boleole Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Hei. Er det noen som vet om et program som høster e-postadresser fra web og som kan begrenses vha søkestreng? Tanken er å finne e-postadresser som kan brukes til å sende reklame til. boleole Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Spam med andre ord. Du ønsker altså å bidra til at et stort problem blir enda større. Lenke til kommentar
enden Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Tror du har spurt feil sted. Rimelig stor motvilje mot spam på de fleste forum hvor folk har moderat datainnsikt Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 God idè! Hardware forumet har en del medlemmer og om du sender e-post til alle disse tror du noen kjøper? (..klipp) Subject: GRATIS PENISFORLENGER!! Melding: NYHET! GRAIS PENISFORLENGER TIL ALLE SOM KLIKKER HER! du får tilsendt gratis krem hver måned til en tilbudspris på bare 795,- , avbestillinger mottas ikke. Lenke til kommentar
EC Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Kan opplyse om at dette ikke er lovlig i Norge. Vi hadde en sak der vi fikk masse SPAM fra et norsk firma til våre mailadresser. Jeg kontaktet forbrukerrådet etter at firmaet ba meg om å "slutte å sende så mye støy" (jeg ba dem fjerne våre adresser fra sine systemer, de gjorde det IKKE). Folkene på forbrukerrådet sendte et word-dokument der det ble fastslått at slikt ikke var tillatt i norge. Dersom man sender reklame til selve firmaet er det lov - men ikke direkte til ansatte. Det er altså lovlig å sende reklame til f.eks. [email protected], men ikke til [email protected]. Og for de som ønsker å bidra til økt SPAM -mengde: dere er ikke det spor bedre enn de som skriver virus. Å pushe reklame på folk er både frekt, useriøst og tåpelig i mine øyne. Jeg kan se gjennom fingrene med reklamen i postkassa (det er fin-fint opptenningsmateriale), men pr. mail og pr. faks - det er idioti. Tråden stenges - rett og slett fordi SPAM bør stoppes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg