Gå til innhold

Intels nye topprosessor forsinket


Anbefalte innlegg

http://www.maximum-tech.net/amd-a8-3870k-reaches-6ghz-with-all-cores-enabled-9045/

 

Denne yter vel ikke så dårlig sammenlignet med Intel Core i7 3960X synd at den trekker så veldig mye mere strøm.

 

Så er fremdeles mulig å gjøre gode AMD kjøp. Men håper på ARM og VIA prosessorene til å forte seg. AMD også.

hæææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææææ??????

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD A8-3870K @ 6GHz hvor dårlig er det egentlig? Kanskje sokkel 2011 var litt å overdrive.

Men neppe stort dårligere en i5 2500k @ 4.8 Ghz

 

Folk flest ville ikke overklokke så mye, da det er lite vits i, men selv 4 Ghz er mere nok.

Men alikevell kan kan få veldig mye prosessor for pengene.

 

Intel har vel ikke skutt gullfulgelen helt.

Men ennå leder intel.

 

Enig pris er det ikke største argumentet, det er heller nytt og god i flere ting.

Xeon gjør det dårlig for private brukere.

Lenke til kommentar

AMD A8-3870K @ 6GHz hvor dårlig er det egentlig? Kanskje sokkel 2011 var litt å overdrive.

Men neppe stort dårligere en i5 2500k @ 4.8 Ghz

 

Folk flest ville ikke overklokke så mye, da det er lite vits i, men selv 4 Ghz er mere nok.

Men alikevell kan kan få veldig mye prosessor for pengene.

 

Intel har vel ikke skutt gullfulgelen helt.

Men ennå leder intel.

 

Enig pris er det ikke største argumentet, det er heller nytt og god i flere ting.

Xeon gjør det dårlig for private brukere.


  1.  
  2. A8-3870K kan ikke kjøre på 6GHz stabilt nok for daglig bruk.
  3. Flytende nitrogen != luft/vannkjøling.
  4. i5-2500k @ 4GHz > A8-3870K i ren CPU-ytelse
  5. i5-2500k er den beste CPUen lansert på minst 5 år sammenlignet med konkurransen.
  6. Intel har definitivt skutt gullfuglen med Sandy Bridge
  7. Intel har ledet siden 2006 og Core 2 Duo kom ut.
  8. Intel kommer til å ta litt høyere pris for overklokking med Ivy Bridge.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

AMD A8-3870K @ 6GHz hvor dårlig er det egentlig? Kanskje sokkel 2011 var litt å overdrive.

Men neppe stort dårligere en i5 2500k @ 4.8 Ghz

 

Folk flest ville ikke overklokke så mye, da det er lite vits i, men selv 4 Ghz er mere nok.

Men alikevell kan kan få veldig mye prosessor for pengene.

 

Intel har vel ikke skutt gullfulgelen helt.

Men ennå leder intel.

 

Enig pris er det ikke største argumentet, det er heller nytt og god i flere ting.

Xeon gjør det dårlig for private brukere.

 

Nathan-Fillion-reaction-gif.gif

  • Liker 5
Lenke til kommentar

As the delay is caused by inventory concerns rather than a technical problem, it's unlikely to affect the desktop market. Currently, the only sources speaking out about the delay come from the world of laptops which suggests desktop Ivy Bridge chips are still on track for an April launch with full availability.

Kilde: http://www.bit-tech.net/news/hardware/2012/02/16/ivy-bridge-delay/1

 

Fra kildeartikkelen hardware har brukt:

...

mass shipments are not expected to occur until after June, according to sources from notebook players.

Du tenkte ikke på å nevne dette i artikkelen din da, Mr. Nilsen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har jeg utsatt kjøp av ny laptop flere ganger fordi jeg ville vente på IB plattformen, tålmodigheten er nok snart tom. Tror jeg tar en titt på hva AMD kommer med.

Siste rykte lover at de skal komme med en firekjernet APU med 65W TDP som kjører på 3.4GHz, hvis strømforbruk mot klokkefrekvens skalerer bra nedover lover det særdeles bra!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser at mange snakker om pris her, men hvis f.eks GTX680 er på samme nivå +/- som 7970, lønner det seg ikke da for nvidia å prise seg litt under AMD?

Altså, det ville vel være en fordel om de er billigere, for folk som ikke er spesielt interesserte vil som oftest velge det billigste, eller er det noe jeg har gått glipp av?

Jeg hadde ihvertfall gått for det beste og billigste, men så har jeg ikke noe penge tre i hagen heller.

 

Greit nok, de vil vel kansje ikke tjene så "mye", men det må vel være fordel aktig for salget å prise seg litt lavere?

Vil vel uansett tro de tjener greit nok per kort uansett.

Lenke til kommentar

Ser at mange snakker om pris her, men hvis f.eks GTX680 er på samme nivå +/- som 7970, lønner det seg ikke da for nvidia å prise seg litt under AMD?

Altså, det ville vel være en fordel om de er billigere, for folk som ikke er spesielt interesserte vil som oftest velge det billigste, eller er det noe jeg har gått glipp av?

Jeg hadde ihvertfall gått for det beste og billigste, men så har jeg ikke noe penge tre i hagen heller.

 

Greit nok, de vil vel kansje ikke tjene så "mye", men det må vel være fordel aktig for salget å prise seg litt lavere?

Vil vel uansett tro de tjener greit nok per kort uansett.

Et produkt er verdt så mye som folk er villige til å betale for det.

Om GTX 680 gir bedre ytelse enn HD 7970 er det ingenting i veien for Nvidia å sette prislappen til 5500-6000 kr. Prisene på skjermkort er allerede veldig lave (HD 6870 til 1300 kr er et røverkjøp), ingen grunn til å gjøre noe stort med pris/ytelse når marginene på kortene i et slikt prissjikte er såpass lave som de er.

 

AMD har jo stoppet å produsere Cayman-brikker fordi marginene var for lave, da lurer jeg på hvor små marginer HD 6800-kortene har nå.

 

EDIT:

Altså når GT 500- og HD 6000-kortene er utsolgt vil prisene sannsynligvis synke litt, men det er ingen grunn for AMD eller Nvidia å ikke prøve å selge ut nåværende kort.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Ja, joda du sier jo noe der, men kansje jeg bare tenker for normalt i forhold til disse selskapene, jeg tenker med lommeboka og de bare tenker på hva de skal bruke penger på haha.

 

Men selvom de skal tjene penger, er det ikke fordelaktig å selge mye til en litt lavere pris?

Eller det er vel bare jeg som tenker igjen, må slutte med det.

 

Men greit folkens, da kjøper ingen før kortene er nede i 1500kr, power to the people, jaja, det er jo lov å drømme ihvertfall, hehe.

Lenke til kommentar

Jeg trenger bare ny PC for Arma 3. Det som har kommet til nå av spill som funker på PC og Consoler har ikke PCen jeg har nå noen store problemer med. Den kan ikke kjøre spill som BF3 eller Arma 2 på maks, men gjøre det godt nok generelt. (i7-920, GTX480, 6gigs, X58)

 

Siden Arma 3 også er utsatt til 4Q så for også oppgraderingen vente.

Lenke til kommentar

Ja, joda du sier jo noe der, men kansje jeg bare tenker for normalt i forhold til disse selskapene, jeg tenker med lommeboka og de bare tenker på hva de skal bruke penger på haha.

 

Men selvom de skal tjene penger, er det ikke fordelaktig å selge mye til en litt lavere pris?

Eller det er vel bare jeg som tenker igjen, må slutte med det.

 

Men greit folkens, da kjøper ingen før kortene er nede i 1500kr, power to the people, jaja, det er jo lov å drømme ihvertfall, hehe.

Tipper det ender opp med noe slikt som:

Toppkort: 5500 kr

Ytelse/pris-kort med 70% av ytelsen til toppkortet: 2500 kr.

 

Tenker du med lommeboka skal du aldri se på noen av kortene som koster over 2000 kr. HD 6870 koster 33% av hva et 7970 gjør, men ytelsen er godt over 50%

Lenke til kommentar

Jeg trenger bare ny PC for Arma 3. Det som har kommet til nå av spill som funker på PC og Consoler har ikke PCen jeg har nå noen store problemer med. Den kan ikke kjøre spill som BF3 eller Arma 2 på maks, men gjøre det godt nok generelt. (i7-920, GTX480, 6gigs, X58)Siden Arma 3 også er utsatt til 4Q så for også oppgraderingen vente.

Vil tro i7 920 overlever godt Arma 3 også. En overklokket 920 er definitivt fortsatt med i gamet. Og IB vil jo ikke revolusjonere desktop markedet.

Lenke til kommentar

http://vr-zone.com/articles/intel-is-only-delaying-dual-core-mobile-ivy-bridge-cpus/14933.html

 

 

Kommer vi til å se en ny artikkel på hardware som forteller dette? Det gir vel ikke like mange klikk og reklameinntekter i forhold til artikler som sprer grunnløst svada.¨

 

 

Og når ble Ivy Bridge intels nye topprosessor? Dette er da virkelig socket 2011 og SB-E til evt. IB-E kommer til jul, med mindre jeg har blingsa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...