Gå til innhold

Hjelp til å filme fotballkamp..

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg planlegger neste år å starte på college i USA gjennom et idrettsstipend. Jeg spiller fotball, og i den sammenheng er jeg nødt til å filme meg selv i løpet av en eller flere fotballkamper (promoteringsvideo). Gjennom CSUSA.com (byrå som ordner papirarbeid og promoterer slike som meg til amerikanske college-trenere) har jeg fått følgende kriterier fra dem om filmingen:

Utstyr du trenger: Videokamera, tripod (videostativ), og godt med batteri (gjerne 2 stk)

Vi godtar IKKE videoer som er filmet med et håndholdt kamera. Du er nødt til å bruke en Tripod (videostativ) slik at filmen blir stødig. Hvis man ikke bruker Tripod så blir kvaliteten veldig dårlig og veldig amatørmessig.

Bruk Tripod!

Den som filmer bør filme fra en høyde som f.eks en tribune eller skråning. Vi vil ha mest mulig oversikt over hva som skjer over hele banen og desto høyere man får filmet fra, desto bedre er det. Å filme fra sidelinjen gjør at det blir vanskelig å se hva som foregår. Prøv for all del å unngå filming fra sidelinjen.

Ikke bruk for mye ZOOM, men heller ikke for lite. Vi vil ha et overblikk over hva som skjer på banen og det er viktig at man f.eks ser hvor pasninger blir spilt og hvor spilleren er i forhold til ballen. Tenk deg hvordan man ser kamper på tv og prøv å få til noe lignende.

Film flere hele matcher! Desto mer materiale du har, jo bedre er det.

Prøv å ikke stå for langt unna den du skal filme. Om man filmer en venstreback så er det best å stå på venstresiden av banen. Om man filmer en spiss er det best å stå på den banehalvdelen hvor laget hun/han spiller på skal score. Etc etc.

Her er et eksempel på god filming:

Et annet eksempel:

Derfor lurer jeg på om noen som har mulighet kunne ha filmet meg slik de ønsker? Dette skal gjøres i Oslo i løpet av de treningskampene jeg har i løpet av de neste to månedene. Angående betaling så kan jeg riktignok ikke tilby altfor store summer for en slik oppgave. Men jeg er i hvert fall villig til å betale et lite honorar i hvertfall for denne jobben. Om ikke er jeg villig til å diskutere andre løsninger (leie av utstyr), pris og lignende fra noen som er interesserte. Kan nevne at første treningskamp er førstkommende lørdag i Oslo.

Om ikke så er jeg i hvert fall interessert i få noen tips på hva som kan leies/kjøpes og lignende. Jeg har ingen som helst peiling, og ønsker stativ + kamera for en så rimelig penge som mulig da jeg ikke har noe behov for dette utenom disse kampene.

Noe brukbart på Finn.no kanskje?

Setter i hvertfall meget stor pris på all hjelp! :)

Endret av usman93
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...