Nebuchadnezzar Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 (endret) Hmm, skal vi se. Skal plotte litt med denne men bør vente til 9 juni. Har eksamen lørdag, og tirsdag... Del I Oppgave 1 a) I) a) II) b) c) og . d) e) så f) g) så altså er h) , og så som gir oss i) 1) Siden vinkelen er så er , videre så er så , alternativt bruker vi direkte at i) 2) Oppgave 2 a) b) c) bunnpunkt når innsatt fås da d) Grafen har et bunnpunkt, slik at når bunnpunktet ligger under x-aksen har funksjonen flere nullpunkter. (Lag tegning) . To nullunkter når , ett nullpunkt når Del II Oppgave 3 a) b) Cossinussetninga for å finne BCD c) La oss regne det ut nøyaktig, kan tilnærme det via å bruke at hvor så arealet er ca . Nøyaktig får vi , via Herons formel eller å bruke at usw. d) Vinkel er ikke 90 grader da og så Oppgave 4 a) Nei b) tar bort løsningen siden det er første gangen det spørs etter. c) så d) Slaktes når grisen er 21 måneder. Makabert! Oppgave 5 a) to rosa er eller hypergeometrisk b) Eller Oppgave 6 Binomisk oppgave la a) b) Oppgave 7 a) b) La nå . Vi ønsker å finnne ut når ., siden da er . minst. Altså har vi når Meningen å løse denne på data eller kalkulator. Løsningen er Så den minste lengden kan være er Oppgave 8 siden det gir en horisontal asympote når ... gir at . Løser likningssystemet Dette gir løsningene og Meget behagelig eksamen. Eneste jeg antar folk kan ha problemer med er oppgave 3 og oppgave 7. Da det åpenbart er meningen å bruke IKT for å minimere funksjonen. Endret 31. mai 2012 av Nebuchadnezzar Lenke til kommentar
mmaria Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Hmm, skal vi se. Skal plotte litt med denne men bør vente til 9 juni. Har eksamen lørdag, og tirsdag... Del I Oppgave 1 a) I) a) II) b) c) og . d) e) så f) g) så altså er h) , og så som gir oss i) 1) Siden vinkelen er så er , videre så er så , alternativt bruker vi direkte at i) 2) Oppgave 2 a) b) c) bunnpunkt når innsatt fås da d) Grafen har et bunnpunkt, slik at når bunnpunktet ligger under x-aksen har funksjonen flere nullpunkter. (Lag tegning) . To nullunkter når , ett nullpunkt når Del II Oppgave 3 a) b) Cossinussetninga for å finne BCD c) La oss regne det ut nøyaktig, kan tilnærme det via å bruke at hvor og så arealet er ca . Nøyaktig får vi , via Herons formel eller å bruke at usw. d) Vinkel er ikke 90 grader da og så Oppgave 4 a) Nei b) tar bort løsningen siden det er første gangen det spørs etter. c) så d) Slaktes når grisen er 21 måneder. Makabert! Oppgave 5 a) to rosa er eller hypergeometrisk b) Eller Oppgave 6 Binomisk oppgave la a) b) Oppgave 7 a) b) La nå . Vi ønsker å finnne ut når ., siden da er . minst. Altså har vi når Meningen å løse denne på data eller kalkulator. Løsningen er Så den minste lengden kan være er Oppgave 8 siden det gir en horisontal asympote når ... gir at . Løser likningssystemet Dette gir løsningene og Meget behagelig eksamen. Eneste jeg antar folk kan ha problemer med er oppgave 3 og oppgave 7. Da det åpenbart er meningen å bruke IKT for å minimere funksjonen. Faen. Der røyk sekseren... Lenke til kommentar
BerElg Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 oppgave e) skal vel være f(x) > 0, ikke omvendt? Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Ganger en likninga med -1 så snus ulikheta Lenke til kommentar
BerElg Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 aha, skjønner.. Takk for løsningsforslag, ser at det ble litt midt på treet for min del, ikke at jeg forventet annet heller ^^ Synd at vi ikke får bruke datamaskin overhodet i sør-trønderlag, hadde vel gått bedre da. Lenke til kommentar
skolestuff95 Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Jeg har sett igjennom løsningsforslagene.... Kan ikke forstå at arealet av firkanten (to trekantene) kan blir hele 600!! Jeg fikk det til å bli litt over 400, og synes det ser mye mer realistisk ut... er enig med at arealet til den ene trekanten er 216, men den andre er omtrent like stor, ikke 380!! Noen som er enig med meg? Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Fikset opp feilen nå, takker! 1 Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 http://www.udir.no/U...nsurrapport.pdf Lenke til kommentar
Rippetoe Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 Noen som vet når vi får vite karakterene? Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 noen som vet hvor vi sjekker om vi har fått karakterene ? Lenke til kommentar
Rippetoe Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 noen som vet hvor vi sjekker om vi har fått karakterene ? For meg så er det bare å logge inn på privatistweb og trykke på "Mine eksamener". Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 10. juni 2012 Del Skrevet 10. juni 2012 takk:D er så mange sider i alle retninger at man blir jo helt forvirret... især for en som alt har tatt sommerferie:) Lenke til kommentar
skolestuff95 Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Når får vi vite karakteren på eksamen? Lenke til kommentar
skolestuff95 Skrevet 22. juni 2012 Del Skrevet 22. juni 2012 Jeg fikk 5 på eksamen. Er skikkelig fornøyd med det Er litt spent på å høre om det er noen som har fått 6'er? Har hørt at 6'eren henger veldig høyt på eksamen! Lenke til kommentar
lone15 Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 hei, siden du skal ta eksamen i matte 1t den 25 mai, er det greit at du legger ut oppgavene som kommer????? Lenke til kommentar
tugorevo Skrevet 14. april 2013 Del Skrevet 14. april 2013 hei, siden du skal ta eksamen i matte 1t den 25 mai, er det greit at du legger ut oppgavene som kommer????? Det er ingen som vet akkurat hvordan eksamensoppgavene blir i år, men du kan sjekke ut tidligere eksamensoppgaver. http://ndla.no/nb/node/54 Her ligger tidligere eksamener og løsningsforslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå