Del Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Ser ut som du har feil farge output. Har du nvidia grafikk? Se om du får til å sette full range på farge: http://sekharpadikkal.wordpress.com/2010/03/26/fix-washed-out-colors-or-black-levels-in-vlc-player/ Lenke til kommentar
Del Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Jeg har hørt slike påstander, men aldri sett det backet opp. Kan du gi oss et par skjermskudd, så kan vi sjekke? Kanskje ikke de beste screenshotsene, men det er noen i doom9-tråden: http://forum.doom9.org/showthread.php?t=146228 AtW Har sett den. En ting er at de er gamle, en annen ting er at de er ganske spesielle, en tredje ting er at de er postet av han som kodet opp madvr, en fjerde at jeg ikke se standard oppsett med VLC i sammenligningen. VLC har hatt god utvikling det siste året, eksempelvis undertekster er nå mye bedre rendret. Kjenner jeg deg rett har du madvr installert dersom du mener det er best. Last ned daily build av VLC her:http://nightlies.videolan.org/ Sett på en film (gjerne med undertekster), og ta skjermskudd vi kan se på. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Jeg har MadVR installert ja, men det er nok mer fordi det er det beste alternativet for programmet jeg bruker Skal se om jeg får tatt noen screenshots, men kan ikke garantere at jeg får gjort det i kveld. AtW Lenke til kommentar
Del Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Nope.Hvis du ønsker å dele dine erfaringer i en tråd om VLC, så synes jeg faktisk du kan være litt mer imøtekommende. Fargene hos deg er feil, og det har antagelig lite med VLC å gjøre. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 På hvilken måte? Jeg endret innstilligen og det gjorde ingen forskjell. Bare VLC gir de fargene, så ikke vet jeg. Lenke til kommentar
Del Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 (endret) VLC gir de fargene hos deg, ikke hos eksempelvis meg. Noe med ditt oppsett er fucka. Hvis du vil bidra konstruktivt kan du starte med å fortelle hvilket skjermkort du har. Det er flere ting du kan teste, men så kort som du svarte aner jeg ikke om du har fått testet det jeg postet som funket for en med samme problem i går. Endret 16. februar 2012 av Del Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Så bedre i en nyinstallasjon av Windows ja. Har GTX 470. Vil tro VLC bruker kodekene i K-lite, så er vel noe inkompatibilitet der, eller har den egne? Uansett, har satt opp MPC-HC som jeg er veldig fornøyd med (bilde, GUI, innstillinger [sier ikke VLC har det samme]), så vil nok beholde det inntil neste maskininnkjøp Lenke til kommentar
Del Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Ingenting galt i å foretrekke oppsettet du har. Det høres ut som problemet er borte? Kanskje jeg misforstår det du sier? Testet du på en annen maskin eller noe? Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Satt opp en virtuell maskin, altså helt ren, da var det farger on par med MPC. Kan jo se litt rundt om jeg kan finne problemet på denne maskinen også, og sammenligne da. Vil tro forskjellen er... noe mindre da Kan jo se om jeg får testet i på den virtuelle og så kan vi se på stock, K-lite og evt MadVR, må bare fikse litt med drivere osv, eller ser det ganske primitivt ut. Lenke til kommentar
Del Skrevet 16. februar 2012 Del Skrevet 16. februar 2012 Satt opp en virtuell maskin, altså helt ren, da var det farger on par med MPC.Supert, da har vi fått det på det rene.Kan jo se litt rundt om jeg kan finne problemet på denne maskinen også, og sammenligne da.Du kan fikle litt mer i kontrollpanelet til nvidia. En annen ting du kan prøve er å gå teste en innstilling i VLC. Fra Tools velger du Preferences, og så Video. Der kan du slå av Accelerated video output (overlay). Start VLC på nytt og se om fargene er slik de skal være. Lenke til kommentar
izme Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Hvor er det blitt av spoleknappene?????????????????????? Lenke til kommentar
izme Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Hvor er det blitt av spoleknappene?????????????????????? Fant det (verktøy-tilpass brukerflaten også drar du det du vil ha til kontrollpanelet) Lenke til kommentar
Tekno Brukeren Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Helt nytt brukergrensesnitt, Det var på tide dagens brukergrensesnitt er temmelig utdatert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå