Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

USB Ethernet adapter anbefaling?

Anbefalte innlegg

Madammen har ødelagt netverksporten på sin Acer Aspire bærbare pc, ogjeg ser at der finnest USB Ethernet adapter. Hun har bare kablet nettverk tilgjengelig, men er avhengig av at datamaskinen må stå stille, ellers faller nettverkskkabelen ut av porten. Fungerer disse? Er det bare å å koble nettverkskabelen inn i adapteret, så inn i en USB bort så har hun internett? Kunne helst tenkt meg uten strømadapter.

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=617947&cks=ASS&assoc=CD1DAD3B-0D82-4A06-9CF0-4DAF7B5CCDEE#info

Takker for svar :)

Endret av Bolivar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettverksadaptere til USB finnes i både kablet og trådløs versjon, og de er rimelig billige da det er ganske standard greier.

Den som du linker til er et eksempel på en kablet versjon ja.

Ingen av disse bruker normalt noe strømadapter. De får levert strømmen sin gjennom USB kontakten.

Normalt er det rimeig plug&play ja. Du må selvfølgleig ha drivere til enheten - men om du har et noenlunde oppdatert operativystem (som Vista, og spesiellt windows 7) så vil den normalt finne driverene selv automatisk når du kobler den til.

I værste tilfelle hvis ikke - så må du installere driveren manuellt.

-Stigma

Lenke til kommentar

Er der noen butikker som har de billigt og på lager? Jeg finner bare utsolgte.

Det skulle være null og niks problem.

Jeg kjøper normalt sike ting på ebay pga. jeg er gniten hehe. Der er det tonnevis, men du må ha god tid for leveringen (1-3uker).

Fra norkse butikker bør det også være veldig enkelt å finne dog. Bare et raskt søk gav meg dette:

http://www.prisjakt.no/category.php?k=385#rparams=l=s83657112

Så og si alt på den resultatlisten bør være noe sånt som du ser etter (hvis du skal ha kablet versjon vel og merke).

-Stigma

Lenke til kommentar

Har du link til en god en fra Ebay? En trygg selger også, hadde gjort seg. Har lite erfaring med ebay.

Jeg kjøper slike ting "on-the-cheap" fra hongkong selgere, skjeldent samme selger fra gang til gang. Jeg har enda ikke manglet å motta varer så min opplevelse er god totalt sett - men jeg har ingen spesielle jeg vil tørre å si er absolutt trygge. Du har jo paypal beskyttelse om du ikke mottar produktet dog - og vi snakker jo uansett om typ 20-40kr inkl. frakt...

-Stigma

Lenke til kommentar

Det er jo bare en i Norge som leverer bra utstyr, Alfa Network Europe alfanete.no - De heter jo samme som produsenten Alfa Network. De har lager i Norge å selger alle alfa produkter. Det er ingenting i Norge som er bedre en disse, ikke i utlandet heller. De har jo flere følgere på face en netshop også. Tydligvis flere som liker de produktene. Jeg så en video på den NHR de selger, den er genial.

Endret av athor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...