Galdust Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 (endret) Hei! Er på utkikk etter min første smartphone og har tittet litt rundt. Telefonen bør ikke koste noe særlig mer enn 3000 kr, gjerne mindre. Vil heller ikke at den skal være gigantisk, så helst ikke større enn 4,3" skjerm. Kom over LG Optimus 2X og Samsung Galaxy R. Hvordan er disse to sammenlignet med hverandre? Ser at LG'en koster 500 kr mindre. Er det evt. andre telefoner i samme prisklasse jeg burde vurdere? På forhånd takk Endret 15. februar 2012 av Galdust Lenke til kommentar
Slai Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Ta en titt på Nokia Lumia 710, evt Lumia 800 dersom du kan strekke lommeboka litt mer. Fantastisk flyt og spesielt 710 er mye for pengene. Evt finner du kanskje SGS2 til en såpass billig penge om du leter litt, dersom du virkelig ønsker Android av en eller annen grunn. Iphones blir litt ute av prisklassen, tror jeg. Men vet lite om dem, da jeg aldri har eid en selv. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 15. februar 2012 Del Skrevet 15. februar 2012 Det er mange som klager på LG 2X så jeg ville ikke valgt den. Du kan sjekke Lumia 710, Sony Ericsson Xperia Arc S, Galaxy R, Galaxy S plus, Huawei Honor. Der er nok flere også men kommer ikke på så mange i farten. Lenke til kommentar
Galdust Skrevet 15. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2012 Takk for forslag! Tenker jeg også kommer til å bruke telefonen min til å høre på musikk siden MP3'en har tatt kvelden, så vet ikke om Lumia er et alternativ da... så at den ikke fikk så bra omtale når det kom til musikk. Har lest at flere ikke anbefaler LG 2X, men hva er det misnøyen gjelder egentlig? Lenke til kommentar
Slai Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Det med musikken på lumia er noe Nokia jobber med såvidt jeg vet, og det kommer nok en fix til det snart. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Det med musikken på lumia er noe Nokia jobber med såvidt jeg vet, og det kommer nok en fix til det snart. Ja de må jobbe med mye på lumia for den er rett og slett dårlig. Batterikapasitet er jo en annen ting den sliter med, den klarer ikke å holde ut en dag en gang. tragisk Lenke til kommentar
Slai Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Veldig uenig. Men de må fikse lyden. Edit: liker signaturen din tho. Fin film Endret 16. februar 2012 av Slai Lenke til kommentar
xaco Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Har lest at flere ikke anbefaler LG 2X, men hva er det misnøyen gjelder egentlig? Mye av det har vært at LG har vært utrolig trege med å rulle ut oppdaterte android versjoner og brutt løfter de har gitt kunder. Men telefonen er bra den. Lenke til kommentar
Tekno Brukeren Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Vist du har masse musikk vil jeg anbefale en Android mobil PGA Android har støtte for minnekort det har ikke Windows Phone 7. Men neste gang du skal kjøpe ny mobil til musikk så kan du gå for Windows Phone PGA Windows Phone 8 skal vistnok få støtte til minnekort. For med Windows Phone 7 mobiler under 3000 KR får du maxs 8 gb lagringsplass. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Slai: Er du veldig fanboy av Nokia og WindowsPhone? Uansett tråd er du der med en anbefaling av Nokia og/eller WindowsPhone, gjerne begge deler som Lumia. Til og med da trådstarter (ikke denne tråden) skreiv at han ville ha Android snakket du masse om Lumia 710 som kom fra løse luften. Ikke for å være slem eller noe sånt mot deg men synest det til tider er litt irriterende, hvertfall når de ønsker noe annet. Ikke tro at jeg mener du kommer med dårlige forslag (unntatt N9) for jeg synes både Nokia og WP er bra. On-Topic: Til trådstarter, har du funnet en mobil du vil gå for ? 1 Lenke til kommentar
Galdust Skrevet 16. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2012 Hehe, nå står valget mer mellom Galaxy R og Arc S. Fant en sammenligning mellom de her: Min lenke Er det merkbar forskjell på prosessorene? Ser at Galaxy R har dual core og mer minne (samt bedre skjerm?). Vil helst rettferdiggjøre de 500 kronene den koster mer før jeg evt kjøper Lenke til kommentar
Slai Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Slai: Er du veldig fanboy av Nokia og WindowsPhone? Uansett tråd er du der med en anbefaling av Nokia og/eller WindowsPhone, gjerne begge deler som Lumia. Nei ikke egentlig. Ganske lite tru på Nokia generelt før N9, da de bare har sluppet 2 mobiler før Lumiaene jeg ville kalt så mye som brukbare. Men med 800 har de gjort veldig mye rett, og syntes kombinasjonen av Nokias design, antenner og kart med WP er den mest brukervennlige og smoothe smartmobilen jeg har vært borti så langt. Så jeg prøver såklart anbefale folk å ikke disregard WP totalt, og da spesielt 800 som er en veldig bra WP telefon til en rimelig penge. Til og med da trådstarter (ikke denne tråden) skreiv at han ville ha Android snakket du masse om Lumia 710 som kom fra løse luften. Ja det la jeg ikke merke til i den før noen kommenterte det senere i tråden, og fant det lite vits å redigere innlegget . Ikke for å være slem eller noe sånt mot deg men synest det til tider er litt irriterende, hvertfall når de ønsker noe annet. Ikke tro at jeg mener du kommer med dårlige forslag (unntatt N9) for jeg synes både Nokia og WP er bra. Tar det langt i fra som at du skal være ond eller noe, det går finfint. Jeg syntes det er irriterende med mange av forslagene andre langer ut i hytt og gevær, så skjønner deg godt. Men i all seriøsitet: ønsker man seg en billig mobil og ikke har OS-preferanse, vil jeg tro Lumia 710 er på toppen av berget, og om du skal bittelitt over billigmobil står lumia 800 ganske greit i den klassen. Titan ligger såvidt jeg vet hakket over igjen, prismessig. Har også anbefalt SGS2 for den saks skyld, gjentatte ganger, men i tilfellet du nevner over var jeg rett og slett ikke klar over OSpreferanse når jeg svarte. Lenke til kommentar
doffen45 Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Slai: Er du veldig fanboy av Nokia og Windows Phone? Uansett tråd er du der med en anbefaling av Nokia og/eller WindowsPhone, gjerne begge deler som Lumia. Til og med da trådstarter (ikke denne tråden) skrev at han ville ha Android snakket du masse om Lumia 710 som kom fra løse luften. Ikke for å være slem eller noe sånt mot deg, men synest det til tider er litt irriterende, hvertfall når de ønsker noe annet. Ikke tro at jeg mener du kommer med dårlige forslag (unntatt N9) for jeg synes både Nokia og WP er bra. On-Topic: Til trådstarter, har du funnet en mobil du vil gå for ? Personlig synes jeg det er viktig å fortelle folk om hvilke valgmuligheter som faktisk eksisterer på markedet i dag. Mobil markedet er stort og det er ikke alltid like lett for mannen på gaten å følge med på dette ekstremt raskt voksende markedet. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) Joda, det er viktig å vite om valgmuligheter men det er lov å gi andre forslag en bare WP og Nokia. Om en person trenger hjelp til å velge telefon med android gir jeg han alternative mobiler med android. Selv om jeg elsker iPhone er det sjeldent jeg foreslår det fordi folk sjelden trenger hjelp til valg av telefon om de vil ha iPhone. Det er litt vanskeligere med android-jungelen. Endret 16. februar 2012 av Hunterra Lenke til kommentar
Slai Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 De fleste andre gir som regel sterke forslag om androidmobiler, og iphone er det ingen som ikke vet hva er fornoe. Så blir litt såpeboks på meg i blandt . Lenke til kommentar
doffen45 Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Joda, det er viktig å vite om valgmuligheter men det er lov å gi andre forslag en bare WP og Nokia. Om en person trenger hjelp til å velge telefon med android gir jeg han alternative mobiler med android. Selv om jeg elsker iPhone er det sjeldent jeg foreslår det fordi folk sjelden trenger hjelp til valg av telefon om de vil ha iPhone. Det er litt vanskeligere med android-jungelen. Selvfølgelig er det lov å gi Android forslag, men det er mer i den grad at Windows Phone er ukjent for mange og derfor hadde sikkert noen også satt pris på å bli informert at det eksisterer alternativer til både iPhone og Android. Litt som når man skal ut og reise, så velger folk flest enten å bruke SAS eller Norwegian når det også finnes andre alternativer. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Joda, det er viktig å vite om valgmuligheter men det er lov å gi andre forslag en bare WP og Nokia. Om en person trenger hjelp til å velge telefon med android gir jeg han alternative mobiler med android. Selv om jeg elsker iPhone er det sjeldent jeg foreslår det fordi folk sjelden trenger hjelp til valg av telefon om de vil ha iPhone. Det er litt vanskeligere med android-jungelen. Selvfølgelig er det lov å gi Android forslag, men det er mer i den grad at Windows Phone er ukjent for mange og derfor hadde sikkert noen også satt pris på å bli informert at det eksisterer alternativer til både iPhone og Android. Litt som når man skal ut og reise, så velger folk flest enten å bruke SAS eller Norwegian når det også finnes andre alternativer. Da er vi enig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå