erlend456 Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Hei er det noen som har fått til å bruke en military toggle switch som power buttton på pc? Sånn det er forklart her. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Hei er det noen som har fått til å bruke en military toggle switch som power buttton på pc? Sånn det er forklart her. Dette er jo så enkelt som du får det - det er jo bare snakk om å bytte ut standard momentan-bryteren med en mer fancy en. Hva er det spesifikt du lurer på? Det er jo ikke stort med tekniske detaljer involvert i noe så enkelt som dette akkurat. Er problemet kanskje at du ikke har vært borti momentanswitcher før? Klassiske brytere slik som de fleste tenker på er toggle brytere. De får fra AV til PÅ posisjon. Momentan-brytere står alltid på AV posisjonen, og de er bare PÅ mens du faktisk holder inne bryteren til PÅ posisjonen. Om du hadde en lyspære koblet til en momentanbryter så måtte du altså holdt bryteren nede/oppe i på posisjonen hele tiden til å få lys. -Stigma Endret 15. februar 2012 av Stigma 1 Lenke til kommentar
erlend456 Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 Hei er det noen som har fått til å bruke en military toggle switch som power buttton på pc? Sånn det er forklart her. Dette er jo så enkelt som du får det - det er jo bare snakk om å bytte ut standard momentan-bryteren med en mer fancy en. Hva er det spesifikt du lurer på? Det er jo ikke stort med tekniske detaljer involvert i noe så enkelt som dette akkurat. -Stigma Jeg forhørte meg på en annen siden, men de sa det ikke ville funke med en slik switch, siden den ikke går tilbake til "null punktet" når du dytter switchen. og da ville pcen slå seg av etter en stund... Lenke til kommentar
erlend456 Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 Ingen som vet? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Hei er det noen som har fått til å bruke en military toggle switch som power buttton på pc? Sånn det er forklart her. Dette er jo så enkelt som du får det - det er jo bare snakk om å bytte ut standard momentan-bryteren med en mer fancy en. Hva er det spesifikt du lurer på? Det er jo ikke stort med tekniske detaljer involvert i noe så enkelt som dette akkurat. -Stigma Jeg forhørte meg på en annen siden, men de sa det ikke ville funke med en slik switch, siden den ikke går tilbake til "null punktet" når du dytter switchen. og da ville pcen slå seg av etter en stund... Jo, som sagt er det forskjell på en vanig bryter (som en typisk lysbryter f.eks) og en momentantbryter (en bryter som er bare er på så lenge du holder den eller trykker den på). En momentanbryter det som brukes normalt i PCen, så det er dermed det beste å bruke når du skal erstatte den med en mer fancy versjon. De militær-style bryterene kommer i begge utgaver. Du kunne teknisk sett også brukt en vanlig bryter, men da måtte du selv slå den PÅ-AV for å simulere et trykk på en momentanbryter. Elektrisk vil akkurat det samme skje, men det er jo mindre praktisk så det er liek greit å kjøpe en versjon som er laget som momentanbryter. -Stigma 1 Lenke til kommentar
erlend456 Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 Hei er det noen som har fått til å bruke en military toggle switch som power buttton på pc? Sånn det er forklart her. Dette er jo så enkelt som du får det - det er jo bare snakk om å bytte ut standard momentan-bryteren med en mer fancy en. Hva er det spesifikt du lurer på? Det er jo ikke stort med tekniske detaljer involvert i noe så enkelt som dette akkurat. -Stigma Jeg forhørte meg på en annen siden, men de sa det ikke ville funke med en slik switch, siden den ikke går tilbake til "null punktet" når du dytter switchen. og da ville pcen slå seg av etter en stund... Jo, som sagt er det forskjell på en vanig bryter (som en typisk lysbryter f.eks) og en momentantbryter (en bryter som er bare er på så lenge du holder den eller trykker den på). En momentanbryter det som brukes normalt i PCen, så det er dermed det beste å bruke når du skal erstatte den med en mer fancy versjon. De militær-style bryterene kommer i begge utgaver. Du kunne teknisk sett også brukt en vanlig bryter, men da måtte du selv slå den PÅ-AV for å simulere et trykk på en momentanbryter. Elektrisk vil akkurat det samme skje, men det er jo mindre praktisk så det er liek greit å kjøpe en versjon som er laget som momentanbryter. -Stigma Så det vil si at bryter vil falle tilbake i riktig possisjon etter jeg har vippet den opp for å slå på pcen? Og hvis jeg vipper den opp og holder den så vil jeg kunne slå av maskinen på samme måte ("svenske knappen")? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Stemmer. På eldre maskiner var det slik at man trykket knappen inn og den ble stående inne. I dagens maskiner trykker man bare knappen og pc'en vil slå seg på. Trenger bare å kortslutte ledningene til av\på knappen og den skjønner at den skal slå seg på. 1 Lenke til kommentar
Justitiarius Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Tror det må være noe galt med TS, når han ikke klarer å forstå svaret, verken på nFF eller her Lenke til kommentar
erlend456 Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 Tror det må være noe galt med TS, når han ikke klarer å forstå svaret, verken på nFF eller her Takk for hjelpen... Er kanksje ikke så smart ass som deg... Men vil gjerne være sikker før jeg kjøper noe, og da er det greit å få svar fra folk som kan det slik som de ovenfor, de ga greie og gode svare. og på nFF fikk jeg bare masse forskjellig om kretser og slikt jeg ikke forstod i det hele tatt... Stemmer. På eldre maskiner var det slik at man trykket knappen inn og den ble stående inne. I dagens maskiner trykker man bare knappen og pc'en vil slå seg på. Trenger bare å kortslutte ledningene til av\på knappen og den skjønner at den skal slå seg på. Takker for nyttige svar:) Også takk til stigma:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå