Joachim_F Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Religion og spionasje er noen av nyhetene. Les hele saken Lenke til kommentar
Godsaker Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Om den også optimiserer sakene og degradere grafikkmaset litt (så det funker hos meg!) så blir den interessant! Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 De to tingene jeg best bet meg merke i var disse. Håper det blir for Civ 5 det Beyond the Sword var for Civ 4. Reworked Combat System. The expansion has a reworked combat system along with an AI that places more emphasis on balanced army composition New City-States. With religion being added to the game, it only made sense to introduce Religious city-states which will interact with your religion in special ways. In addition, Mercantile city-states will be attractive for those of you who love to grow your civilization's treasury. All city-states will use the greatly expanded quest system, making city-states more dynamic and diplomatic victories more challenging, while decreasing the importance of gold when dealing with city-states. Lenke til kommentar
Ironmann Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Wow så utrulig bra at de tar med disse elementene! Helt nyskapende og ikke gjort før i et Civ spill. Blir vel verdt de slantene man må ut med for slik nytenkning =) 1 Lenke til kommentar
Joachim_F Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 Blir vel verdt de slantene man må ut med for slik nytenkning =) Synes du bør huske at Civ V _allerede_ gjør veldig mye nytt i forhold til resten av serien. At de bruker en ekspansjon på å implementere eldre elementer folk satt pris på synes jeg er helt greit, så lenge de også gir nok annet innhold. 1 Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Virker ikke som det er eldre elementer engang, bortsett fra i navnet. Ser mer interessant ut enn tidligere versjoner bare basert på de to skjermbildene som er offentliggjort sålangt. Religion: Spionasje: 1 Lenke til kommentar
BonBattery Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 trur ikkje dette er nok for og redde civ 5 men vi får se 2 Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Spennende med en romslig utvidelse! Maya skal det bli morsomt å prøve seg med. -Deluze Lenke til kommentar
Zacher Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Ambassader i bystater kan dessuten brukes til å få støtte på lugubre måter, som å påvirke valg og støtte kuppforsøk. Eg likar. Da skal jeg spille som Amerika! Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 trur ikkje dette er nok for og redde civ 5 men vi får se Tviler på formålet er å "redde" Civ 5. Sist jeg sjekket var det ikke nødvendig 4 Lenke til kommentar
Ironmann Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Blir vel verdt de slantene man må ut med for slik nytenkning =)Synes du bør huske at Civ V _allerede_ gjør veldig mye nytt i forhold til resten av serien. At de bruker en ekspansjon på å implementere eldre elementer folk satt pris på synes jeg er helt greit, så lenge de også gir nok annet innhold. Og dette kan du med handen på hjertet si etter å ha spillt Civ IV med alle ekspansjonspakkene? Enda verre for meg som molkoste meg med RoM modden. Rent vanilla så kanskje det var litt mer å henge i fingrene men Civ IV complete vs Civ V føles det som man har kjøpt katta i sekken. Men misforstå meg rett, jeg har spillt livet av Civ V men fortsatt slenger jeg lekne blikk tilbake til Civ IV. Kunne kanskje ha vært litt lettere på kommentarene om Civ V hadde vært mer vennlig mot modderne(Slik jeg forstår det har de fleste gitt opp å modde Civ V i stor skala) Når man ser hvor mye de kunne ha gjort med Civ V er det hardt å svelge alle de utallige DLC og nå ekspansjonspakken. Men akk ja kommer til å bite på det sure eplet. Lenke til kommentar
Mithridates VI Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Gode nyheter. Etter et par utvidelsepakker blir det nok et bra spill av Civilization V også. I mellomtiden kommer jeg til å kose meg med fantastiske Civilization III og IV. Med de mange gode utvidelsene som fans av serien har lagd til Civ III og IV er det enormt mye gameplay som bare ligger og venter på deg. Om du er fascinert av oldtidssivilisasjoner og\eller syns at "Ancient Age er den beste i Civilization spillene vil jeg sterkt anbefale deg å prøve "The Ancient Mediterranean Mod" til Civ III: forums.civfanatics.com/showthread.php?t=23420 "The Ancient Mediterranean Mod" finnes også til Civilization IV. Lenke til kommentar
Mithridates VI Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Blir vel verdt de slantene man må ut med for slik nytenkning =)Synes du bør huske at Civ V _allerede_ gjør veldig mye nytt i forhold til resten av serien. At de bruker en ekspansjon på å implementere eldre elementer folk satt pris på synes jeg er helt greit, så lenge de også gir nok annet innhold. Dette syns jeg også er veldig bra. Bare synd at Civ V er så dårlig sammenlignet med forgjengerne. Grafikken er den beste så langt og det nye kampsystemet var gøy men ellers har jeg ikke mye sans for retningen spillet tok. De kommer nok til å fortsette med å forbedre det men jeg har nok større forhåpninger til Civilization VI, når det engang kommer Lenke til kommentar
PheIix Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Jeg synes de kunne lagt inn litt flere valg i spillet, slik det er nå så slutter jo spillet brått når man kommer til modern age med atom våpen. Det er rett og slett ikke vits å spille etter det, da alt man gjør er å sitte i basen og sende ut atombomber til krampa tar deg. Og er du mot formodning så dum at du prøver å innta en by til en spiller som har Atombombe så er det bare å avskrive hele slaget før det har begynt. Det tar lengre tid å bygge styrker nok til å ta byene enn det tar å bygge atombombene for å ødelegge styrkene... Det eneste man kan gå for da er science victory, eller evt en diplo victory. Kultur seier er kun aktuelt om man faktisk spiller en civ som fokuserer på dette, eller om man blindt går etter citystates og får kultur poeng på den måten. Spiller man mot AI'en er det alt for enkelt å forsvare byene sine, og man klarer utmerket godt å forsvare byen ved hjelp av velplasserte artilleri alene. Man er for låst til en strategi i løpet av spillet. Om du ikke ensidig fokuserer på det du vil vinne med, så taper du fordi det ikke er mulig å snu om på strategien midtveis (med mindre, så klart, man spiller mot den elendige AI'en Deity utgjør). Nå kan det høres ut som om jeg ikke liker civ 5, men det gjør jeg. Jeg spiller det masse, men jeg savner muligheten til å modde multiplayer spill slik at man kan fjerne nukes i multiplayer og legge til vanskelighetsgrader og andre strategier i singleplayer. Du har muligheten i singleplayer til å modde, og den er faktisk veldig godt implementert, jeg savner dette i mp. Gleder meg til denne pakken, men jeg er redd at de viktigste punktene som MÅ fikses på CIV5 blir glemt til fordel for denne pakken.... 1 Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 SWEET Slutten av våren vil si hva... April, mai? Lenke til kommentar
Quote Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Jeg håper AI for en stor overhaling, spesielt diplomati. Jeg ønsker å skremme motstanderne mine med atombomber, spesielt det å sette en atomubåt utenfor grensene deres for å skremme dem. Gi meg psykologisk krigføring som fungerer! At marin krigføring har fått en overhaling er positivt, da dette er noe jeg liker å spille med. Det skal være viktig å også ha en marine, synes jeg. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 trur ikkje dette er nok for og redde civ 5 men vi får se Tviler på formålet er å "redde" Civ 5. Sist jeg sjekket var det ikke nødvendig Sist jeg sjekket var det høyst nødvendig og det er under en måned siden. 1 Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 trur ikkje dette er nok for og redde civ 5 men vi får se Tviler på formålet er å "redde" Civ 5. Sist jeg sjekket var det ikke nødvendig Sist jeg sjekket var det høyst nødvendig og det er under en måned siden. Og slik kan man fortsette, noen liker CIV 5, andre liker det ikke. For min del blir et svært vanedannende spill forhåpentligvis enda bedre! Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Og dette kan du med handen på hjertet si etter å ha spillt Civ IV med alle ekspansjonspakkene? Enda verre for meg som molkoste meg med RoM modden. Når man ser hvor mye de kunne ha gjort med Civ V er det hardt å svelge alle de utallige DLC og nå ekspansjonspakken. Men akk ja kommer til å bite på det sure eplet. Du skylder på Firaxis for at du ikke har en fanlaget mod i Civ 5? Okay.... Hva er det de kunne ha gjort? Lagt inn de banale systemene religion, spionasje, corporation, vassals, civics og colonies fra Civ 4? Stack of doom? Det de kunne gjort var å prøve å få AIen til å henge med i svingene pga 1UPT. Selv jeg kan programmere en AI til å håndtere stack of doom. Det kan gjøres på en dag. Det tar lengre tid å bygge styrker nok til å ta byene enn det tar å bygge atombombene for å ødelegge styrkene... Og dette er forskjellig fra Civ 4 på hvilken måte? I Civ 4 kan du også nuke hvor du vil på hele kartet, mens du i Civ 5 ikke engang kan bygge så mange du vil. Det eneste man kan gå for da er science victory, eller evt en diplo victory. Hvilke andre måter kunne man vinne på i tidligere Civ-spill mener du om man ikke går for domination? (Selv om å gå for domination jo var den beste måten å vinne diplomatic victory) Kultur seier er kun aktuelt om man faktisk spiller en civ som fokuserer på dette, eller om man blindt går etter citystates og får kultur poeng på den måten. Ikke å ulikt Civ 4. Kunne godt tenkt meg en måte å skifte til kultur på et senere tidspunkt for å vinne kulturseier, men ser ikke helt for meg hvordan det da ikke hadde blitt ubalansert. Spiller man mot AI'en er det alt for enkelt å forsvare byene sine, og man klarer utmerket godt å forsvare byen ved hjelp av velplasserte artilleri alene. Dette er riktig. 1UPT er for avansert for AIen. Men det kan faktisk rettes på. Stack of doom kan ikke bli noe bedre enn det var, og det var ikke spesielt bra i utgangspunktet. Man er for låst til en strategi i løpet av spillet. Om du ikke ensidig fokuserer på det du vil vinne med, så taper du fordi det ikke er mulig å snu om på strategien midtveis (med mindre, så klart, man spiller mot den elendige AI'en Deity utgjør). Forklar meg gjerne hvordan du vant Civ 4 på deity uten å vinne liberty race og lykkes med axe rush mot din nærmeste nabo. Endret 16. februar 2012 av radiohodet 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå