Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matematikk 1T eksamen vår 2012


Gjest Slettet-lQle7N2M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan løste dere oppgave 7?

 

a) Finn AC+CE uttrykt ved x.

 

b) Finn x-verdien som gjør AC+CE kortest mulig.

 

Endte opp med å løse grafisk da jeg fikk et uttrykk med to kvadratrøtter i a (fra pytagoras), fikk x = 5,45, tror jeg.

Endret av Eom
Lenke til kommentar

Hvordan løste dere oppgave 7?

 

a) Finn AC+CE uttrykt ved x.

 

b) Finn x-verdien som gjør AC+CE kortest mulig.

 

Endte opp med å løse grafisk da jeg fikk et uttrykk med to kvadratrøtter i a (fra pytagoras), fikk x = 5,45, tror jeg.

 

Jeg fikk det samme som deg med pytagoras og grafisk, dobbeltsjekka med cosinussetningen også.

Endret av Rippetoe
Lenke til kommentar
Det ser ut som det samme som jeg fikk ja, bare tegnet inn dette og fant bunnpunktet

chart?cht=tx&chl= \sqrt{10^2 + x^2} + \sqrt{12^2 + (12-x)^2}

 

Var dette jeg fikk ja. Så ingen løste det ved regning da? (Håper jo at det ikke var meningen heller :p )

 

Jeg tenkte på det først, men fant ut at at jeg måtte bruke kjerneregelen for å få det til å fungere og ettersom den ikke er i pensum så gadd jeg ikke.

 

Er det noen som vet hvor mange poeng man må ha for de forskjellige karakterene? Worst case scenario så mistet jeg 5 poeng. Det er 61 poeng som er maksimum, så jeg fikk mer enn 91.8% riktig. Håper jeg får en 5'er så er studieplassen garantert i boks.

Lenke til kommentar

Du er langt over femmerkravet. Det pleier å ligge på rundt 46 poeng (av 60). Sekseren pleier å være rundt 56-57, men vurderes slik jeg har forstått det mer etter skjønn enn de øvrige karakterene.

 

Det var godt å høre. 6'er er kanskje mulig da ettersom jeg tror jeg fikk alt rett, men nølte litt når jeg svarte på 2c)+d). Del 2 er jeg ganske sikker på at det ikke er noen feil, følte at jeg forklarte bra med teori og når jeg så at en oppgave kunne løses på flere måter så skrev jeg hvordan.

Lenke til kommentar

Hei! Henger 5'eren høyt på en matteeksamen 1T? Jeg er passe fornøyd... klarte det meste følte jeg, samtidig som jeg slet med et par oppgaver. Noen som har erfaringer?

Jeg klarte feks. ikke oppgaven med de tre som var 26 år, jeg slet også med oppg. 1i. Jeg var fornøyd som klarte den neste oppg. 2! Dette er noe vi egentlig ikke har lært noe om i år..

På del 2 var det forsåvidt oppg. 7 som var nøtten, jeg fikk det samme svaret som jeg ser andre har fått her, på a), men på b) rotet jeg det til tror jeg. Fikk svar at a skulle være 7..

 

Håper noen kan kommentere litt, kjekt å høre andres meninger om eksamen ;))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...