tomsi42 Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Ble det ikke bekreftet at det -ikke- var en Panasonic sensor i om-d e-m5, men ikke nevnt hva annen (sony?) Ettersom interviewet er oversatt via Google, så er det vanskelig å si hva Herr Terada egentlig mener. Slik jeg tolker han, så er det en nydesignet sensor. Dvs. ikke en videre-utvikling av Panasonic sin nåværende 16MP design. Men om det er Panasonic eller noen helt andre som har laget den; det er helt åpent ... e-m5 virker svært spennende, bortsett fra kit objektivet og batterigrep, hva annen optikk er "must-have". Tenkte noe vidt til landskap og evt en macro. Regner med at du går for 12-50mm kitet. Den er en del bedre enn 14-42mm-en; sistnevnte er mer kompakt, dog. Den nye 60mm macro-en ser spennende ut; så den bør stå på lista. Når det gjelder vidt, så er det vel enten Olympus sin 9-18mm eller Panasonic sin 7-14mm er er alternativene hvis du ikke kan klare deg med 12mm? Lenke til kommentar
eks Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 (endret) Sammenlikning av bildekvalitet mellom E-M5 og E-P3, gjort av Pekka Potka. Bildene er tatt med ZD 50/2 Macro. Foreløping er det bare en sammenlikning av jpeg-bilder, men han skal komme med en sammenlikning av råfiler senere. Det er verdt å merke seg at E-M5 testeksemplaret hans bruker firmware v1.0... Så langt jeg kan se innebærer dette en ganske markant forbedring fra E-P3 med den gamle 12mp sensoren som også er å finne i E-30. Jeg blir bare stadig sikrere i min sak om at jeg skal ha den her... Endret 1. mars 2012 av eks Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. mars 2012 Del Skrevet 1. mars 2012 Så langt jeg kan se innebærer dette en ganske markant forbedring fra E-P3 med den gamle 12mp sensoren som også er å finne i E-30. Jeg blir bare stadig sikrere i min sak om at jeg skal ha den her... Det er samme konklusjoner jeg trekker ... Lenke til kommentar
Refraction Skrevet 3. mars 2012 Del Skrevet 3. mars 2012 Nedturen med Lillestrøm messa: Ingen dato på OM-D og ingen å vise frem. Fuji X PRO1 i 1 eksemplar(?!) .. umulig å vite hva man skal shoppe da så måtte ty til trøstepremie nex7 kit med div stæsj ... satse på OM-D drøyer litt til så visaen ikke ligger og rykker så nervøst i lommeboka... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg