Gå til innhold

Vin til kos, hvilken bør eg velge?

Intel94

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lyst å overraske dama med ei god flaske vin til helga da ho har vært på reis i 3 uker, men spørsmålet er kva vin skal eg sjå etter?

Eg har veldig lite peiling på vin, drikker mest øl sjøl. Men det eg ser for meg er ein litt søt og sødmefull vin, ikkje noko knusktørre greier.

Er det nokon som han hjelpe meg? Den skal i teorien ikkje være til mat, men dama er veldig glad i ananas spesielt, kanskje det er mulig å få ein vin som er god å ha vesidenav som også er god å drikke aleine?

Tenker rundt 150kr for ei flaske, visst dette er mulig å oppnå?

Håper nokon kan hjelpe meg litt på vei her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De forskjellige utsalg fører litt forskjellig, men betjeningen pleier å ha god greie på det de har i hyllene.

Et alternativ kan jo være portvin, Sandemann sine portviner synes jeg er topp, skotten Fleetwood Sandeman var jo "halvt norsk", men vinfabrikken ligger i dag i Portugal.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sandeman Fine Tawny ser eg på vinmonopolet sine nettsider at dei har hos mitt nærmaste pol, den virka jo flott etter den "Karakteristikken" deres, har du erfaring med den? virker som det kan være ein god port. Men skal selfølgelig høre med betjeninga når eg er der inne også :)

Lenke til kommentar

Men det ligger vel an til sex etter denne innledningen og da kan kanskje rødvin være et bedre valg, den gir en sødme i kroppen som øker lysten. Kanskje en spansk rødvin, f eks en kvalitetsvin (ikke sk "bordvin", de er til mat) fra Rioja-området ville passe godt inn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, ligger nok ann til mykje rart ja ;) Eg har ikkje smakt pappvin faktisk og har generelt smakt svært lite vin, som sagt så går det meir i øl for min del, men vet dama liker søte kvitviner, trur ikkje ho har smakt så mye rødviner heller. Har blitt en vane å se kvitvin i glasset uten at eg har tenkt så mykje over det, noko eg skulle ha gjort så hadde eg slept dette problemet :whistle:

Lenke til kommentar

Hehe, ligger nok ann til mykje rart ja ;) Eg har ikkje smakt pappvin faktisk og har generelt smakt svært lite vin, som sagt så går det meir i øl for min del, men vet dama liker søte kvitviner, trur ikkje ho har smakt så mye rødviner heller. Har blitt en vane å se kvitvin i glasset uten at eg har tenkt så mykje over det, noko eg skulle ha gjort så hadde eg slept dette problemet :whistle:

Så er kanskje portvinvarianten best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...