OttomanskeRiket Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Hei folkens, jeg skal ha en gaming pc før sommerferien. Men er sånn at jeg ikke er ekspert på å velge ut gaming laptops osv.. Har lyst til f.eks kjøpe gaming laptop med komplett innhold altså, ikke sånn at jeg må velge at alt selv. Kommer til å spille CS source, skyrim, age of empire osv.. Må spille uten lag og bra grafikk må det også være:) Game mus og tastatur + billig headset Liksom, har ikke lyst til å kjøpe alienware pga den er dyr og vanskelig og bruke for en som meg. Prisen må helst være under 7 000. eller er det umulig? ha en fin dag! Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Hei folkens, jeg skal ha en gaming pc før sommerferien. Men er sånn at jeg ikke er ekspert på å velge ut gaming laptops osv.. Har lyst til f.eks kjøpe gaming laptop med komplett innhold altså, ikke sånn at jeg må velge at alt selv. Kommer til å spille CS source, skyrim, age of empire osv.. Må spille uten lag og bra grafikk må det også være:) Game mus og tastatur + billig headset Liksom, har ikke lyst til å kjøpe alienware pga den er dyr og vanskelig og bruke for en som meg. Prisen må helst være under 7 000. eller er det umulig? ha en fin dag! skal du ha mus og headsett innenfor 7000kr prisen? (tastatur?) du får helt ærlig ikke en "gaming laptop" til den prisen, men du får noe dugbart, etter de spillene du har listet opp vil du kunne spille de meste krevende av dem (skyrim) på low med 40 FPS Asus K53SM skal vel duge, bedre får du knapt ikke til den prisen... Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Hei folkens, jeg skal ha en gaming pc før sommerferien. Men er sånn at jeg ikke er ekspert på å velge ut gaming laptops osv.. Har lyst til f.eks kjøpe gaming laptop med komplett innhold altså, ikke sånn at jeg må velge at alt selv. Kommer til å spille CS source, skyrim, age of empire osv.. Må spille uten lag og bra grafikk må det også være:) Game mus og tastatur + billig headset Liksom, har ikke lyst til å kjøpe alienware pga den er dyr og vanskelig og bruke for en som meg. Prisen må helst være under 7 000. eller er det umulig? ha en fin dag! skal du ha mus og headsett innenfor 7000kr prisen? (tastatur?) du får helt ærlig ikke en "gaming laptop" til den prisen, men du får noe dugbart, etter de spillene du har listet opp vil du kunne spille de meste krevende av dem (skyrim) på low med 40 FPS Asus K53SM skal vel duge, bedre får du knapt ikke til den prisen... Tenkte lsm alt til sammen Men får vel ikke det tydligvis :/ Men den pcen du sendte, er det gaming laptop pc? får jeg f.eks kjørt de fleste spillene på den? (med de fleste mener jeg spill som, left 4 dead, counter strike, skyrim alstå de mest kjente spillene PS: hva er low og high osv..? bare at jeg får spilt uten 0 lagging og at pc'en klikker så er det ok Endret 15. februar 2012 av OttomanskeRiket Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Hei folkens, jeg skal ha en gaming pc før sommerferien. Men er sånn at jeg ikke er ekspert på å velge ut gaming laptops osv.. Har lyst til f.eks kjøpe gaming laptop med komplett innhold altså, ikke sånn at jeg må velge at alt selv. Kommer til å spille CS source, skyrim, age of empire osv.. Må spille uten lag og bra grafikk må det også være:) Game mus og tastatur + billig headset Liksom, har ikke lyst til å kjøpe alienware pga den er dyr og vanskelig og bruke for en som meg. Prisen må helst være under 7 000. eller er det umulig? ha en fin dag! skal du ha mus og headsett innenfor 7000kr prisen? (tastatur?) du får helt ærlig ikke en "gaming laptop" til den prisen, men du får noe dugbart, etter de spillene du har listet opp vil du kunne spille de meste krevende av dem (skyrim) på low med 40 FPS Asus K53SM skal vel duge, bedre får du knapt ikke til den prisen... Tenkte lsm alt til sammen Men får vel ikke det tydligvis :/ Men den pcen du sendte, er det gaming laptop pc? får jeg f.eks kjørt de fleste spillene på den? (med de fleste mener jeg spill som, left 4 dead, counter strike, skyrim alstå de mest kjente spillene den får kjørt dem ja. Edit: det med low og high er detaljene spillet kjøres på Endret 15. februar 2012 av olestokk Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 Så om jeg spiller på low, så lagger det noen ganger eller har ikke det med saken å gjøre om jeg kjører på high og ultra osv.? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Dette er den beste maskinen til spilling du får, innenfor et max budsjett på 7 tusen. Skal kunne klare alle spill på medium innstillinger, + + Det er hvilket skjermkort som sitter i, som er - i praksis - eneavgjørende for hvor bra spillbærbar det er. Og meg bekjent får du ikke bedre kort enn GT 555M innenfor det budsjettet. Neste skritt opp - og det er et betydelig skritt - er GTX 560M. Men det får du ikke innenfor budsjettet - da må du regne med ca. 9 tusen som minimum. PS. Jeg uttaler meg kun om spillytelsen - ikke kvaliteten på maskinen ellers. Endret 15. februar 2012 av thomit Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Så om jeg spiller på low, så lagger det noen ganger eller har ikke det med saken å gjøre om jeg kjører på high og ultra osv.? var vel litt feil måte av meg å beskrive det på, visuelle effekter sier kanskje mer, low er mye lettere å kjøre for skjermkortet, som fører til høyere FPS (fler bilder i sekundet) Edit: når det kommer til de to PCene nevnt, Asusen jeg la frem yter omtrent 8% dårligere enn MSien som er nevnt av thomit til gjengjeld er Asusen av bedre kvalitet og den har bedre kjøleløsing jeg vil anbefale deg å spille alle andere spill en Skyrim på medium med begge, mens skyrim på Low, det vil føre til en bedre opplevelse Endret 15. februar 2012 av olestokk Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 http://i42.tinypic.com/15oe6xf.png http://i43.tinypic.com/2ntv7rm.png Tror dere at dette er nok til å kjøre CSS skyrım age of empıre osv? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 ikke noe bedre enn nevnte PCer Lenke til kommentar
Lorph Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 ikke noe bedre enn nevnte PCer Virker som du har snøring. Jeg har et tilbud fra en jeg kjenner om å kjøpe denne laptopen (brukt et halvt år) for 6k: ASUS G53SW Skjerm: 1920x1080 LED høyglans CPU: Intel Core i5 2410M 2,3 GHz (Sandy Bridge) Minne: 8GB DDR3 1333mhz Skjermkort: GeForce GTX 460M 1.5GB DDR5 Harddisk 1: Crucial C300 64GB (SSD) Harddisk 2: 500GB Hybrid-SSD Slå til eller? Sliter med å finne noe bedre uten å blakke meg. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 ikke noe bedre enn nevnte PCer Virker som du har snøring. Jeg har et tilbud fra en jeg kjenner om å kjøpe denne laptopen (brukt et halvt år) for 6k: ASUS G53SW Skjerm: 1920x1080 LED høyglans CPU: Intel Core i5 2410M 2,3 GHz (Sandy Bridge) Minne: 8GB DDR3 1333mhz Skjermkort: GeForce GTX 460M 1.5GB DDR5 Harddisk 1: Crucial C300 64GB (SSD) Harddisk 2: 500GB Hybrid-SSD Slå til eller? Sliter med å finne noe bedre uten å blakke meg. ikke verste greia det der, nypris ville vel vært rundt 8000kr, + 900 for SSD og 1000kr for hybriddisk, man kan vel runde det av til 10000kr... deretter så trekker man fra den er brukt, det blir ca. 40% og man ender opp på en salgspris på rundt 6000kr tatt i betraktning at PCen er i god stand så er det vel et greit kjøp i tillegg så er vel ikke garantiperioden helt utgått enda (med mindre den er kjøpt tidlig 2010?) Lenke til kommentar
