Gå til innhold

Jeg skal bytte ut htc-en min. Forslag til ny mobil?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en htc touch pro 2 som begynner å bli kranglete. Den henger seg ofte opp og bruker år og dag på å slå seg på igjen. Ofte kommer ikke meldingene fram. Jeg hadde en htc før det også som jeg var lite fornøyd med. Jeg har bestemt meg for å kjøpe en ny mobil.

For meg er det viktig at mobilen er brukervennlig. Jeg vil gjerne ha touch screen. Den må ikke være treg eller henge seg opp slik htc-en min gjør. (Jeg vet ikke om den alltid har vært sånn, for jeg fikk den ikke ny).

Jeg bryr meg ikke om spill. Kalender og notatblokk er nyttig. Menyer må være oversiktlige. Den bør ha et batteri som varer mer enn to-tre dager. Den bør ha et godt kamera og det bør være enkelt å laste bilder over på pc-en. Hvis den har plass til musikksamlingen min og fungerer godt for å høre på musikk, er det også fint. Jeg vil også at mobilen skal vare en stund. Jeg vil ikke ha en mobil som lett henger seg opp, blir treg eller slitt fort. Jeg vil ikke kjøpe ny mobil igjen om et-to år.

Jeg vet ikke mye om mobiler, men for meg ser det ut som om en iphone er grei. Den ser oversiklig ut og har øyensynlig et godt kamera og er enkel å kople til pc-en. Tilfredsstiller en slik mobil kravene mine ellers? Hvilken skal jeg i så fall kjøpe, ettersom det finnes hundrevis av modeller å velge i? Andre forslag til mobiler?

Må jeg bytte sim-kort, mobilnummer og abonnement? Til nå har jeg hatt et billig abonnement som ikke finnes lenger gjennom Telenor. Hvilke(t) abonnement kan anbefales for en mann som ikke bruker mobilen ofte? Jeg sender kanskje én melding om dagen i snitt og snakker sjelden mer enn 30 minutter i mobilen i måneden.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville selv kjøpt en Windows Phone mobil, men jeg vet ikke om en eneste smartphone som varer i 3 dager med bruk.

Kanskje iphone4s er noe for deg, men vet ikke om batteritiden er kjempemye å skryte av. Vet kameraet er bra på 4s, bedre enn på Lumia800 i alle fall (usikker på Titan, men antar det).

Iallefall ville jeg vurdert Windows Phone (lumia800/htc titan/lumia 710) (veldig bra kalender, har Word, bra epost, bra fb/twitter integrering, skydrive, osv) og iphone4s (bra kamera).

Evt SGS2, den holder nok enda en stund. Ikke stor fan av android/ios selv, men det kan jo være det passer for deg.

edit:

koble til PCn er nok Android/MeegoHarmattan best på, da kobler du telefonen direkte til pcn som om mobilen er en minnepinne. Så bruker du bare Windows Explorer for å flytte/kopiere filer.

Jeg ville ringt rundt til forskjellige leverandører og sagt hva kravene dine er og hva de kan tilby deg. I tillegg kan du se deg ut en mobiltelefon før du ringer og se hva slags avtaler de kan tilby. Så ser du bare på hva som blir best for deg.

Nytt simkort vil jeg tro du trenger, nummeret kan du beholde. Har hatt mitt i 14 år nå. Vet at iphone og lumia800 bruker en mindre versjon av SIMkort (microSIM?) enn feks SGS2. Uansett vil det nok være greit å bytte SIMkortet dersom det er noen år gammelt, da det kan lage litt kluss i ny og ne med gamle simkort kontra nye, såvidt jeg vet.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Fra Chess:

Hva gir 100 MB data?

• 1 MB er 1024 kB
  • 30 linjer e-mail med tekst og uten vedlegg er ca. 15 KB. Da kan du altså sende/motta 66 e-mail for 1 MB eller 6000 e-mail for 100 MB.
  • Ett jpeg-bilde i A4-størrelse fyller ca. 2 MB.
  • mobil.vg.no: Forsiden på VG i mobilversjon er 203 KB. (Det er den største varianten. Jo, mindre telefon du har jo mindre er siden som blir lastet)
  • www.vg.no: Forsiden på VG i PC-versjonen er ca 1,4 MB
  • Så med 100 MB pot kan du laste forsiden til VG 70 ganger pr måned eller mobilversjonen 504 ganger.

Lenke til kommentar

Hehe, ønsker du deg en mobil som slår allt på notater og kalender funksjoner kjøper du galaxy Note ;) Det eneste minuset er at den koster flesk :/

Har denne selv og er meget fornøyd. batteritid,kamera, surfing og overføring av bilder går som en lek :D I tillegg til fantastisk stor og klar skjer :thumbup:

sender med en link: http://www.amobil.no/artikler/samsung-galaxy-note/104521

Viss ikke trur jeg at jeg er enig med mr. Slai :tease: Ville gått for en windows phone ;) Sannsynligvis Nokia Lumia 800, eventuelt 710 :D

-Lumia 800- http://www.amobil.no/artikler/nokia-lumia-800/105313

-Lumia 710- http://www.techspot.com/review/489-nokia-lumia-710/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...