Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matematikk 1T eksamen vår 2012


Gjest Slettet-lQle7N2M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker du hva du fikk på 6. b) og 7. b) Jeg fikk 0,9 på 6. b), brukte "STAT" på kalkulatoren, noe jeg aldri har kunnet med, så er veldig usikker der. Det var den oppgaven vi skulle finne sannsynet for at flere enn 15 spiste matpakke..

På 7. b) gjorde jeg den grafisk, men usikker på om det ble rett, fikk svaret a=7 som sagt ;)

Lenke til kommentar

I tilfelle det skulle være av interesse for noen, så var dette sammenhengen mellom poeng og karakter våren -10 og våren -11:

 

Vår -10:

15-23: 2

24-34: 3

35-44: 4

45-56: 5

 

Vår -11:

15-24: 2

25-35: 3

36-45: 4

46-56: 5

 

Kilde er noen pdf-filer jeg fant på matematikk.net, har dessverre ikke link.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hyggelig at dere er så flinke å svarer så raskt! Takk for det ;) Ser ut som vi har fått samme svar på 6. b). Det var kjekt.. var usikker på den. Brukte du også kalkulatoren sin funksjon i "STAT"?

 

Ser at 5'eren er ganske stor... kan miste hele 15 poeng og fortsatt ha den i boks ;) Ser lyst ut da!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt eksamen, men jeg kan svare.

 

Tegn en likebeint rettvinklet trekant der begge katetene er 1. Da vil vi ha vinklene 45, 45 og 90 grader. Ettersom begge katene er 1, gir Pytten at hypotenusen er kvadratroten av 2. Nå gir defininisjonen av cosinus (katet/hypotenus) 1/kvadraroten av 2. Multipliserer vi dette med kvadratroten av 2, får vi at cos(45)=sqrt(2)/2

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt eksamen, men jeg kan svare.

 

Tegn en likebeint rettvinklet trekant der begge katetene er 1. Da vil vi ha vinklene 45, 45 og 90 grader. Ettersom begge katene er 1, gir Pytten at hypotenusen er kvadratroten av 2. Nå gir defininisjonen av cosinus (katet/hypotenus) 1/kvadraroten av 2. Multipliserer vi dette med kvadratroten av 2, får vi at cos(45)=sqrt(2)/2

Takk for svar. At jeg ikke kom på det. Trur(les håper) forøvrig jeg har svært få feilskjær utenom den...

Lenke til kommentar

Når jeg skulle forklare at vinkelen i oppgave 3. d) ikke var 90 grader, brukte jeg rekning.. Er dette greit? Jeg regnet meg frem til at den var 89,6, noe som var veldig nærme 90, så synes det var litt rart!

Hvordan forklarte dere denne?

 

Forklarte at AD var større enn BC (det var en firkant ABCD, sant?), derfor ville 90 grader i B implisere at CD var større enn AB. AB=CD utifra målene og derfor kunne ikke B være 90 grader (kontrapositiv implikasjon, R1 pensum, men logisk. Vet at andre forklarte det noenlunde likt.)

 

Mener jeg leste i sensorveiledningen at regning eller forklaring var like bra!

Endret av Eom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...