thomit Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) ikke noe bedre enn nevnte PCer Virker som du har snøring. Jeg har et tilbud fra en jeg kjenner om å kjøpe denne laptopen (brukt et halvt år) for 6k: ASUS G53SW Skjerm: 1920x1080 LED høyglans CPU: Intel Core i5 2410M 2,3 GHz (Sandy Bridge) Minne: 8GB DDR3 1333mhz Skjermkort: GeForce GTX 460M 1.5GB DDR5 Harddisk 1: Crucial C300 64GB (SSD) Harddisk 2: 500GB Hybrid-SSD Slå til eller? Sliter med å finne noe bedre uten å blakke meg. Slå til, hvis maskinen er i strøken tilstand ellers. Godt skjermkort, bare bittelitt svakere enn GTX 560M som er nevnt over, og den har også en av de bedre SSD'ene på markedet - 6k er en god pris hvis maskinen er i god stand. Asus G53-maskinene er også kjent for å være relativt stillegående til å være en utpreget spillbærbar, og den har god kjøling og byggekvalitet. Endret 15. februar 2012 av thomit Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 Hei folkens, jeg skal ha en gaming pc før sommerferien. Men er sånn at jeg ikke er ekspert på å velge ut gaming laptops osv.. Har lyst til f.eks kjøpe gaming laptop med komplett innhold altså, ikke sånn at jeg må velge at alt selv. Kommer til å spille CS source, skyrim, age of empire osv.. Må spille uten lag og bra grafikk må det også være:) Game mus og tastatur + billig headset Liksom, har ikke lyst til å kjøpe alienware pga den er dyr og vanskelig og bruke for en som meg. Prisen må helst være under 7 000. eller er det umulig? ha en fin dag! skal du ha mus og headsett innenfor 7000kr prisen? (tastatur?) du får helt ærlig ikke en "gaming laptop" til den prisen, men du får noe dugbart, etter de spillene du har listet opp vil du kunne spille de meste krevende av dem (skyrim) på low med 40 FPS Asus K53SM skal vel duge, bedre får du knapt ikke til den prisen... http://www.dustinhome.no/asus-k53sm-ci7-22-6gb-750-gt630m-156-w7hp/product/5010619963 Får jeg kjørt Skyrim og CSS glatt uten lag? liksom, jeg vil ha HD kvalitet og spille glatt uten å oppleve noe som helst lag/klikking osv.. Er den egentlig ment for å game? Lenke til kommentar
Lorph Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Slå til, hvis maskinen er i strøken tilstand ellers. Godt skjermkort, bare bittelitt svakere enn GTX 560M som er nevnt over, og den har også en av de bedre SSD'ene på markedet - 6k er en god pris hvis maskinen er i god stand. Asus G53-maskinene er også kjent for å være relativt stillegående til å være en utpreget spillbærbar, og den har god kjøling og byggekvalitet. Takk for svaret. Han sier den er i fin stand, har stasjonær hjemme så den er lite brukt. Selges da han har fått seg jobb som it-konsulent og vil gjøre seg kjent med Mac. Kan jo se om den ser ok ut før jeg kjøper. Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10554 Hvis jeg kjøper denne, kjører den cs og andre moderne spills om skyrim osv.. uten noe lagg? Får jeg liksom maksimal spillopplevelse? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10554 Hvis jeg kjøper denne, kjører den cs og andre moderne spills om skyrim osv.. uten noe lagg? Får jeg liksom maksimal spillopplevelse? ja, med mindre du spiller BF3 så burde det gå ganske smooth, hvis du kan spesifisere litt mer, moderne spill sier meg veldig lite ettersom som spill krever 1/5 av hva andre krever men skyrim skal kunne kjøres på veldig høye visuelle effekter med høy FPS og CS er veldig gammelt, som betyr at du vil kunne kjøre det med hundrevis av FPS Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 Så da er svaret ja, du kan spille uten lag? haha, sorry, er ikke så flink på data Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Så da er svaret ja, du kan spille uten lag? haha, sorry, er ikke så flink på data det enkle svaret er ja, du kan spille uten lag Lenke til kommentar
OttomanskeRiket Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 Så da er svaret ja, du kan spille uten lag? haha, sorry, er ikke så flink på data det enkle svaret er ja, du kan spille uten lag tusen takk, da er denne satt på ønskelista Lenke til kommentar
Lorph Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 i tillegg så er vel ikke garantiperioden helt utgått enda (med mindre den er kjøpt tidlig 2010?) Nei, kjøpt i August 2011, så garantien holder en stund til Slo til på den jeg, den er lite brukt og i fin stand. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå