Gå til innhold

Alpintpakker på tilbud - nybegynner trenger hjelp til å velge

MiSP

Anbefalte innlegg

Jeg stod nylig på slalåm for første gang, og det var en kanongøy opplevelse! Kunne gjerne tenkt meg eget utstyr, og nå har det kommet mange alpintpakker på tilbud rundt om i flere sportbutikker.

Jeg er nybegynner, men man kommer jo raskt inn i det - følte i alle fall jeg tok det veldig raskt. Har så klart ikke lyst til å kjøpe katten i sekken - vil gjerne ha noe å vokse litt på (ikke kjøpe nytt om et par sesonger), men uten at det blir unødvendig dyrt. Jeg lurer derfor på om noen kan anbefale noe fra disse pakkene:

• XXL har alpinpakke fra Nordica: Sportmachine 20 med XTC bindinger og Sportmachine 8 (støvler), til 2800,- (deres førpris 4000,-)
  • Intersport har følgende pakker:
    • Head XRC med Head SL 100 bindinger til 1000,- (ikke med sko). Ser ut som kjipe greier, men hva vet jeg.
    • Technopro Flyte GT med N TL100 CP binding med en av to støvler: Enten ST 1.9 til totalt 2500,- eller med ST 65 til 3000,-
    • Völk RTM 73, ellers samme binding og valg av støvler som over, totalt 3500,- eller 4000,- avhengig av støvler

[*]G-sport har følgende:

• Head Xenon SC medm SL 100 binding og en av tre støvler: Enten Nordica One 40/45 til totalt 2000,-, Head Edge ST/ST One til 2500,- eller Head Edge 80X til 3000,-
    • Head Peak 72 PP9 Head SX 10 binding og en av to støvler: Enten Head Edge ST til totalt 3500,- eller Head Edge 80X til totalt 4000,-

Noe av dette som er et godt kjøp? Noe som er for "avansert"/dyrt for en nybegynner som meg? Jeg tenker både på hva som passer for både nybegynner og litt øvede (slik at jeg kan beholde det en del sesonger), og på valuta for pengene. For sko tenker jeg det er lurt å styre unna det aller billigste; skoene må jo være litt komfortable å ha på - men for alt jeg vet er alle skoene her veldig gode.

På forhånd tusen takk for hjelpen! :)

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kan bare presisere at jeg kjøpte skiutstyr i forrige uke. Intersport skulle fase ut Blizzard, og hadde 50% avslag. Jeg fikk derfor Blizzard Sport IQ til 2500, og kjøpte sko utenom, Dalbello Aerro 75, som jeg fikk 30% avslag på fra en originalpris på 2500. Med det er jeg klar for fjellet OG har fått meg en ny skrivebordsbakgrunn:

post-34461-0-09759600-1330273476_thumb.jpg

Skal heller la tråden stå åpen til andres hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...