Gå til innhold

Erfaringer med Direct Connect

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som har erfaringer med Direct Connect? Jeg har planer om å ordne nett gjennom de siden de kan tilby raskest nett her jeg bor 4000/1000. Jeg trenger stabilt nett som ikke hopper opp og ned i hastighet samt ha relativt lav ping, ikke mere enn 80ms helst.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den gang da (sikkert en 4 år siden) jeg hadde Direct Connect var jeg hvertfall meget fornøyd. Den gang hadde de helt klart noen av Norges beste routingavtaler som resulterte it at responstidene rundt om i Europa stort sett var gode. Ingen nedetid som jeg opplevde, men igjen - det er noen år siden.

Endret av trollhatt
Lenke til kommentar

Det er en del snakk om Direct Connect i denne tråden. Siterer meg selv fra den, for enkelhets skyld:

Ser det er skrevet og spurt litt om Directconnect her.Jeg har brukt de i noen år nå, siden det eneste andre alternativet for meg er Telenor, og de kun kan levere 128k/bit ned til 399,- i måneden (Bor ti minutter utenfor Sarpsborg sentrum, heia Norge...).

Uansett! Directconnect er å anbefale. God og stabil ping (rundt 20ms til uio.no), stabil hastighet og god oppetid. Eneste minuset er prisen. Betaler i dag 699,- i måneden for 6000/6000. Jeg sier det igjen, heia Norge...Angående torrent-trafikk: Selv om Directconnect selv sier de struper P2P trafikk i sitt nett, føles det ikke slik i praksis.

Til dere som ikke har bredbånd så kan det være at http://directconnect.no/ kan levere radiobasert bredbånd der dere bor. Hvis det er mange nok i nabolaget som vil ha så kan det hende de slenger opp ei mast hvis det ikke er noen der.

Joda, det gir "nett". Men det er veldig, veldig crap.

Det stemmer overhodet ikke med mine erfaringer som DirectConnect-kunde i snart fire år.

Prisen er altfor høy, uten tvil, men det har jo sammenheng med mangel på alternative tilbydere, i alle fall i mitt tilfelle.

Rent personlig har jeg aldri hatt problemer med høy ping, og med unntak av korte perioder der DC har hatt tekniske problemer, har jeg alltid fått levert den hastigheten jeg betaler for.

Dog er det jo kjedelig for de du kjenner som ikke er fornøyde, men har vanskelig for å tro at jeg er spesielt heldig smile.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...