BerElg Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Synes den aldersoppgaven var litt vrien, vet jeg har løst liknende oppgaver før når jeg gikk på vgs, men klarte den ikke, nei 1 Lenke til kommentar
skolestuff95 Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Husker du hva du fikk på 6. b) og 7. b) Jeg fikk 0,9 på 6. b), brukte "STAT" på kalkulatoren, noe jeg aldri har kunnet med, så er veldig usikker der. Det var den oppgaven vi skulle finne sannsynet for at flere enn 15 spiste matpakke.. På 7. b) gjorde jeg den grafisk, men usikker på om det ble rett, fikk svaret a=7 som sagt Lenke til kommentar
Peggotty Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 På 6b) fikk jeg 0,904. 7b) klarte jeg ikke, tok den bare i hodet og skrev at svaret var 5-ish, men uten å forklare noe eller ta med utrengninger, så spørs om det blir noen poeng der. Hilsen enda en som tar både 1T, R1 og R2 i vår. 1 Lenke til kommentar
Peggotty Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 I tilfelle det skulle være av interesse for noen, så var dette sammenhengen mellom poeng og karakter våren -10 og våren -11: Vår -10: 15-23: 2 24-34: 3 35-44: 4 45-56: 5 Vår -11: 15-24: 2 25-35: 3 36-45: 4 46-56: 5 Kilde er noen pdf-filer jeg fant på matematikk.net, har dessverre ikke link. 1 Lenke til kommentar
skolestuff95 Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Hyggelig at dere er så flinke å svarer så raskt! Takk for det Ser ut som vi har fått samme svar på 6. b). Det var kjekt.. var usikker på den. Brukte du også kalkulatoren sin funksjon i "STAT"? Ser at 5'eren er ganske stor... kan miste hele 15 poeng og fortsatt ha den i boks Ser lyst ut da! Lenke til kommentar
Peggotty Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Ja, brukte den Stat -> Dist -> Binm osv. 1 Lenke til kommentar
skolestuff95 Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Når jeg skulle forklare at vinkelen i oppgave 3. d) ikke var 90 grader, brukte jeg rekning.. Er dette greit? Jeg regnet meg frem til at den var 89,6, noe som var veldig nærme 90, så synes det var litt rart! Hvordan forklarte dere denne? Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Noen som kan svare på Oppgave 1 i) del 2? Vis at cos45 = rot2/2 ? Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Jeg har ikke hatt eksamen, men jeg kan svare. Tegn en likebeint rettvinklet trekant der begge katetene er 1. Da vil vi ha vinklene 45, 45 og 90 grader. Ettersom begge katene er 1, gir Pytten at hypotenusen er kvadratroten av 2. Nå gir defininisjonen av cosinus (katet/hypotenus) 1/kvadraroten av 2. Multipliserer vi dette med kvadratroten av 2, får vi at cos(45)=sqrt(2)/2 Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Jeg har ikke hatt eksamen, men jeg kan svare. Tegn en likebeint rettvinklet trekant der begge katetene er 1. Da vil vi ha vinklene 45, 45 og 90 grader. Ettersom begge katene er 1, gir Pytten at hypotenusen er kvadratroten av 2. Nå gir defininisjonen av cosinus (katet/hypotenus) 1/kvadraroten av 2. Multipliserer vi dette med kvadratroten av 2, får vi at cos(45)=sqrt(2)/2 Takk for svar. At jeg ikke kom på det. Trur(les håper) forøvrig jeg har svært få feilskjær utenom den... Lenke til kommentar
Eom Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) Når jeg skulle forklare at vinkelen i oppgave 3. d) ikke var 90 grader, brukte jeg rekning.. Er dette greit? Jeg regnet meg frem til at den var 89,6, noe som var veldig nærme 90, så synes det var litt rart! Hvordan forklarte dere denne? Forklarte at AD var større enn BC (det var en firkant ABCD, sant?), derfor ville 90 grader i B implisere at CD var større enn AB. AB=CD utifra målene og derfor kunne ikke B være 90 grader (kontrapositiv implikasjon, R1 pensum, men logisk. Vet at andre forklarte det noenlunde likt.) Mener jeg leste i sensorveiledningen at regning eller forklaring var like bra! Endret 27. mai 2012 av Eom Lenke til kommentar
skolestuff95 Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Takk for svar! Min logistikk tilsier at selv om både vinkel A og B er 90 grader kan vinkel C være feks. 95 og vinkel D 85... Men veldig fint om jeg får på å regne det ut ) Lenke til kommentar
skolestuff95 Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Men når jeg tenker litt på det, blir det jo logisk..! Hvis vinkel B hadde vært 90 grader, kunne aldri avstanden CD blitt 24 (samme som AB). Avstanden ville blitt lengre.. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Synd at ingen skriver inn / scanner opgavene. Da får dere ikke LF Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 jeg kan scanne den inn når jeg kommer hjem igjennn 1 Lenke til kommentar
mmaria Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Hvordan gjorde dere oppgave 8?? Ingen i klassen min hadde klart den. Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Hvordan gjorde dere oppgave 8?? Ingen i klassen min hadde klart den. http://www.matematik...pic.php?t=32425 Lenke til kommentar
Janhaa Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Så legg ut oppgavene da ... jeg har oppgavene, men ikke scanner. hvordan får jeg lagt ut oppgavene her?...har pdf.fila da... Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Ah, konge. Svar -> bruk full editor -> velg fil -> legg ved denne filen -> legg til i innlegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå