Gå til innhold

Kombiskap- garanti

Kazuo

Anbefalte innlegg

Kjøpte et kombiskap rundt november 2011, det ble gjort ombytte pga defekt del nå i februar.

Nå fått et nytt som er like ille på støy, når man får et nytt skap ifra lefdal som gjør ombytte blir det da der man henvender seg? blir det en 30dagers full returrett på nytt ved ombytte ?

Sist gikk det over den 30dageren så da måte jeg henvende meg til et service selskap som jobbet for samsung.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De 30 dagene med åpent kjøp er en ekstratjeneste Lefdal tilbyr sine kunder, og gjelder ikke reklamasjoner eller omlevering. Dvs at det er 30 dager fra kjøpet som gjelder. Om du får omlevering er det ikke 30 nye dager.

Så du må nå ta kontakt med Lefdal, bli henvist videre og ta saken opp med servicepartneren.

Og husk at i henhold til forbrukerkjøpsloven så har selger(og evnt servicepartner) kun to forsøk på seg til å utbedre mangler. Tredje gangen kan du kreve heving av kjøpet.

Lenke til kommentar

De 30 dagene med returrett utløper 30 dager fra første gang du kjøpte produktet. Avhjelp fra verksted fornyer ikke disse 30 dagene.

Forbrukerrådet pleier å anbefale at du alltid henvender deg til butikken du kjøpte fra, ikke verkstedet. Og dette gjelder i de 5 (?) årene du har reklamasjonsrett på kombiskapet.

Grunnen til dette, er blant annet så det ikke skal bli noe kluss med tanke på at du har krav på å heve kjøpet etter 3. gangs feil på et produkt. Dersom du henvender deg direkte til verkstedet, er det ikke sikkert at disse har det samme systemet med tanke på registrering av avhjelp, og du kan dermed sitte der med skjegget i postkassa.

Etter hva jeg vet, har vel butikken plikt til å ta imot reklamasjonen?

Lenke til kommentar

De 30 dagene med åpent kjøp er en ekstratjeneste Lefdal tilbyr sine kunder, og gjelder ikke reklamasjoner eller omlevering. Dvs at det er 30 dager fra kjøpet som gjelder. Om du får omlevering er det ikke 30 nye dager.

Så du må nå ta kontakt med Lefdal, bli henvist videre og ta saken opp med servicepartneren.

Og husk at i henhold til forbrukerkjøpsloven så har selger(og evnt servicepartner) kun to forsøk på seg til å utbedre mangler. Tredje gangen kan du kreve heving av kjøpet.

Takk for fyldig og godt svar :)

De 30 dagene med returrett utløper 30 dager fra første gang du kjøpte produktet. Avhjelp fra verksted fornyer ikke disse 30 dagene.

Forbrukerrådet pleier å anbefale at du alltid henvender deg til butikken du kjøpte fra, ikke verkstedet. Og dette gjelder i de 5 (?) årene du har reklamasjonsrett på kombiskapet.

Grunnen til dette, er blant annet så det ikke skal bli noe kluss med tanke på at du har krav på å heve kjøpet etter 3. gangs feil på et produkt. Dersom du henvender deg direkte til verkstedet, er det ikke sikkert at disse har det samme systemet med tanke på registrering av avhjelp, og du kan dermed sitte der med skjegget i postkassa.

Etter hva jeg vet, har vel butikken plikt til å ta imot reklamasjonen?

Ok, takk for svar.

Er det noe annet enn lyden på skapet som det er noe galt med?

Nye skap bråker generelt mye mer enn eldre skap...

Nei bare overdøver tv,xbox osv.

Rister litt også.

Lenke til kommentar

Som r2d290 sier, du bør henvende deg hos forhandler i første omgang slik at det er offisielt stilt et krav overfor forhandler. De vil sannsynligvis igjen henvise deg til et tredjeparts serviceverksted. Nå vet jeg ikke hva slags ordninger som er lokalt i Oslo, men her i byen tilbyr disse verkstedene i hovedsak først feilsøking over telefon, deretter reparatør på hjemmebesøk dersom problemene ikke lar seg løse over telefon. Det gjelder alle hvitevaremerker jeg har vært borti, unntatt de kjipeste variantene som omleveres heller enn å repareres.

Denne løsningen er nok mest praktisk både for butikken og det store flertallet av kunder. Jeg regner med butikken er villige til å ta inn skapet ditt og ordne alt direkte mot verkstedet, men fordelen med hjemmeservice er jo nettopp at du slipper transporten til og fra butikk...

Lenke til kommentar

er lyden konstant eller kommer den bare av og til?

Er ofte sirkulasjonsvifter inni skapet som lager litt lyd av og til, samtidig som at NO-frost gjør at skapet vil lage "knitre" lyder 4-5 ganger i løpet av døgnet.

Disse lydene skal normalt sett ikke lage noe høy lyd, men i et stille miljø så vil man høre en sus i bakgrunnen.

Ellers så er det jo meget merkelig at du har fått 2 skap etter hverandre med akkurat samme problem...

Endret av Loko
Lenke til kommentar

er lyden konstant eller kommer den bare av og til?

Er ofte sirkulasjonsvifter inni skapet som lager litt lyd av og til, samtidig som at NO-frost gjør at skapet vil lage "knitre" lyder 4-5 ganger i løpet av døgnet.

Disse lydene skal normalt sett ikke lage noe høy lyd, men i et stille miljø så vil man høre en sus i bakgrunnen.

Ellers så er det jo meget merkelig at du har fått 2 skap etter hverandre med akkurat samme problem...

ca 30min pr time med during noen ganger pause helt random, hvis du kjenner til den første utgaven av xboxen så har du støy nivået.

Viften hører man ikke engang, støyen kommer ifra generatoren i nedre del av skapet.

http://www.lefdal.com/product/hvitevarer/kjol-frys/kombiskap/RL56GRESW1/samsung-kombiskap-rl56gresw1-xef-185-cm

Lenke til kommentar

mitt gir ca 39-40db uten aktivitet, som er innenfor det som står i annonsen på mitt electrolux skap.

Men det går fort høyere når kompressor\vifte slår seg på ja, men det er normalt i de få minuttene det trengs å jobbe.

Kan du ta et lydopptak kanskje? evnt måle desibel

Lenke til kommentar

mitt gir ca 39-40db uten aktivitet, som er innenfor det som står i annonsen på mitt electrolux skap.

Men det går fort høyere når kompressor\vifte slår seg på ja, men det er normalt i de få minuttene det trengs å jobbe.

Kan du ta et lydopptak kanskje? evnt måle desibel

Hadde det som eks bare vart i 4-5min pr timen hadde jeg ikke brydd meg nevneverdig, men er konstant i 12timer av et døgn har ikke sjekket nøyaktig men utifra den tiden jeg har sittet hjemme så er det ca riktig..

Har ikke DB måler men vurderer hente ifra en kompis idag.

Hadde aldri trodd i mitt liv at jeg skulle bli frustrert til de gradene her av et kombiskap :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...