Frode99 Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Hei. Jeg holder på med å adde en jQuery slideshow controller på min test-side. --> http://www.wrath-legion.com/test/ Jeg får ikke fylt ut controllern i full vidde (bildet som brukes som bakgrunn for controller er 255px, men det vises da ikke korrekt. Ved 212px vises det rett, men da med svart kant på høyre side.) CSS: body { background-image:url(i/background.jpg); background-repeat: repeat-x; background-size: cover; background-attachment: fixed; margin: 0; color: #fff; font-size: 11px; font-family: Tahoma , sans-serif; } img { border: none; } a { color: #ffffff; text-decoration: underline; } #left { width: 642px; float: left; margin: 2px 0 0 4px; } #feature1 { background: url(i/news_image1.jpg); width: 387px; height: 254px; display: block; } #feature2 { background: url(i/news_image2.jpg); width: 387px; height: 254px; display: block; } #feature3 { background: url(i/news_image3.jpg); width: 387px; height: 254px; display: block; } #feature4 { background: url(i/news_image4.jpg); width: 387px; height: 254px; display: block; } #mySlides { float: left; width: 387px; height: 254px; z-index: 0; position: absolute; } #myController { float: right; margin: 0 4px 0 0; margin-right: 26px; z-index: 1; position: relative; } .jFlowControl { background: url(i/news_right.jpg); width: 212px; height: 41px; display: block; padding: 11px 19px; color: #969696; cursor: pointer; } #myController div.jFlowSelected { background: url(i/new_right.png); margin: 0 0 0 -5px; width: 212px; height: 41px; display: block; padding: 11px 19px 11px 24px; color: #969696; } .jFlowControl strong { font-weight: normal; color: #dedede; } HTML: <div class="main_con"> <div class="left_col"> <div class="slideshow_con"> <div id="myController"> <div class="jFlowControl"> <strong>TERA Arrives</strong> <p>Text</p> </div> <div class="jFlowControl"> <strong>TERA Arrives</strong> <p>Text</p> </div> <div class="jFlowControl"> <strong>TERA Arrives</strong> <p>Text</p> </div> <div class="jFlowControl"> <strong>TERA Arrives</strong> <p>Text</p> </div> </div> <div id="mySlides"> <a id="feature1" href="http://www.wrath-legion.com"></a> <a id="feature2" href=""></a> <a id="feature3" href=""></a> <a id="feature4" href=""></a> </div> Det ser ikke så veldig bra ut med det svarte feltet Forslag? Lenke til kommentar
EnvyAndroid Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) hvis du i #mycontroller setter margin-right: 26px; til margin-right: 0px; forsvinner den svarte kanten, og hvis du øker width på .jFlowControl, minsker du det svarte mellomrommet imellom bilder og tabs (men da må muligens lage nye bakgrunnsbilder for tabsene. (eller bruke css istedetfor bilder) Endret 16. februar 2012 av EnvyAndroid Lenke til kommentar
Frode99 Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 hvis du setter margin-right: 26px; til margin-right: 0px; forsvinner den svarte kanten, og hvis du øker width på .jFlowControl, minsker du det svarte mellomrommet imellom bilder og tabs (men da må muligens lage nye bakgrunnsbilder for tabsene. (eller bruke css istedetfor bilder) Takk for svar. Det var naturligvis det første jeg prøvde. Men, av en eller annen grunn vises det da slik: Lenke til kommentar
EnvyAndroid Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 satt du det i #mycontroller? vises annerledes i firefox, også sett no-repeat på bakgrunnsbildet i .jFlowControl men som sagt, det ser slik ut pga bildet er av fast størrelse, de må lages litt større, og justere width i .jFlowControl tilsvarende. tips, prøv firebug for firefox Lenke til kommentar
Frode99 Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Jeg bruker FF. Det vistes forskjellig siden jeg ikke lastet det opp, jeg bare endret filen lokalt Prøv å se nå Jeg hadde håpet jeg slapp å lage bildet lenger, men ser vel ut til at jeg må EDIT: No-repeat gjør bare at vi kommer tilbake til start med svart kant på høyre side.. Damn. Endret 16. februar 2012 av Frode99 Lenke til kommentar
Værktøy Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Er ett eller annet med width i koden din. Endret 16. februar 2012 av thypthon Lenke til kommentar
EnvyAndroid Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 EDIT: No-repeat gjør bare at vi kommer tilbake til start med svart kant på høyre side.. Damn. ja, også lager du bildet bredere Lenke til kommentar
Frode99 Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 Yes. Da var det egentlig slik jeg tenkte, men tenkte jeg skulle høre først in case det var en enklere måte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå