Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

svineinfluensavaksinen - hva ligger bak?

Kazuo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare tull alt sammen. VG, dagbladet, aftenposten, osv. er veldig flinke til å overdrive på forsiden. Legger merke til det hele tiden, alt er ikke så farlig/alvorlig enn det de viser. NRK er nok de mest alvorlige i nyheter merker jeg. TV2 har fine nyheter, men klarer ikke reklamen, og alt denne "action" sakene dems. NRK er best på nyheter er min mening.

Lenke til kommentar

Personlig mener jeg det bunnløse hysteriet som ble kjørt i media var langt mer skadelig for folk flest enn viruset noen gang var i nærheten av. Den frykten som ble skapt var uendelig mer skadelig enn viruset noen gang har vært.

Medisink ekspertise så fort at når viruset kom ut av Mexio så var motstandskraften meget god, og problemet var så og si over, men norske myndigheter fortsatte skremselspropagandaen og ropte ulv ulv. De virket rett og slett i en opphetet krisetilstand hvor sunn fornuft så ut til å måtte vike plassen for en enhetlig og ensidig mediakommunikasjon. Man klarte rett og slett ikke å holde hodet kaldt, men gjorde som man fikk beskjed om, fordi OM det skulle vise seg å være høy virulens, så satt vel en del med svartedauen-scenarioer i hodet.

Jeg tror personlig vaksineskader kommer til å øke betraktelig i årene som kommer, og det trenger nødvendigvis ikke være direkte selve vaksinene sin feil, men den statusen barn har helsemessig. Vaksine er en belastning som kan være strået som knekker kamelens rygg. Så vidt jeg vet har staten bare utbetalt en enkelt erstatningssak hva gjelder vaksine, og det var fordi argumentasjonen kom fra medisinsk ekspertise som hadde direkte tilknytning til ofret. Nå er jeg langt fra noen fanatisk vaksineskeptiker som vil forby alt fordi noen få får store problemer, men jeg er for at man ser dette i lys av realitetene og at man tilpasser vaksineringen etter dette, samt at man vurderer og reviderer innholdet, leveringsmekanisme og kanskje til og med virkningsmekanisme. De som får skadene og familien/miljøet rundt lider ofte resten av livet for dette. Staten sin jobb er å beskytte folk flest derfor anses det at noen skadde er et nødvendig offer, og derfor er det så viktig at folk skjønner tankegangen til stanten og passer på seg selv. Det er du og din familie som til syvende og sist må leve med konsekvensene. Staten ansvarsfraskriver seg i stor grad problemene, men så kan man jo spørre seg om de som setter syke barn til verden har et ansvar selv ?

Personlig mener jeg mange tar veldig lett på dette ansvaret i forhold til dårlig ernæring, mangel på fysisk aktivitet, røyking, alkohol, negativitet etc, så det å skylde på hverandre blir lite fruktbart og bare en fornektelse av de faktiske forhold.

Enkelte fagfolk mener massiv vaksinering i så ung alder er negativt for det utviklende immunsystemet og at du skjevfordeler immunsystemet med permanent programmering (det skal være balansert mellom humoralt forsvar og cellulært forsvar).

Det har forresten også vært utløst forsikringskrav p.g.a at svekkede virus i vaksiner faktisk har gjort folk syke. Dvs at sykdommen vaksinen skulle beskytte mot paradoksalt nok kom fra vaksinen. Jeg synes vaksinedebatten er både viktig og på sin plass både etisk og teknisk slik helsen utvikler seg for folk, men man må unngå ekstrem polarisering for og imot, og heller se på fakta og tilpasse det til hver enkelt sitt behov. Det er mange interesser i dette, og bare noen av dem er dine.

Endret av vidor
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Noen konspiratoriske grupper hevdet at de som fikk svineinfluensaviruset (gjennom vaksinen), senere kom til å dø av en kombinasjon av svineinfluensa og fugleinfluensa.

Flere kilder på nettet, blant annet flere leger, skal ha sagt at svineinfluensavaksinen fører til sterilitet hos de som tar den. Det kan jo være en tungtveiende årsak til kampanjen, siden maktpersonene ønsker å minske befolkningsøkningen, og egentlig få sterilisert flest mulig.

Hver gang det er tale om befolkningsøkning, blir det panikk hos FN og WHO.

Den modige irsk-østerrikske journalisten Jane Bürgermeister, stod fram og fortalte om at Baxter bevisst hadde forurenset sin vaksine med fugleinfluensa.

Her er en nyhet om at Jane Bürgermeister ble fengslet for ett år siden:

"Swine Flu Investigator Jane Bürgermeister Faces Prison"

Fram til 2009 skal hun ha vært Europas korrespondent for nettstedet om fornybar energi, en posisjon hun ble fjernet fra. Finner ikke noe om henne i dag, om hun er i fengsel eller ikke.

I teksten under videoen står det at nazistene samarbeidet med medisinske fabrikanter om vaksiner som kunne drepe befolkningen, og at det var slike sprøyter Mengele eksperimenterte med i konsentrasjonsleiren.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Livet har i hvert fall blitt snudd opp ned fra den dagen min samboer tok den vaksinen, spesielt da for min samboer selvfølgelig, men også meg.. Har ikke vært en dag siden vaksinedagen uten at det har påvirket henne, eller meg.. Og det er ikke bare syting, det har og er virkelig en ekstra belastning i hverdagen.

Myndighetene kunne nå i hvert fall ha hjulpet de få som ble rammet av vaksinen, etter det hysteriet de bygget opp og alle anbefalingene som ble sendt ut om å ta den. Enkelte ble også pålagt den pga studier innen helsesektoren, eller jobb i helsesektoren.

Vil gjøre alt jeg kan for å anbefale folk å stå vekk i fra disse influensavaksinene i all framtid.

Postet av anonym: cf9899b77e05bd22e501cfebce5944e1

Lenke til kommentar

Jeg har hatt svineinfluensaen og jeg tok ikke vaksine, tamiflu eller noe annet.

Jeg bare spiste sunt og tok C-vitamin tilskudd og jeg overlevde og ble bra igjensmile.gif

Alt oppstyret med svineinfluensaen var bare unødvendig og Norge har nok en gang opptredd som noen idioter!

Flott at du overlevde, men alle gjorde nok ikke det:

http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=582333

http://www.dagbladet.no/2009/11/02/nyheter/innenriks/helse/svineinfluensa/folkehelseinstituttet/8845342/

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2777814.ece

Årsaken til at det ikke døde så veldig mange er jo blant annet:

* ekstremt mange vaksinerte seg

* "alle" hadde fokus på hygiene og vasket seg "mye" den aktuelle perioden.

Lenke til kommentar

Jeg var i den ''utsatte'' gruppen. Vuderte aldri å ta vaksinen engang med en gang jeg fikk vite at den ikke var ferdig utprøvd.. fikk ikke engang vanlig forkjølelse. Ikke overdrev jeg heller med håndvasken eller noe slikt, helt normal og godt håndhygiene er nøkkelen til å holde seg frisk.

Det var kun rundt 45% av befolkningen som vaksinerte seg. Hvorfor ble det ikke massedød blant vi som ikke vaksinerte oss? Nei, fordi den ikke var noe farligere enn den vanlige, årlige influensaen, som tar langt flere liv enn det svineinfluensaen gjorde.

Postet av anonym: 4a037d805539dc8e2b7137f35f4ec8db

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har hatt svineinfluensaen og jeg tok ikke vaksine, tamiflu eller noe annet.

Jeg bare spiste sunt og tok C-vitamin tilskudd og jeg overlevde og ble bra igjensmile.gif

Alt oppstyret med svineinfluensaen var bare unødvendig og Norge har nok en gang opptredd som noen idioter!

Flott at du overlevde, men alle gjorde nok ikke det:

http://www.vg.no/hel...hp?artid=582333

http://www.dagbladet...tuttet/8845342/

http://www.nettavise...icle2777814.ece

Årsaken til at det ikke døde så veldig mange er jo blant annet:

* ekstremt mange vaksinerte seg

* "alle" hadde fokus på hygiene og vasket seg "mye" den aktuelle perioden.

Grunnen til at noen overlevde og noen døde er nok på grunn av kroppen. Noen har svakere immunforsvar enn andre og noen har velltrent immunforsvar som kan takle svineinfluensabakterien.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...