Gå til innhold

Hjelp til å velge DC-plugg (riktig størrelse.)


Anbefalte innlegg

Hei, håper jeg traff riktig delforum nå.

 

Jeg har en strømforsyning til et nettbrett som har gått (ledningsbrudd ved pluggen), og prøvde derfor å lodde ledningene på pluggen igjen. I prosessen smeltet jeg dessverre tydeligvis plastisoleringn inni pluggen, ettersom den nå ikke passer lenger.

 

Så da trenger jeg en ny plugg, og ettersom jeg vet at pluggen er 2,5mm i diameter, søker jeg etter 2.5mm plugger.Og finner bla denne. Men den ser jo ganske mye større ut enn 2.1mm, og det er ganske åpenbart at den ikke er 2.5mm. Så googler jeg meg inn i forvirringen, og det viser seg at enkelte i hvert fall måler hunnkjønnspluggen etter diameteren på "hann-pinnen" (:p) som skal inn. Men jeg kan ikke skjønne at det gir noen mening... Er det virkelig slik? I tilfelle ser jeg or meg at mange går på en smell, når jeg kjøper en plugg som kalles 2.55mm, regner jeg jo med at det er selve pluggen som er 2.5mm, når det ikke spesifiseres noe annet.

 

 

Og hvis det er slik, hvordan i all verden skal jeg finne en plugg som passer? Det er jo ikke akkurat mulig å måle den lille hannkjønnspinnen som sitter inne i selve enheten. Noen som har noen tips?

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...