Gå til innhold

gaming bærbar?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

7690 er en rebrandet 6770 (med 100mhz overklokk) som er helt greit i midrange til spill, tilsvarer 555m fra nvidia. skjermen din har bare 1366*768, og på så beskjeden oppløsning fungerer det supert. Neste steg på skalaen blir gtx 560m som kanskje utgjør forskjellen på å spille bf3 på low og medium skal man tro http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-7690M.67737.0.html . Maskiner med 560m koster fra 8500 men da får du også full hd skjerm, 6999kr er uansett en veldig god pris på maskinen fra elkjop

edit: endel har problemer med overheat og dårlig batteri på liknende maskiner fra HP, vel verdt å google litt brukererfaringer før man punger ut

Endret av Fanboi
Lenke til kommentar

Helsikke fanboi, jeg drev å skreiv et innlegg men du tok alle momentene mine:

I utgangspunktet godt skjermkort i den for prisen (ytelse som Nvidia GT 555), men dv6-modellene til HP har svært ofte temperatur-problemer, en hver gamer-pc sin værste fiende. I tillegg har skjermen brukt i denne modellen fått mye kritikk, og har lav oppløsning. Så ja, du kan kjøre spill i god kvalitet, men med en svak skjerm og temperaturproblemer vet jeg ikke om du blir spesielt fornøyd.

Du får en like kraftig pc til 6500,-, nemlig MSI GE683DX. Den har veldig god skjerm ift. pris, men sliter også noe med temperatur:

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-15---16-tom/msi-ge620dx-462ne/162496.3003/

Går du noe opp i pris vil jeg anbefale blir Asus N55, og deretter Asus G53SX. De er ikke dårlige på noen felt, og leverer god ytelse, kjøling, skjermkvalitet, lyd osv.

Lenke til kommentar

Helsikke fanboi, jeg drev å skreiv et innlegg men du tok alle momentene mine:

I utgangspunktet godt skjermkort i den for prisen (ytelse som Nvidia GT 555), men dv6-modellene til HP har svært ofte temperatur-problemer, en hver gamer-pc sin værste fiende. I tillegg har skjermen brukt i denne modellen fått mye kritikk, og har lav oppløsning. Så ja, du kan kjøre spill i god kvalitet, men med en svak skjerm og temperaturproblemer vet jeg ikke om du blir spesielt fornøyd.

Du får en like kraftig pc til 6500,-, nemlig MSI GE683DX. Den har veldig god skjerm ift. pris, men sliter også noe med temperatur:

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-15---16-tom/msi-ge620dx-462ne/162496.3003/

Går du noe opp i pris vil jeg anbefale blir Asus N55, og deretter Asus G53SX. De er ikke dårlige på noen felt, og leverer god ytelse, kjøling, skjermkvalitet, lyd osv.

ville glatt ofret 4gb ram (kan uansett ettermonteres ved behov for den 500lappen du sparer) og 200mhz på cpu for å få 1080p skjerm og en pc som faktisk er bygget for gaming ja :) msi er et klart valg hvis det er de to det står mellom

Endret av Fanboi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...