Knazz Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Hei. Bestilte en Mac fra eplehuset til 20 tusen kroner med en skjerm utenom da. Så ringte de og sa de ikke hadde denne typen på lager, men de kunne sende med en Mac pro sever i stedet, så de sa hadde en mye mye mere utstyr til harddisk, minne osv. Som jeg sa ja til. Macen har kommet og ser helt fantastisk ut osv. Men det nerdete spørsmålet mitt er hva kan jeg bruke min server til? Er det bra og a det lissom? Jeg kan litt med pc'er, men bruker den som regel til spill, musikk, bilder og videoer og litt på nett! Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Hei. Bestilte en Mac fra eplehuset til 20 tusen kroner med en skjerm utenom da. Så ringte de og sa de ikke hadde denne typen på lager, men de kunne sende med en Mac pro sever i stedet, så de sa hadde en mye mye mere utstyr til harddisk, minne osv. Som jeg sa ja til. Macen har kommet og ser helt fantastisk ut osv. Men det nerdete spørsmålet mitt er hva kan jeg bruke min server til? Er det bra og a det lissom? Jeg kan litt med pc'er, men bruker den som regel til spill, musikk, bilder og videoer og litt på nett! Du bestiller en Mac til 20K, får en Mac Pro, og lurer på hva du skal bruke beistet til? Noe sier meg at du heller burde gitt pengene til en god sak. --- Hieronymus 5 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Slettet dårlig råd Endret 16. februar 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Knazz Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 Ja jeg veit jeg kjøpte en dyr og bra Mac. Men jeg ville kjøpe noe som holder og ikke må leveres til rep hver måned! Det jeg egentlig prøver å spørre er hvilke muligheter jeg har med en slik maskin?' Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Dette er en Mac som i skrivende stund er 569 dager siden kom i salg, hadde jeg vært deg hadde jeg levert tilbake. Enten kommer Apple med en ny Mac Pro ganske snart, eller så blir den snart fjernet fra sortimentet. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Burde du ikke kartlegge hvilke behov du har, og kjøpe noe basert på det - fremfor å kjøpe noe knalldyrt og etterpå lure på hva du bør bruke den til?? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Ja jeg veit jeg kjøpte en dyr og bra Mac. Men jeg ville kjøpe noe som holder og ikke må leveres til rep hver måned! Det jeg egentlig prøver å spørre er hvilke muligheter jeg har med en slik maskin?' Servere går vanligvis ikke i luften helt automatisk. Det du betalte for her, er en maskin som skal være en fryd å bruke og da blir det for dumt å la den støve ned i et hjørne og knekke tall noe den er elendig til. 20.000 kr sier du? Du kan få en hel Rack-løsning for den prisen. http://www.dell.com/no/bedrifter/p/poweredge-r715/pd Kan jeg friste med to prosessorer? 16GB RAM? Ærlig talt så er Mac Pro flotte maskiner, men du har praktisk talt kjøpt en Ferrari til å drive bondegården din med. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. februar 2012 Del Skrevet 19. februar 2012 Ja jeg veit jeg kjøpte en dyr og bra Mac. Men jeg ville kjøpe noe som holder og ikke må leveres til rep hver måned! Det jeg egentlig prøver å spørre er hvilke muligheter jeg har med en slik maskin?' Selv om den er "nice and shiny", er du ikke garantert at den kan havne på verksted. Du har alle muligheter med en slik maskin. Spørsmålet faller på sin egen urimelighet, da bruksområdet er hvor hver enkelt har sin ytterkant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå