Gå til innhold

Får ikke installert W7 på raid 0

Zitrus

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle henge meg på SSD-bølgen, og har skaffet meg 2 stk disker for å sette de opp i RAID 0. Problemet er at jeg under windows7 install, ikke klarer å finne noen partisjoner når jeg skal velge hvor jeg vil installere OS'et. Fant da ut at jeg må slenge over RAID drivere på en usb stick, for å installere disse under w7 installasjon for at windows skal jeg kunne oppdage mine 2 disker. Det som da skjer når jeg browser denne minnepennen, er at jeg får beskjed om at windows ikke finner noen drivere som er kompatible med min HW.

Mitt hovedkort er av typen Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3, og jeg har da testet med de nyeste raid driverene.

Noen da som har tips, eller har opplevd noe liknende :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

leste noe om en med liknende problem på ett tilsvarende kort fra Gigabyte, løsningen var en god gammeldags diskett med tilhørende diskettstasjon for å få innstallert driver ved innstallasjon

Men slikt kan vel ikke kobles på moderne hovedkort lenger (intern type) måtte vel i tilfelle få tak i en ekstern stasjon om slikt finnes å få kjøpt lenger

Endret av Phyltre
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Du må sette opp disken som RAID i BIOS før du instalerer OS'et. Du skal bare se en disk i vinduet før installasjonen. Du mister Trim funksjonen. En SSD er så rask at du vil ikke merke noen foskjell om du kjører med 2 disker i raid 0 eller en alene. Du vil måle foskjell ja, men ikke merke så mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...