Keylar Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 jeg har både digital og analog utgang på lydkortet mitt, ett Audigy Player kort fra soundblaster..... hva kan jeg bruke disse til ??? Lenke til kommentar
Kafarsken Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 A long shot: Hente ut lyd? Lenke til kommentar
radix Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 A long shot: Hente ut lyd? Ikke vær så spydig mot nybegynneren.. Analoge utganger kobles vanligvis til phono-kabler(en rød og en hvit [eller svart]). Disse brukes vanligvis for til musikk, eller analog surround (dolby surround/pro logic/pro logic II). Digitale utganger kobles til forsterkere eller surround-dekodere. Disse kan levere signaler som for eksempel SACD, Dolby Digital AC3, DTS, eller PCM (tilsvarende informasjonen som finnes på en vanlig cdplate). Kort sagt brukes analoge utganger vanligvis til musikk, mens digitale utganger brukes til høykvalitets musikk/digital surround. Håper du forstår/det hjelper. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 bruk de analog utgangene hvis du skal kople til en høytallerpakke fra f.eks. creative. Og bruk den digitale hvis du skal kople til en skikkelig stereo eller surround receiver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå