Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan vet man at kjæresten er over eksen?

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke være nummer 2...

Jeg hater eksen til kjæresten min. Trenger ikke fortelle mer enn at han var hodestups etter henne i lang tid. De var av og på i lang periode. (Var sammen - fuckfriends - slutt, slik holdt det på.) Det endte med at hun fant en annen mann og ble sammen med han. Kjæresten min innså at nå ville det bli verken mer pulings eller forhold med henne så han kuttet kontakten.

Noen månender etter traff han meg. Han hadde mye bitterhet mot henne. Pratet veldig mye negativt om henne til meg og klarte ved to annledninger prestere med å si navnet hennes til meg i løpet av en kort periode.

I dag, noen månender senere nevner han henne såvidt. Det eneste han nevner er bla. "Forresten, så henne på butikken i dag." Han er generelt mer likegyldig kontra tidligere. Jeg prater desverre mye om denne kvinnen, noen han er drittlei over. Når vi har en samtale om henne legger han alltid ut drit om henne. Forteller at hun var svært billig (noe hun var) og ustabil i hodet. Han mener plent han er over henne, og at han kom over henne lenge før han møtte meg.

I går kveld lå vi å kikka på leiligheter (vi tenker å leie sammen) og så plutselig peker han på skjermen å sier "åh..den leiligheten der bodde Camilla (exen) i tidligere."

Ellers gir han meg masse oppmerksomhet og kjærlighet. Han sier at jeg er den beste (hvem kjæreste sier ikke det?) ol.

Jeg klarer ikke å få ut tanken om at kanskje han faktisk er sammen med meg fordi han ikke kunne få henne? Selvfølgelig nekter han for dette.

Hun hadde han virkelig rundt lillefingeren sin den gang...

Postet av anonym: 450a3c90fd0001d230c530d3bf22d073

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet det ikke og definisjonen på "over" er i bestefall vag og i verste fall ubrukelig.

Et sikkert tegn på at noen ikke har kommet over noen andre er at de dukker opp i diskusjon. Hvis ikke varsellampene begynte å blinke da han tok opp henne tredje, fjerde og femte gangen så er det godt at noe har begynt å skurre nå.

En ting er iallfall sikkert, du har ikke noe med å hate kans eks. Det er HAN du har problemer med, ikke henne. Du er etter all sannsynlighet ikke førstevalget hans men heller beste av de tilgjengelige. Hvis ikke det er godt nok så er det bare å lete videre.

...eller så kan du kanskje forsøke å prate med han å si at du er drit lei av å høre om henne og hvis ikke han klarer å legge hele jenta bak seg så får han heller gå alene. Tror det er mer produktivt enn å spørre andre som ikke kjenner mannen hva vi mener.

Lenke til kommentar

Dette er ofte et vanskelig tema for alle egentlig.

Men om de ikke har kontakt (face,skype,sms,personlig) og generelt ikke prater sammen så trur jeg faren er liten for at kjærsten din fortsatt liker x`en.

bekymringen har grunn til og ligge der om de prater sammen utenom og møtes på evt butikken som du nevnte .

Men noen spørsmål stiller seg jo, Var de sammen lenge ? var det "seriøst" ?

isåfall et langt forhold er vanskelig og legge bak seg og kan ta litt tid selvom begge/den ene har ny kjæreste og alle har selvfølgelig minner fra lange forhold for det er jo en grunn til at det varte lenge, Derimot grunnen til at forhold ikke varer lenge er jo negativ, og omvendt på lange forhold hvor grunnen til et langt forhold vil være positiv.

Meneske er ofte sånn at du husker de gode tingene. Du husker en god fest,Du husker koselige stunder,du husker morsome ting bedre en kjedelige og dumme/triste ting og stunder.

Men selvom kjærsten din nevner x`n en gang i blant vil det ikke si at han fortsatt har noe for henne. Og siden han har en X så vil ikke det si at du er noe "valg fra andre hylle" fordi han ikke kan få tilbake henne. Vi mensker er ikke monogame og holder oss til bare 1 partner hele livet ( noen gjør jo det ) men det er ikke så ofte som vi liker og tro. Og tolere at din nåverende kjæreste har en fortid med en annen jente/gutt er noe mange må klare.

Og krangle fordi noen har hatt et liv før deg er litt dumt mener jeg, Ja det ligger og gnager litt i bakhodet men vi må bare takle det fordi vi kan ikke endre det som har skjedd.

Men hvis det ofte skjer at han snakker om henne , nevner henne titt og ofte i forskjelige sammenhenger vil ikke det si at han har noe følelser/lengsler for henne men at "det gjorde de også" om du skjønner.

Men gjør gutten en tjeneste og aldri nevn henne (x`n) i noen sammenheng hvor dere krangler . Eks : "ja du kan jo bare gå tilbake til hu" eller noe lignende. dette beviser at du er sjalu på en motsatt måte en den "gode". Ja det er vanskelig for deg men du må bare leve med at han har en fortid hvor du ikke var i bilde. Men heller fokusere på at det "bilde" som skal males nå blir enda bedre ! Og hvis dere faktisk ser på leilighet sammen er jo dette supert, planlegge litt framtid og styre litt med deres. Dette er ikke noe du gjør med bare hvem som helst selvom han/du evt har gjort det før. Jeg trur og håper det går bra selvom han har en fortid du ikke liker, At du ikke liker X`n hans er det fordi du har noe imot henne personlig ? eller liker du henne ikke på grunn av det faktum at hun er X`n til typen din ?. Uansett , Fortid er fortid , Nåtiden er viktig ! Lykke til !

(PS: at du nevner X`n hjelper ikke og er bare surt og vondt, Det er det værste jeg kommer over i et forhold er om jeg må høre om hvor fæl denne X`n min var osv. jeg er ferdig med den personen og vil ikke høre noe mer , og regner med at han føler det samme siden han blir lei og sur.Det er super uinteresangt , fordi du tråkker ikke bare på hu når du prater dritt om henne men også han med tanke på det faktum at de faktisk var sammen)

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Du vet det ikke og definisjonen på "over" er i bestefall vag og i verste fall ubrukelig.

Et sikkert tegn på at noen ikke har kommet over noen andre er at de dukker opp i diskusjon. Hvis ikke varsellampene begynte å blinke da han tok opp henne tredje, fjerde og femte gangen så er det godt at noe har begynt å skurre nå.

En ting er iallfall sikkert, du har ikke noe med å hate kans eks. Det er HAN du har problemer med, ikke henne. Du er etter all sannsynlighet ikke førstevalget hans men heller beste av de tilgjengelige. Hvis ikke det er godt nok så er det bare å lete videre.

...eller så kan du kanskje forsøke å prate med han å si at du er drit lei av å høre om henne og hvis ikke han klarer å legge hele jenta bak seg så får han heller gå alene. Tror det er mer produktivt enn å spørre andre som ikke kjenner mannen hva vi mener.

Så alle som nevner noe om eksen sin er definitivt ikke over vedkommende? Jeg har da nevnt eksen min i ny og ne men jeg er ferdig med han for lenge siden.

Postet av anonym: 450a3c90fd0001d230c530d3bf22d073

Lenke til kommentar

Hun sier jo at han nesten ikke nevner henne lenger, og at det som regel er henne som nevner eksen(noe som er fryktelig slitsomt forresten, så forstår at han ikke liker det). For min del høres det ut som om du overtenker dette fryktelig, og igjen overreagerer. Når man har vært sammen med noen lenge blir det til at den personen blir nevnt i ny og ne, uten at det ligger noe bak det. Personlig var jeg sammen med eksen i 3 år, og det er vanskelig å unngå å nevne hun til tider, da så og si alt jeg har gjort og opplevd de siste årene har vært sammen med henne. Det blir plutselig veldig få historier og lignende å fortelle uten å nevne hun.. Men det har ingenting å gjøre med om jeg er over henne eller ikke. Jeg ville ha rådet deg til å slappe helt av, og ikke nevne henne lenger da det virker som om du tenker MYE mer på denne eksen enn det kjæresten din gjør.

Lenke til kommentar

I dag, noen månender senere nevner han henne såvidt. Det eneste han nevner er bla. "Forresten, så henne på butikken i dag." Han er generelt mer likegyldig kontra tidligere. Jeg prater desverre mye om denne kvinnen, noen han er drittlei over.

Så det er du som drar opp samtaleemnet? Gutten vil jo ikke klare å glemme henne hvis du tar det opp hele tiden.

Kan dere ikke bare bli enige om at det ikke skal snakkes om x'er, i det hele tatt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...