Illuminatum Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Eg vet også at staten Norge er et byråkrati uten like Denne saken viser jo at det ikke er et byråkrati "uten like". Sett fra kommunens side: Vi har fått en mail fra en innbygger. Den "tilhører ikke oss" da veien er statlig. Vi kjenner derfor ikke alltid detaljer på andres eiendom. Jeg tenker på å være grei og sjekker opp og finner entreprenøren. Jeg gir deg kontaktinformasjon til personen. Er jeg slem eller byråkratisk? Uansett er det få land som har så lite byråkrati som Norge, Nomore. Om du har annen informasjon så tar jeg gjerne imot noen lenker til dokumentasjon. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Eg er enig med deg at den ansatte i kommunen gjorde korrekt. Eller har eg skrevet noe annet noe sted? Når det gjelder dokumentasjon på nivået av byråkrati så må eg først vite hvordan eg skal kunne dokumentere dette, eller hvordan du kan dokumentere det motsatte. Finnes det et tall som sier noe om nivået av byråkrati i et land? Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Ok, ok.. Dette er egentlig veldig lett folkens! Kommunen henviste han til den som har ansvaret for vedlikehold (f. eks brøyting). Da gjenstår det bare å kontakte denne parten og levere klagen! Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Dette er da ikke så ille, enda verre vis du lurer på hvem som har ansvar over noe. Du får mer eller mindre i svar: Ikke ansvarlig, kanskje X er det? X svarer: Ikke ansvarlig, kanskje Y er det? Hvorfor har ikke den første vett nok til å spørre X? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Eg har til en viss grad forståelse for den kommuneansatte. Som regel er enten jobben å besvare samtaler og sette disse over til korrekt person internt, eller opplyse om hvem korrekt kontaktperson er, eller så er jobben ofte en helt annen. Dette kolliderer med å måtte drive etterforskning på vegne av en kunde, og da effektivt blir en mellommann. Det vil da spare tid om kunden selv kan ta kontakt med neste ledd, og evnt få avklart saken eller bli henvist videre igjen. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Tja.... med f.eks epost så er default at den forrige beskjeden faktisk er lagret på mailen, så det er ikke noe sånt problem. F.eks videresent til riktig etat med beskjed om at vis dette er riktig etat så skal de sende tilbake til orginalpersonen, osv. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Problemet da er at kunden ikke nødvendigvis får et så kjapt svar som ønskelig. Og en e-post tar fire dager i systemet pga videresendinger, eller lenger pga feil eller at folk er på ferie, så vil det fremstå som dårligere service enn å få svar med en gang om hvem kunden bør ta kontakt med. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Problemet da er at kunden ikke nødvendigvis får et så kjapt svar som ønskelig. Og en e-post tar fire dager i systemet pga videresendinger, eller lenger pga feil eller at folk er på ferie, så vil det fremstå som dårligere service enn å få svar med en gang om hvem kunden bør ta kontakt med. La oss anta 1 dags forsinkelse mellom hver epost. Eks: Du sender til etat dag 1 De svarer dag 2 Du får sendt til neste etat dag 3, etc.... La oss anta at de nå må være tvunget til å også videresende til riktig etat.... Dag 1: Du sender Dag 2: De sender et beklager om at de ikke vet, men sier også at de har videresendt den til hva de tror er riktig etat Dag 3: Du får svar fra etaten, og vidresendes STORT effektivitetsforbedring, spesielt på ting som de nekter å svare på... om f.eks hva jeg har lov til å tvinge nettleverandøren min til. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Stort kan eg ikke akkurat si at det er. Bieffekten er i tillegg at hver enkelt henvendelse kan ta mer tid, noe som går ut over svartiden ellers. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Så hvorfor leser du ikke hva jeg skriver? Svartiden vil gå ned, fordi man kan fint sende 2 eposter samtidlig. En videresending og et svar om at de ikke vet, så de vidresente til X for deg Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Da tror eg ganske enkelt at vi er uenige om hva som regnes som svar. Om eg får en tilbakemelding fra noen om at e-posten er lest, men at noe må sjekkes, så betyr det ikke at eg har fått svar. Men om eg får en konkret tilbakemelding om at eg har henvendt meg feil, ta kontakt med YYY i stede, så anser eg det som et fullgodt svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå