskje litt annerledes på mac?

For å fjerne sangene fullstendig fra datamaskinen, må du slette sangen både fra Itunes-mappen og fra den opprinnelige mappen.

For å fjerne den filen som ligger i iTunes Music, kan du enkelt og greit høyreklikke sangen inne i iTunes (bibliotek, står du i en spilleliste kan du kun fjeren sangen fra spillelisten) og velge slett. Du får da opp et vindu med alternativer "Behold fil" eller "flytt til papirkurv", og det er altså "flytt til papirkurv" du vil bruke.

Endret av mstud
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...