KarlRoger Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Noen andre som har lagt merke til dette? Spesielt med videostreaming i nettleseren så blir den svært varm i Safari (~90°C). Med Firefox nå holdes temperaturen rundt 60°C, mens vifta kjører på 2000 rpm. Etter et par minutter i Safari nærmer temperaturen seg 90°C igjen, og vifta blåser med 3500 rpm. Etter at jeg så sammenhengen med Youtube og temperatur (har bl.a. ikke hatt noen problemer med VLC), så så jeg etter andre som opplevde det samme. Jeg ser at videostreaming er et spesielt problem med Macbook, men jeg fikk inntrykk av at Safari skulle være den minst problematiske, siden den brukte minst ressurser. Jeg har ikke gjort noen særlig gjennomførte tester ennå, men selv uten video så går temperaturen merkbart opp med Safari. Jeg har alltid flere faner oppe samtidig, og lurer på om det har noe å si for at jeg opplever det annerledes. Endret 16. februar 2012 av KarlRoger Lenke til kommentar
greenman Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Jeg bruker kun Safari og jeg opplever ikke høye temperaturer i det hele tatt. Og den eneste gangen viften min har gått fortere enn 2000rpm var når jeg spillte et eller anet spill. Pleier å ha 5-15 faner. - MBP 13" '11 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå