Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matematikk 1T eksamen vår 2012


Gjest Slettet-lQle7N2M

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lQle7N2M

Tenkte jeg kunne ta initiative og oprette en tråd for de av oss som skal ta Matematikk 1T som privatist denne våren.

 

Eksamensdato er satt til: 25. Mai

 

Tidligere eksamener:

Eksamen vår 2010 || Løsningsforslag

Eksamen høst 2010 || Løsningsforslag

Eksamen vår 2011 || Løsningsforslag

Eksamen høst 2011 || Løsningsforslag

 

 

Tidligere 1T eksamenstråder:

Tråden for vår 2010

Tråden for høst 2010

Tråden for vår 2011

Tråden for høst 2011

 

Ressurser:

NDLA

Pensum på Youtube

Just math tutorials

Khan Academy

Endret av Slettet-lQle7N2M
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Bra initiativ.

 

Men hvor viktig er egentlig hjelpemidlene( geogebra osv) på eksamen? Er det valgfritt eller "pålagt" å bruke digitale hjelpemidler? Jeg leser på egenhånd og det er leenge siden jeg hadde matematikk på videregående.

Å beherkse digitale hjelpemidler innenfor faget er et kompetansemål, men selv satser jeg på å slippe GeoGebra på tentamen, da jeg ikke takler det, og har klart meg fint uten hele året. Casio (eventuelt Texas) kalkulator er absolutt en nødvendighet på del 2 :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvordan har dere tenkt til å forberede dere til i morgen da?

Jeg skal gjøre tideligere-eksamensoppgaver, kanskje se litt på kapitteloppgavene. Skal også kopiere ut mange løsningsforslag til ulike oppgaver. MEN jeg har ikke Andregradsprogrammet på Texaskalkulatoren min:\ hadde vel vært en fordel å ha:\

Lenke til kommentar

Hvordan har dere tenkt til å forberede dere til i morgen da?

Jeg skal gjøre tideligere-eksamensoppgaver, kanskje se litt på kapitteloppgavene. Skal også kopiere ut mange løsningsforslag til ulike oppgaver. MEN jeg har ikke Andregradsprogrammet på Texaskalkulatoren min:\ hadde vel vært en fordel å ha:\

 

Det er en liten fordel å ha den på kalkulatoren, det er klart.

Heldigvis finnes også formelen for å løse andregradsligninger i både fagbok og formelsamling :)

 

chart?cht=tx&chl=ax^2+bx+c=0 \qquad \Rightarrow \qquad x = \frac{-b \pm \sqrt{b^2-4ac}}{2a}

Lenke til kommentar

Er det ikk streik i dag? Hva med 1T.eksamen i morra da?

J.

Jeg tviler sterkt på at pensjonistene på eksamenslokalet bryr seg noe om streiken.

hehe, de kan lite gjøre at skolen/faget/eksamen blir tatt ut til streik da.

hørte på nyhetene at eksamen i sidemål norsk ikke blei avvikla-pga streik.'

bare lurte...

Lenke til kommentar

Så lenge administrasjonen (tror det holder med rektor) ikke streiker, kan eksamen avvikles. Vaktene har som nevnt ingenting med streiken å gjøre. Slik er det i alle fall på min skole som er sterkt rammet av streiken, men som har en ikke-streikende administrasjon og dermed normal eksamensavvikling.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål: Dersom vi får en andregradslikning og blir nødt til å faktorisere, er jeg nødt til å vise at jeg bruker abc-formel eller kan jeg bare ta den i hodet (som man kan gjøre på nesten alle i 1T)?

Dersom du bare bruker ABC-formelen fullgodt på ein annan stad, har du vist at du kjenner til formelen og veit korleis ein skal bruka han. Det skal mykje motvilje til for at sensoren skal tolka hovudrekning på andre stader som at du har gjetta deg fram til resultatet, og at du ikkje har oppnådd kompetansemåla.

 

Med andre ord: køyr på, bare ver hundre prosent viss på at du viser fram all kompetansen din.

Endret av mosleth
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...