Aetius Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Da kan du allerede nå pugge manualen, før du får kameraet. Skal du kjøpe Olympus' nye lekkerbisken? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Overraskende liten forskjell mellom prisen med og uten kit, mindre enn i feks USA. Ellers frister dette kameraet mye basert på tidlige høyisobilder, håper det leverer når det kommer ordentlig tester. AtW 1 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Blir nok å handle med kit-objektiv da ja! (Silverutgaven på meg) Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Nei, men det blir vel mulighet til litt "klåing" om ikke så lenge... Fotomessen 2012 på Lillestrøm Lenke til kommentar
eks Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Spør du meg virker det som en veldig god pris på pakken med kit-objektiv. Så det blir nok helsvart med kit på meg.... Merker at det fortsatt er lenge igjen å vente til april... Nei, men det blir vel mulighet til litt "klåing" om ikke så lenge... Fotomessen 2012 på Lillestrøm Kan dessverre ikke se Olympus på utstillerlista... Endret 16. februar 2012 av eks Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Ja, da har jeg printet ut den tykke fine brukerhåndboken! Skal bli snadderlesning noen kvelder det ja....! Tiden fram til ut i april en gang går nok veldig fort !!! Lenke til kommentar
royst Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Kommer de med en overgang/converter til gamle OM systemet blir kamera aktuelt å kjøpe. Har mange gode objektiver som ligger i en koffert og venter ! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Kommer de med en overgang/converter til gamle OM systemet blir kamera aktuelt å kjøpe. Har mange gode objektiver som ligger i en koffert og venter ! Vet det finnes adaptere fra andre produsenter enn Olympus selv man kan bruke. Men hvor gode de er kan jeg ikke si noe om. 1 Lenke til kommentar
sarc Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Kommer de med en overgang/converter til gamle OM systemet blir kamera aktuelt å kjøpe. Har mange gode objektiver som ligger i en koffert og venter ! Dette har Olympus hatt leeenge: http://www.olympus.no/consumer/pen-camera_pen_21693_pen-camera_mf-2_21785.htm 2 Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Jeg er litt på gjerdet. Er allerede godt inne i et system (Canon) og siden jeg skyter mest sport for tiden så er det ikke superaktuelt å bytte system. Vi får se når jeg vinner i Lotto og når det kommer gode tester. Lenke til kommentar
ingemartin Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Test bildene eg har sett til no virker svært låvende, spesielt på høg ISO er E-M5 mykje bedre og har langt bedre kontrol på støyen i skyggepartiene også i denn blåkanalen, noke som Olympus har haddt problemer med heilt siden E-410 og E-510 komm. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Snadderkamera da. Har virkelig lyst til å tafse litt på det. Støy ser ut til å være godt innenfor fornuftig kontroll, og det er mange aspekter utenom som frister med dette. F.eks værtettet, 9bps, innebygd EVF (slik at man også kan koble til SEMA-1 og bruke ekstern mic). Autofokusen skal visst være verdens raskeste.... og raskere enn Olympus sin egen SWD PDAF som jo er perverst rask. Grepet som kommer med ser og ganske fornuftig ut. Ryktene sier også at 1080p videoen skal være bedre enn den som kommer ut av GH2. Kommer de med en overgang/converter til gamle OM systemet blir kamera aktuelt å kjøpe. Har mange gode objektiver som ligger i en koffert og venter ! - som det er påpekt - dette har Olympus hatt lenge. ..., og 3-partsadaptere er å finne på e-bay. Selv bruker jeg stort sett bare OM-optikk på mitt E-PL2. 1 Lenke til kommentar
JadedGamer Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Håper de har et eks på fotomessa på Lillestrøm om et par uker... og at det ikke står og snurer i en monter slik X100 gjorde hos Fuji for et år siden Lenke til kommentar
DrSnap Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Med tanke på de som har Olympus å Olympus som merke. Hvor sikkert er det å satse på dette videre? Står jo mye i avisen som tyder på at det kun er snakk om tid,eller har jeg misforstått? http://www.dn.no/forsiden/utenriks/article2264924.ece http://www.dagensit.no/article2296366.ece Endret 16. februar 2012 av DrSnap Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Med tanke på de som har Olympus å Olympus som merke. Hvor sikkert er det å satse på dette videre? Står jo mye i avisen som tyder på at det kun er snakk om tid,eller har jeg misforstått? http://www.dn.no/forsiden/utenriks/article2264924.ece http://www.dagensit.no/article2296366.ece Du fant ikke noe eldre ? Det har vært 2 tonn med nyheter siden dette ble skrevet, og ting går likar no rai rai Lenke til kommentar
DrSnap Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Joda finner mye eldre, men ikke den nyeste jeg leste i dagens næringsliv i dag... Når Svada snakk å rai rai satt til side så tenkte jeg mer på all blesten de har hatt og ser ut til ha fortsatt. "Minst seks av Olympus' elleve styremedlemmer er ventet å gå av på et styremøte 20. april, og det er usikkerhet om hvem som skal lede selskapet framover." http://e24.no/boers-og-finans/tidligere-olympus-sjef-arrestert/20153961?recommend=true Tyder på et selskap som er ustabilt. Underskudd ,ledere som er ventet å gå ,mafia osv osv... Vet vi egentlig om siste ord er sagt Gamle lik kan fortsatt dukke opp... Endret 16. februar 2012 av DrSnap Lenke til kommentar
eilivk Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Feil type tilt skjerm men topp elektronisk søkar, "IBIS", god jpeg, gode objektiv, nesten perfekt. På mi liste framfor Nex, Samsung, Canon. Og Panasonic? Ventar på Fuji fullformat i lommeformat.... Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Joda finner mye eldre, men ikke den nyeste jeg leste i dagens næringsliv i dag... Når Svada snakk å rai rai satt til side så tenkte jeg mer på all blesten de har hatt og ser ut til ha fortsatt. "Minst seks av Olympus' elleve styremedlemmer er ventet å gå av på et styremøte 20. april, og det er usikkerhet om hvem som skal lede selskapet framover." http://e24.no/boers-og-finans/tidligere-olympus-sjef-arrestert/20153961?recommend=true Tyder på et selskap som er ustabilt. Underskudd ,ledere som er ventet å gå ,mafia osv osv... Vet vi egentlig om siste ord er sagt Gamle lik kan fortsatt dukke opp... Kamera divisjonen er en liten del av Olympus og rykter om oppkjøp eller tettere samarbeid med Panasonic er noe av det siste som har dukket opp. Mafiadelen ser ut til å være ute av bildet for en tid tilbake, men som du skriver så kan sikkert gamle lik dukke opp når de har klart å skjule så mye penger i så mange år. Lenke til kommentar
Epp Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Kommer de med en overgang/converter til gamle OM systemet blir kamera aktuelt å kjøpe. Har mange gode objektiver som ligger i en koffert og venter ! Jeg har en grei adapter for m43 som kan kjøpes for noen få dollar på e-bay. Du må manuellfokusere dog. Fins sikkert en offisiell fra Olympus til en vanvittig pris som 43 til m43 adapteren. Har sistnevnte elektronikk/mekanikk for blender og AF ? Lenke til kommentar
DrSnap Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Okay så det er bare en liten del av det hele bildet. Håper de klarer å overleve da, å at ikke vi mister en god aktør i markedet. Skal bli spennende fremover med rykter ang oppkjøp å hvem som skal lede videre. Håper de seiler av seg den her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg